یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

‌ رییس کل دادگستری لرستان گفت: اعضای هیات منصفه در دادگاه در رابطه با احراز جرم یا عدم احراز آن اظهارنظر می‌کنند و می‌تواند در سالم‌سازی جامعه و اصحاب رسانه کمک شایانی انجام دهند.
به گزارش ایرنا، محمد رزم یکشنبه در جلسه تحلیف هیات منصفه مطبوعات لرستان اظهار داشت: این جمع از بین ۱۴ قشر و از چهره‌های موجه، ارزشمند، با صداقت، باسواد، معتمدین مردم و شناخته شده استان که به امانت‌داری و صداقت شهرت دارند انتخاب‌شده‌اند.
وی افزود: در راستای رسیدگی به جرائم مطبوعاتی و سیاسی هر ۲ سال یک‌بار با حضور کمیته‌ای متشکل از نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس‌کل دادگستری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اعضای هیات منصفه از بین اقشار مختلف انتخاب می‌شوند.
رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: اعضای هیات منصفه در دادگاه در رابطه با احراز جرم یا عدم احراز آن اظهارنظر می‌کنند و می‌تواند در سالم‌سازی جامعه و اصحاب رسانه کمک شایانی انجام دهند.
رزم ضمن اشاره به اینکه در اکثر کشورهای دنیا جرم سیاسی تعریف نشده ولی در جمهوری اسلامی قانون جرم سیاسی تصویب شده است، گفت: اعضای هیات منصفه باید به صورت منظم در جلسات رسیدگی دادگاه شرکت کنند.
وی افزود: تلاش ما بر این است که یک شعبه شورای حل اختلاف مطبوعات در استان راه‌اندازی کنیم چراکه تاکید ریاست قوه قضاییه بر صلح و سازش است و جرائم مطبوعاتی نیز ابتدا باید جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع شوند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا