یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها نسبت به تکرار خسارت‌های ناشی از سیل به‌واسطه بارندگی‌های پیش رو هشدار داد و گفت: هنوز بسیاری از خرابی‌های سیل ابتدای امسال بازسازی نشده و ادامه این روند برای زندگی مردم این استان نگران کننده است.
به گزارش یافته، علی‌محمد صالحی نسب نماینده استان لرستان و عضو هیئت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها، درباره آخرین وضعیت بازسازی سیل بندهای تخریبی استان لرستان، اظهار داشت: شهرستان پل‌دختر در بارندگی اخیر باوجودی اینکه بارش‌ها شدید نبود و «دبی» آب بالا نیامد ولی مشخص شد آسیب‌پذیری منطقه در مقابل سیل بسیار بالاست و احتمال وقوع سیل در بارش‌های شدیدتر استان را تهدید می‌کند که باید این بحران جدی گرفته شود.
وی افزود: 10 روز بعد از سیل فروردین در اجلاس شورای عالی استان‌ها که مهمان آن اجلاس هم آقای نوبخت بود، اعلام کردم که شما نمی‌توانید با اعتبارات قطره‌چکانی مشکل سیل استان لرستان را برطرف کنید؛ آن‌هم استانی که به طول 300، 400 کیلومتر رودخانه کشکان از خرم‌آباد به پل‌دختر باعث خسارت به زیرساخت‌های مختلف این منطقه شد و بسیاری از زیرساخت‌های جاده‌ای، کشاورزی، شهری و روستایی استان را نابود کرد.
نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: در سیل فروردین متأسفانه صدها کیلومتر دیواره ساحلی از بین رفت و در بسیاری از مناطق سیل‌زده لرستان جای رودخانه و جاده عوض شد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که باسیل بسیار کوچک‌تر از اوایل امسال به‌راحتی سیلاب بدون هیچ مانع و سیل بندی وارد خانه‌های مردم می‌شود و بار دیگر خسارت‌های دوباره‌ای به زندگی مردم وارد خواهد شد.
صالحی نسب ادامه داد: موضوع بارندگی‌های اخیر و به وجود آمدن سیلابی دیگر برای مردم لرستان به‌خصوص مناطق جنوبی این استان بسیار نگران‌کننده است. اگر قرار بود اقدامی صورت گیرد باید پیش‌تر از این‌ها مسئولان برای بازسازی زیرساخت‌های عمرانی ازجمله ساختن دیواره ساحلی شهرستان‌های خرم‌آباد و پل‌دختر و همچنین تخریب 2 پل در شهرستان خرم‌آباد اقدام می‌کردند.
وی تصریح کرد: بودجه برای ساخت‌وسازهای مناطق سیل‌خیز لرستان از شهریورماه تأمین و از مهرماه کار بازسازی آغاز شد. به‌تازگی بازدیدی از پروژه‌های ساخت دیواره ساحلی خرم‌آباد و پل‌های تخریبی داشتیم که وضعیت نگران‌کننده‌ای داشت.
صالحی نصب بیان کرد: به‌تازگی پایه‌گذاری پل‌ها و دیواره ساحلی آغازشده و به لحاظ منطقی وقتی به این موضوع نگاه می‌کنیم بسیار بعید است که کار بازسازی‌ها به‌طور کامل به اتمام برسد. مسئولان شش ماه زمان برای بازسازی مناطق آسیب‌پذیر در استان زمان داشتند ولی دقیقاً با آغاز بارندگی‌ها و احتمال دوباره وقوع سیل، تازه به فکر بازسازی افتاده‌اند.
 عضو هیئت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: رئیس سازمان برنامه‌ریزی کشور 20 روز پیش به خرم‌آباد سفر کرد و ما به‌عنوان نماینده مردم به وی اعلام کردیم که پیش‌تر از این‌ها نسبت به موضوع مناطق آسیب‌دیده سیل باید اقدام می‌کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، صالحی نسب با اشاره به اینکه مسئولان از خردادماه باید نسبت به بازسازی مناطق سیل‌زده اقدام می‌کردند، افزود: تاکنون اگر 40 درصد از این بازسازی‌ها پیشرفت داشت، کلی از کارهای ما جلو می‌افتاد ولی متأسفانه مسئولان از شنیدن حرف‌های ما به‌عنوان نماینده مردم دلخور می‌شوند ولی ما به‌عنوان نماینده مردم حرفمان را می‌زنیم؛ چه دوست داشته باشند چه نداشته باشند.
 

بسیاری از خرابی‌های سیل ابتدای امسال در لرستان بازسازی نشده است


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

 

دیدگاه‌ها  

#1 ابو اسحاق 1398-08-21 22:19
آقای نوبخت بایذجوابگو باشد و مسئولیت خرابی خانه و مرگ مردم را بپذیرذ
نقل قول کردن
#2 ن. ل 1398-08-21 22:52
به چه شخصی هشدار داد ... هر چه بگندد نمکش میزند وای ز روزی که بگندد نمک
چند روزیست در سطح شهر با مشاهده بنر های خود تقدیمی شاهد هستیم
نقل قول کردن
#3 چگنی 1398-08-24 20:49
رودخانه خرم آباد هنوز لایروبی کامل نشده و دیواره ساحلی درست نشده هنوز پلهای کمالوند و بهداری و اناری یا خرابن یا مسدود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا