یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پس از گذشت بیش از ۹ ماه و دو دوره طولانی‌مدت سرپرستی در شهرداری الیگودرز در نهایت این شهر صاحب شهردار شد. بی‌شک شهرداری الیگودرز با مشکلات بسیاری مواجه است و متأسفانه نبود درآمد پایدار از یک‌سو و بدهی‌های میلیاردی از سوی دیگر این نهاد مردمی را در چنین وضعیتی قرار داده است و در این شرایط نامناسب زمزمه‌های واگذاری ساختمان فعلی شهرداری به تأمین اجتماعی به گوش می‌رسد.
بی‌گمان بدهی و طلب شهرداری‌ها یک‌روال طبیعی و حتی بخشی از روال فعالیت در دفتر محاسبات این نهاد هست، اما بعضاً شاهد قصور در افزایش بی‌حساب‌وکتاب بدهی شهرداری از سوی شهرداران وقت بوده‌ایم و متأسفانه‌ گه گاهی نیز عدم تدبیر و سوء مدیریت در شهرداری جهت جبران بدهی‌ها موجب گردیده بر مشکلات افزوده شود.
در حال حاضر مهم‌ترین طلبکار شهرداری الیگودرز سازمان تأمین اجتماعی هست که در لیست مطالبات خود رقم ۲۸ میلیارد تومان را ثبت کرده است.
هرچند رئیس شورای شهر اظهار می‌دارد این مبلغ را قبول نداریم، اما رئیس تأمین اجتماعی مبلغ مذکور را تائید و تأکید نمود: این مبلغ بدهی بابت پیمان و دستمزدها بوده و حتی پس از حسابرسی و وجود اختلاف در پیمان‌های شهرداری و تأمین اجتماعی بدهی قطعی شده است، اما متأسفانه شهرداری تاکنون برای استفاده از تخفیف جرائم اقدامی صورت نداده، در حالی که مبلغ این تخفیف حدود ۸ میلیارد تومان محاسبه شده است.
سال گذشته توافقی بین جهاد کشاورزی الیگودرز و شهرداری صورت گرفت مبنی بر واگذاری ساختمان سابق جهاد کشاورزی به شهرداری و دریافت مبلغی به‌عنوان مابه‌التفاوت ارزش ساختمان که متأسفانه این توافق مورد مخالفت همایون دینارانی شهردار وقت قرار گرفت و به سرانجام نرسید.
بر همین اساس شهرداری الیگودرز مبلغ ۴ میلیارد تومان از جهاد کشاورزی طلب داشت و قرار شد این ساختمان به مساحت حدود ۸ هزار متر در بلوار غربی با پرداخت مبلغ یک میلیارد و شش‌صد میلیون تومان به‌عنوان باقیمانده ارزش ملک مذکور تهاتر شود اما شهردار وقت در توان شهرداری ندید که مبلغ مذکور را پرداخت نماید و توافق کن لم یکن تلقی شد و ساختمان مذکور به اشخاص حقیقی واگذار و شهرداری نیز تاکنون موفق به دریافت مطالبات خود از جهاد کشاورزی نشده است.
در حالی که این ساختمان با ارزش‌افزوده امروز می‌توانست بخش عمده‌ای از بدهی‌های شهرداری را جبران نماید.
اگر چه به گفته یکی از اعضای شورای شهر عدم اجرای تعهد از سوی جهاد کشاورزی موجبات فسخ این تهاتر را فراهم نمود که در این خصوص نیز شورای شهر می‌توانست و حتی می‌تواند به موضوع ورود پیدا نموده و اعاده دعوی نماید.
به‌هرحال همان‌گونه که عنوان شد وضعیت شهرداری الیگودرز شرایط مناسبی نیست و قطعاً از این شرایط برون نخواهد رفت مگر اینکه در راستای ایجاد درآمد پایدار و ترغیب سرمایه‌گذاران اقدامی عملی صورت گیرد و بی‌شک علاوه بر نقش شورا و شهرداری و دیگر مسؤولین در تحقق این خواسته، سرمایه‌گذاران الیگودرز نیز که بعضاً در شهرهای دیگر ساکن هستند شایسته است با تعلق‌خاطر به این شهر و ساکنانش گامی در جهت سرمایه‌گذاری و آبادانی و عمران زادگاه خود بردارند.
اما گذشته از مباحث کلان نظیر سرمایه‌گذاری و ... امروز شهرداری الیگودرز برای کار و تلاش و ارائه خدمات روزمره نیاز به آرامش و همدلی دارد و بی‌گمان مهندس اکبری شهردار الیگودرز با شناخت از شرایط شهر و شهرداری این مسئولیت را پذیرفته و همان‌گونه که در مراسم معارفه اظهار داشت؛ مشکلات رفع نخواهد شد مگر با همکاری و همدلی مجموعه که در این خصوص ایشان نیز ضمن تعامل با مردم باید همکاری متقابل داشته و در تقسیم مسئولیت‌ها و پرداخت حق‌وحقوق بدون توجه به سفارش‌ها و صرفاً بر اساس عدالت و شایستگی و کارآمدی اقدام نماید.
امید است با همدلی کارکنان و شهردار و شورای شهر و همچنین حمایت‌های نماینده و دیگر مسؤولین شاهد رفع مشکلات عدیده شهر باشیم و بی‌گمان چنانچه مسؤولین بخواهند به شهرداری به‌عنوان حیاط‌خلوت برای نیل به اهداف سیاسی بنگرند وضعیت این شهر هرروز وخیم‌تر خواهد شد.
 
عباس شاه‌علی/ الیگودرز

شهرداری نباید حیاط‌خلوت مسؤولین باشد



توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 میلاد 1398-08-21 13:46
بسیار عالی
کاش اشاره می کردید علت ورشکستگی شهرداری ها دخالت نمایندگان مجلس و تحمیل نیرو به این نهاد مردمی می باشد
نقل قول کردن
#2 محمودی 1398-08-21 15:31
شهرداری های مظلوم ترین نهاد مردمی هستند که از جیب مردم درآمد کسب نمودا و از گزند منفعت طلبان در امان نمانده است
ای کاش مبارره با فساد داوم پیدا کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا