یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عبدالرضا شهبازی: یادش به خیر قدیمی‌ها هیچ‌چیز به‌جا نگذاشته‌اند چه با ربط چه بی‌ربط برای هر حرکت و کار خودشان ضرب‌المثلی به‌جا گذشته‌اند. شاید به همان اندازه که گفته‌اند مهره‌ای میان مادر و دختر گم‌شده یا دست مادره یا دختر به همان اندازه این ضرب‌المثل کاربرد داشته باشد که آب که سربالا می‌رود قورباغه ابوعطا می‌خواند. حالا شده حکایت فرهنگ عمومی در لرستان در چند روز گذشته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و معاون فرهنگی ایشان در حوزه فرهنگ عمومی دو اظهار و نظر متفاوت کرده‌اند که در پی می‌آید:
 
معاون فرهنگی: فرهنگ عمومی در کشور بلاتصدی است.
مدیرکل: شورای فرهنگ عمومی مهم‌ترین رکن توسعه فرهنگی است.
معاون فرهنگی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصدی فرهنگ رسمی است و فرهنگ عمومی در کشور بلا تصدی است و گرچه بیش از یک هزار شاخص در این حوزه وجود دارد اما هیچ مجری رسمی و قانونی برای تحقق آن وجود ندارد.
مدیرکل: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان با بهره‌مندی از نظریات کارشناسان و صاحب‌نظران و رصد نیازمندی‌ها و ناهنجاری‌ها و هم‌چنین شناسایی نقاط قوت و ظرفیت‌های فرهنگی در استان، برگزاری منظم جلسات و تدوین دستور کارهای متناسب با شرایط استان را در دستور کار خود دارد.
معاون فرهنگی: شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها با اینکه از لحاظ ترکیب اعضا هم در حوزه اندیشه‌ای و هم در حوزه اجرایی، با حضور نماینده ولی‌فقیه و استاندار، از توان بالایی برخوردار است، اما مصوبات این شورا در حوزه عمل مغفول می‌ماند و این به آن دلیل است که هیچ سازمانی به‌طور مستقیم مجری حوزه فرهنگ عمومی نیست و پاسخگویی در این حوزه بر عهده ارگان یا دستگاه اجرایی مشخصی نیست.

مدیرکل: مصوبات شورای فرهنگ عمومی به‌مثابه قانون است و اعضای شورا و همچنین دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به اجرای دقیق این مصوبات اهتمام ورزیده و نتایج را به دبیرخانه شورا ارائه دهند.
نتیجه اخلاقی: گاهی سکوت یک مدیر کاربردی‌تر از سخن گفتن اوست.
نتیجه سیاسی: به حراج گذاشتن حوزه فرهنگ نتیجه‌اش می‌شود این اظهار و نظرها
نتیجه اجتماعی: تأثیرگذاری این سخنان غیر کارشناسی در جامعه چقدر بار منفی اجتماعی بر جای خواهد گذاشت.
نتیجه اقتصادی: هر معامله‌ای برای واگذاری پست‌های اداری خوب است الا واگذاری مسئولیت‌های فرهنگی.
نتیجه انتخاباتی: گاهی واگذاری یک مسئولیت برای جمع‌آوری رأی نتیجه عکس خواهد داد.
نتیجه فرهنگی: بالاخره در استان لرستان فرهنگ عمومی صاحب دارد یا خیر و مهره گم‌شده فرهنگ در دست کدام‌یک از دو بزرگوار اظهار و نظر کننده است!


 
توضیح: مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به‌شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نماییم.


 
 

دیدگاه‌ها  

#1 کاظم 1398-08-01 10:44
تشکر از جناب شهبازی عزیز حقیر معتقدم فرهنگ صنعت اقتصاد و... صاحب و متولی ندارد و به ولنگاری رسیده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا