یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان لرستان امروز یک مهمان ویژه داشت.
محمد‌باقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در حالی به لرستان سفر کرد که لرستان درگیر مشکلات عدیده‌ای ازجمله بی‌برنامگی و نبود اعتبار لازم جهت اتمام پروژه‌های تعطیل‌شده و زیرساخت‌های ویران شده است.
گویا در این جلسه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد خطاب به نوبخت از تخصیص اعتبار ناکافی جهت بازسازی و بازتوانی سیل ویرانگر گله می‌کند و اعتبار هزارمیلیاردی را در مقابل سیل خرابی‌ها بسیار ناچیز می‌داند.
گفته‌ای بسیار حکیمانه و واقعی که نوبخت در جواب مدعی می‌شود که تخصیص‌ها هزار میلیارد نبوده و سه هزار بوده و از تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی صورت‌وضعیت‌ها و اختصاص این اعتبارات در استان خبر می‌دهد.
سوءبرداشت‌ها از اینجا شروع می‌شود.
در واقع هر دو یک داستان واقعی را مطرح کرده چه نماینده ولی‌فقیه و چه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اما از آنجا که همواره در لرستان آمارها خیلی با واقعیت همخوانی ندارند باعث این کلاف سر در گم شده است.
محمدباقر نوبخت کل اعتبارات تخصیص‌یافته را محاسبه کرده یعنی از اعتبارات تخصیص داده‌شده به بخش کشاورزی گرفته تا تسهیلات قرض‌الحسنه و اعتبار هزارمیلیاردی برای زیرساخت‌ها!
اما برخی رسانه‌ها چنین برداشت کرده‌اند که ۳ هزار میلیارد تومان پول نقد به استان اختصاص‌یافته که این وسط با اختلاف رقم موجود بین گفته نماینده ولی‌فقیه در استان به همراه معاونت عمرانی استانداری با گفته محمدباقر نوبخت دو هزار میلیارد گم شده است.
پولی که عملاً نقداً به لرستان نیامده که گم شود و با احتساب تسهیلات و برآورد خسارات کشاورزی محاسبه شده است.
مطالب بالا ماحصل گفت‌وگوی تلفنی صدای رسا با نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس سابق سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه استان و مدیرکل مدیریت بحران حول محور خبر مفقود شدن دو هزار میلیارد است.
با تمام این تفاسیر آنچه از نشر این خبر و سردرگمی رسانه‌ها می‌توان نتیجه گرفت آنکه هنوز مدیران ما نتوانسته‌اند آمارهایشان را با واقعیات پیرامون استان تطابق دهند و در چنین جلسات مهمی صورت‌وضعیت واقعی ارائه دهند و قدرت مانور و متقاعد ساختن مهمان پولدار را ندارند اما از دیگر سو آمار سازی برخی از آنان در کشور بی‌نظیر است.
 

دیدگاه‌ها  

#1 اسد 1398-07-23 23:43
تعریف و تمجید آقای نوبخت از استاندار .. سوال برانگیز است معلوم نیست ایشان از کدام دستاورد استاندار تعریف و تمجید می کنند از بی برنامه گی در بازسازی خرابی های سیل یا از نرخ بسیار بالای بیکاری از تورم شدید در استان از بالا بودن آمار خودکشی و خودسوزی از آمار بالای مهاجرت و هزاران مشکل و معضل دیگر به نظر تعریف آقای نوبخت از استاندار بخاطر اینست که ایشان شخص بی دردسری برای دولت بوده و مطیع دستورات مرکز بوده و آمار غیر کارشناسی به مرکز ارسال کرده و آنها هم فکر می کنند لرستان گل و بلبل است و همه چیز بر وفق مراد است و دولت هم دوست دارد این آمار های گمراه کننده را حداقل برای لرستان دوست دارد !
نقل قول کردن
#2 ن. ل 1398-07-24 06:55
لرستان نیازمند توجه ویژه اعتبار ویژه استاندار ویژه و نمایندگآن ویژه است با تیم فعلی آش همین آش و کاسه همین کاسه است اینان که سهل اند اگر خو خود خود رییس جمهور هم بیاید کاری نمیتواند بکند چون اعضای تیم اجرایی لرستان بسیار ضعیف و شکننده هستند یک زمانی دهمرده و صابری را داشتیم از 5 صبح کار میکردند تا 1 نیه شب آخ نمیگفتند
نقل قول کردن
#3 کارآفرین 1398-07-24 08:32
با سلام و عرض ادب خدمت مردم شریف و بخصوص فارغ التخصیلان بیکار و کارشناسان خاذق و مردمی
آیا این حق مردم تیست که از جناب آقای هادی چگنی رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه استان و همچمین معاون اسبق برنامه ریزی استانداری لرستان بپرسیم که در ده سال و سه دولت که مسولیت برنامه و بودجه استان را داشته اید گزارش عملکردتان چیست ؟ و چه بر سر زتدگی و اقتصاد استان آورده ای ؟ آیا سازمانهای حاکمیتی و نظارتی نباید گزارشی به ما مردم (متضرر یا منتفع از عملکرد ایشان )بدهند ؟
نقل قول کردن
#4 رضا-س 1398-07-28 13:20
تمامی این اعداد و ارقام یک میلیارد یا سه میلیارد را نباید مسئولین استان اجازه بدهند فقط روی کاغذ بماند بلکه باید نسبت به جذب آن اقدام نموده تا مردم آثار عینی آنرا ببینند.اتفاقاً آقای نوبخت توپ را داخل زمین مسئولین محلی انداخته که سه میلیارد اعتبار دادم ولی چقدر عملیاتی شده؟آخرش همان صحبت های آقای میرعمادی می شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا