یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: رسانه‎ها مهم‌ترین و بالاترین ابزار برای توسعه استان هستند. به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان در سالن جلسات استانداری بیان کرد: در شورای اطلاع‌رسانی نکات مطرح‌شده باید آسیب‌شناسی شوند و در نهایت خروجی خبرها شفاف و مستند توسط کمیته‌ها بررسی و توسط سخنگوی شورا بیان و اخبار منتشر شود.
وی با بیان اینکه حضور خبرنگاران به غنای جلسه می‌افزاید و پیشنهادات و انتقادات بیان می‌شود، اظهار داشت: تقویت و ساماندهی روابط عمومی استانداری لرستان مدنظر است.
ثمینی ادامه داد: استانداری نماینده عالی دولت است و اخبار منتشرشده در این مسیر موثق و قابل استناد است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر لزوم فهم مشترک در این راستا گفت: تلاش می‌شود که به‌مرور زمان مشکلات این حوزه برطرف و شورای اطلاع‌رسانی هفته‌ای یک‌بار برگزار می‌شود.
ثمینی با تاکید بر اینکه عدم صداقت مانع از برداشتن گام‌های موفق می‌شود، افزود: در راستای وظایف شورای اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده به رسانه‌ها و مردم منتقل می‌شود.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها به رفع مشکلات دستگاه‌ها با نقد سازنده کمک می‌کنند، گفت: طرح مشکلات و مطالبه گری باید منجر به پاسخگویی شود.
معاون استاندار بر لزوم توسعه لرستان تأکید کرد و افزود: در این راستا یکی از ارکان مهم رسانه‌ها هستند و در فرهنگ‌سازی هر اقدامی منوط به تبیین رسانه است.
وی اظهار داشت: همراه کردن مردم در توسعه از وظایف رسانه است و بالاترین و مهم‌ترین ابزار برای تسهیل گری این موضوع رسانه هستند.
ثمینی ادامه داد: روابط عمومی دستگاه‌ها نیازها و انتقادات مردم را به اطلاع مدیران می‌رسانند، اما پاسخگویی رسانه بر عهده مدیر است.
وی با اشاره به اینکه از انتقادات منطقی و منصفانه در استان استقبال می‌شود، اظهار داشت: استاندار بارها بر لزوم شورای اطلاع‌رسانی تأکید کردند و پیگیر گزارشات این جلسات هستند.
معاون استاندار عنوان کرد: سلایق مدیران ارشد متفاوت است و دنبال کیفی سازی محتوای شورای اطلاع‌رسانی هستیم و برای رفع نقص‌ها نیز پیگیری می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: دستگاه‌های دولتی نباید بی‌دلیل علیه خبرنگاران شکایت کنند اما حریم‌ها در نشر مطالب رعایت شود و در صورت لزوم مسیر باید از طریق شورای اطلاع‌رسانی طی شود.
ثمینی با بیان اینکه رسانه‌ها دلسوز استان هستند، تأکید کرد: توهین، افترا و تهمت به اعتماد جامعه صدمه می‌زند.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی دولت موظف به رعایت مصوبات هستند و هرگونه مغایرت باید اعلام شود.
 معاون استاندار با بیان اینکه انتشار اخبار نحوه معرفی لرستان است و در داخل و خارج استان منتشر می‌شوند، اظهار داشت: معرفی مطلوب لرستان باعث حضور سرمایه‌گذاران و توسعه استان و رونق اقتصادی می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم انتشار حرفه‌ای اخبار استان افزود: منافع استان در انتشار اخبار در اولویت قرار گیرد و آسیب‌ها باید برطرف شود.
ثمینی گفت: هیچ رفتار ناهنجار سازمان‌یافته‌ای در استان رخ نمی‌دهد لذا به دنبال این هستیم که واقعیت‌ها حتماً بیان شود اما بزرگنمایی نباید شود و منافع استان سنجیده شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: در حالی که جرمی اثبات نشده بزرگنمایی وقایع مانع از فضای اعتماد سازی جامعه می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای اسلامی در سال جاری گفت: برای برگزاری انتخابات با کمک رسانه‌ها به دنبال فضای سالم رقابتی پرشور و قانونمند هستیم.
ثمبنی افزود: این ادعا نیست بلکه وظیفه است و رسانه‌ها باید کمک کنند و پیش‌داوری نشود.
ثمینی گفت: فضا تلطیف شود و اهرم‌های لازم به‌کارگیری می‌شود و ایجاد فضای سالم بر عهده رسانه‌ها است.

دستگاه‌های دولتی حق ندارند علیه خبرنگاری بی‌دلیل شکایت کنند


 

دیدگاه‌ها  

#1 طناز 1398-07-10 08:18
دستگاه‌های دولتی نباید بی‌دلیل علیه خبرنگاران شکایت کنند
چشم، با دلیل شکایت میکنند.
نقل قول کردن
#2 امیر 1398-08-02 00:33
جناب اقای ثمینی ،برادر بزرگوار توجه کنید در گذشته انتصابات سیاسی در سازمانهای تخصصی و ذی مدخل در امر اشتغال صورت گرفته که متاسفانه بعلت ضیف بودن مدیران باععث مسکلات زیادی از جمله تشدید بیکاری صنعت شده خواهشمندیم بعنوان شخص تصمیم. گیر موضوع رت بررسی و کارشناسی نمایید و تصمیمات شجاعانه بگیرید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا