یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون قضایی کسانی که با تهمت و افترا و ... در فضای حقیقی و مجازی موجب ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه شوند محکوم به 2 تا 5 سال حبس و یا پرداخت جزای نقدی بین 8 تا 18 میلیون تومان می‌شود.
به گزارش یافته، الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح الحاق دو ماده به قانون مجازات اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
وی افزود: در مورد اول برای اقدامات افراد،گروه‌ها و جمعیت‌هایی که در فضای واقعی یا مجازی مرتکب فعالیت‌های انحرافی و مغایر با شرع مقدس شوند مجازات حبس و جزای نقدی درجه پنج (بین 2 تا 5 سال حبس و یا بین 8 تا 18 میلیون تومان جزای نقدی) در نظر گرفته شد.
رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌ در مورد دوم نیز برای افرادی که در فضای واقعی یا مجازی از طریق اهانت یا نسبت‌های ناروا یا انتشار مطالب خلاف واقع موجب ایجاد تفرقه یا خشونت می‌شود مجازات در نظر گرفته شد که در این مورد نیز محکومیت‌ها و مجازات‌های درجه پنج در نظر گرفته شد و در صورتی که این اقدامات مستوجب جاری شدن حد باشد حد در مورد آنها جاری می‌شود و در غیر این صورت مجازات درجه پنج برای‌شان اعمال خواهد شد.
ملکشاهی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در این جلسه لایحه حمایت از حقوق مالکیت ادبی و هنری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موادی از آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون در این‌باره حق تألیف جزو حقوق ممتاز در نظر گرفته شد و حقوق ممتاز به این شرح است که اگر فردی حق یا حقوقی را در زمان رسیدگی طلب داشته باشد و در میان این حقوق حق تألیف وجود داشته باشد حق تألیف برای رسیدگی در اولویت رسیدگی و جبران خسارت قرار می‌گیرد.
رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: علاوه بر این اعضای کمیسیون در این جلسه با مصوبه خود نحوه واگذاری اثر توسط پدید آورنده به فرد دیگر را مشخص کردند. اما در این مصوبه استثنایی وجود دارد و آن هم این است که اگر در صورت واگذاری این امتیاز از سوی پدید آورنده این اثر چنانچه پاداش یا جایزه یا مشابه آن به اثر تعلق گیرد این جایزه یا پاداش متعلق به پدید آورنده اثر است نه کسی که اثر به آن واگذار شده است.

محکومیت مرتضوی نشان از عدالت دستگاه قضا داشت

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1398-07-09 22:00
و چه خبر از لرستان....
نقل قول کردن
#2 اتیوند کوهدشت 1398-07-10 06:37
کوهدشت و ورومشکان چه خبر حاجی؟
نقل قول کردن
#3 نظرزاده 1398-07-10 07:43
امسال هم تمام می شود برای همیشه........ .
نقل قول کردن
#4 بلال 1398-07-10 08:07
ببخش منظورتان اینه اگه در مورد آقازادها و ژن های خوب حرفی زده شود اعمال قانون می شوند مثلا اگه حرفی در مورد زمین خواری 167 هزار هکتاری زده شود.یا مثلا حرفی در مورد برادر دولت تدبیر و امید آقا فریدون زده شود که 5 سال حبس و رد مال به مبلغ 31 میلیاردو....زده شود با مردم برخورد می شود.یک مثال قدیمی هست که می گویند گربه رادر حجله کشتن؟
نقل قول کردن
#5 بلال 1398-07-10 08:12
چرا قانونی که تصویب می فرمایید نظارتی بر عملکرد مدیران و مقامات ندارید.که حرف و حدیثی پشت برخی آقایان یا آقا زادها نباشد؟
نقل قول کردن
#6 بلال 1398-07-10 09:18
چرا قانون يا قوانيني تصويب و اجرا نمي كنيد كه آگه كسي رانت بازي در آورد فزمين خواري كرد،اختلاس كرد؟دستش را قطع كنيد كه بندي باشه براي ديگر مقامات؟چرا قانوني تصويب نمي كنيد كه آقازادها از آمريكا برگشت بخورند؟و....
نقل قول کردن
#7 آوایی 1398-07-10 10:36
این صحبت ها بیشتر جنبه انتخاباتی دارد و خودش یک نوع تهدید است . نفس های آخر همیشه برای انسان ها سخت است
نقل قول کردن
#8 شهروند 1398-07-10 11:24
اقای ملکشا هی خدایی چکار کردی برا مردم چقدر پیغام وپیام برات فرستادیم در مورد جوانان بیکار فراری محکوم به مهریه حتی یک حرف در این مورد از شما شنیده نشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا