یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استان لرستان ظرف يك سال آبي اخير (مهر 1397 تا تابستان 1398) دومين استان پربارش در كشور بوده و نسبت به سال قبل از آن رشد چشم‌گيري در ميزان بارش داشته است.



به گزارش پايگاه خبري يافته، با پایان سال آبی ۹۸-۱۳۹۷ استان‌های گیلان، لرستان و ایلام به ترتیب جایگاه‌های اول و دوم و سوم در میزان بارش استان‌های کشور را به دست آوردند.
 در حالی که در استان‌های گیلان، لرستان و ایلام دست کم 871 میلی‌متر باران باریده، در سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان بارش‌ها نهایتا 128 میلی‌متر بود.
از ابتدای مهرماه سال گذشته تا شهریور 98‌ استان گیلان با 1088 میلی‌متر بارندگی پُربارش‌ترین و استان یزد با 128 میلی‌متر بارندگی، کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور اعلام شده‌اند. همچنین استان گیلان در مقایسه با سال آبی گذشته 86 درصد افزایش بارش داشته‌اند.
استان لرستان نیز با 976 میلی‌متر بارندگی بعد از گیلان رتبه دوم است که در مقایسه با سال آبی گذشته 117 درصد افزایش بارش داشته‌اند.
استان ایلام با 871 میلی‌متر بارندگی رتبه سوم پُربارش‌های کشور را به خود اختصاص دادند.
بر پایه همین گزارش، استان سیستان و بلوچستان هم در فاصله‌ای بسیار اندک و با 130 میلی‌متر بارندگی بعد از یزد رتبه دوم و استان کرمان با 136 میلی‌متر بارندگی رتبه سوم کم‌بارش‌های کشور را از آن خود کردند.
سال آبی ۹۸-۹۷ یکی از پربارش‌ترین سال‌های آبی در ۵۰ سال اخیر به‌شمار می‌رود؛ سالی که در کنار سال آبی ۷۲-۷۱ به‌عنوان پربارش‌ترین سال‌های آبی نیم قرن اخیر شهرت یافته است.
میزان بارش متوسط کل کشور نیز نسبت به متوسط بلندمدت حدود 36.9 درصد و نسبت به سال آبی قبل 95.6 درصد رشد داشته است.
 
 
آمار بارندگي ايستگاه‌هاي باران‌سنجي کشور:








خبر: عبدالرضا قاسمی/ یافته



سال آبی پایان یافت: لرستان دومين استان پربارش كشور


دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1398-07-01 23:54
از این نعمت خدادادی چه استفاده ای شده واسه لرستان
نه زمین کشاورزی ابی
نه سد و نیروگاه
فقط امار و تبغیلات همیشه بوده و هست واسه لرستان
شاید اگه اینم دست بنده هاش بود به لرستان چیزی نمیرسید
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1398-07-02 06:51
استان ما از نظر منابع ابی غنی است اما مردم لرستان چندان از این منابع خدادای بهره ایی نمی برند .استانهای مجاور که از منابع ابی ما بدون هیچگونه محدودیتی استفاده می برند حاضر به پرداخت حق ابه به لرستان نیستند.علاوه بر ان از نظر میانگین درجه گرما و دمای هوا بعد از استان خوزستان شهرهایی از استان لرستان{ خرم اباد-پلدختر-کوه دشت-چگنی} رتبه دوم را در سطح کشور دارند در فصل تابستان خرم اباد حتی از شهرهای بندرعباس و بوشهر هم گرم تر می شود اما دولت حاضر نیست برای ساکنان شهرهای گرمسیر لرستان حق بدی اب و هوا در نظر بگیرد.
نقل قول کردن
#3 میلاد 1398-07-02 07:57
دوم شدن میزان بارش لرستان رو به مردم شریف خوزستان قم اصفهان یزدو سایر استانهای کویری تبریک میگم اخه تو استان زمین آبی نداریم که به درد بخوره همش دیمه و امیدوارم خسارتهای این دوم شدن برای مردم لرستان تا کمتر از ۲۰ سال دیگه جبران شه
نقل قول کردن
#4 اصغر 1403-01-06 16:15
استانی داریم ،که خداوند بلند مرتبه تمام مواهب را بدون منت در اختیارمان گذاشته،،!!!ولی بندگان مخلص خدا در اطرافمان حاضر نیستند حق آبه وحق استفاده درست از این منابع را به ما تفیض کنند!یا ما خیلی بی عرضه هستیم !ویا آنها بوئی از حق وانصاف نبردند!ولی هرچی خوب مینگرم از ماست که بر ماست!حدود بیست وچند سال پیش Tvنگاه میکردم وبعد از سکوت چند ثانیه ای خبرنگاری که اخبار میگفت(اخبار استان)بادی در گلو انداخت وبا صدائی رسا گفت که قم رود افتتاح شد ودر ثانیه حدود ۱۰۰۰ لیتر آب به استان قم پمپاژ خواهد شد!!!بله خوب شنیدین ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه!!! من در آن زمان یک بچه دبیرستانی بودم وغمی سترگ تمام وجودم رو میخورد وبه بلاهت وعمق فاجعه در استانم پی بردم!ما یک کشوریم درست!اما آیا زماینکه دشتهای ما مثل رومشکان وکوهدشت در فشار بی آبی ودیم بودن دارن میسوزند!وآنهم بافاصله ۵ ویا ۷ کیلومتری از بزرگترین رودخانه ها!به نظر شما خواننده منصف،!!!چکار باید کرد ،باید حدود ۴۵۰ کیلومتر همان آب را ببری برا قم ویا اصفهان،ویک چیز دیگری که تا عمق وجودم را سوزاند بحث وجدل نماینده های استانهای هم جوار بر سر آب استانهای لر نشین !
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا