یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهریور هم آمدورفت ولی از آن 400 تا 600 هزارتومانی که قرار بود به حقوق فرهنگیان اضافه شود خبری نشد! البته همه فرهنگیان از اینکه این مبلغ در شهریور به حقوقشان اضافه نخواهد شد، مطمئن بودند و هیچ‌کس با طناب پوسیده وعده‌های بدون واشر وزارت آموزش‌وپرورش به ته چاه که خوب است، حوالی چاه هم نخواهد رفت!

 بین خودمان باشد دوستان بااین‌همه وسایل ارتباطی هنوز نتوانستند بین خط دفاع و حمله ارتباط برقرار کنند و سرپرست در مرداد از افزایش حقوق در مهرماه خبر می‌دهد اما ترکمن (معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش) می‌گوید: «مصوبه‌ای که از دولت‌خواهیم گرفت نحوه کار ما را مشخص می‌کند. فرهنگیان در گروه‌های حرفه‌ای طبقه‌بندی می‌شوند. رتبه‌بندی فرایند علمی است و اصلاً هدف افزایش حقوق ندارد گرچه یکی از کارکردهای آن افزایش حقوق است. هدف اصلی رتبه‌بندی ارتقای کیفیت و رسیدن به این نقطه است که یک معلم برای کسب به مشوق‌ها یکسری صلاحیت‌ها و ویژگی‌هایی را در خود ایجاد کند و مکانیسم‌های خودتنظیمی داشته باشد. این امر موجب افزایش مشارکت فعال در فرایند آموزش شده و از این طریق هم کیفیت کار افزایش می‌یابد و هم نحوه مدیریت منابع انسانی تسهیل می‌شود. معلم در قبال این عملکرد به یکسری مشوق‌های مادی و غیرمادی دست می‌یابد که افزایش حقوق از آن جمله است.»

یعنی بزک نمیر بهار می‌آد، کمبزه با خیار می آد! نه مصوبه‌ای در کار است و نه بودجه‌ای به این کار اختصاص پیدا کرده است و اگر هم بودجه اختصاص پیدا کند، سازو کاری برای رتبه‌بندی تعریف نشده است و دست‌آخر هم مجبور می‌شوند این دو هزار میلیارد را بین همه تخس کنند و بدون اینکه معلمان به مکانیزم خود تنظیمی برسند، چندرغاز به حقوق همه‌شان اضافه می‌شود! البته باز هم گلی به گوشه جمال کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که از راز خیال‌پردازی‌های تبلیغاتی آنان پرده برداشت و گفت: هر آنچه درباره رتبه‌بندی از سوی دولت گفته می‌شود شعار است و جنبه تبلیغاتی دارد و اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهرماه غیرممکن است. (به نقل از جراید)

علی‌ای‌حال از آنجایی که رویکرد دوستان در مدیریت این وزارتخانه بدون در و پیکر، وعده‌های توخالی و بدون واشر و باد زدن آتش تبلیغاتی است، پیشنهاد می‌شود به‌جای استفاده از اعداد و ارقام کوچک، از ارقام گل درشت و میلیونی استفاده کنند! مثلاً به جای 400 تا 600 هزار تومان افزایش حقوق در طرح رتبه‌بندی می‌توان از افزایش 2 تا 4 میلیونی حقوق فرهنگیان خبر داد. با این رویکرد هم دوز تبلیغاتی کار بالا می‌رود و هم ماجرا کلاس پیدا می‌کند. بعد از چند سال هم می‌توان اعلام کرد بودجه طرح رتبه‌بندی فراهم نشد یا راهکار برای شناسایی صلاحیت معلم‌ها و مکانیزم خودتنظیمی آنان پیدا نشد و خلاص... هر چند تا آن موقع هم چند تایی هم وزیر عوض شده و کسی از وزیری که تازه آمده انتظار تحقق وعده‌های گل درشت وزرای قبلی را ندارد!

فقط این لابلا ما متوجه نشدیم حقوق کارکنان سایر ادارات سر ساعت افزایش پیدا می‌کند و کسی هم خبردار نمی‌شود ولی نوبت معلمان که می‌شود برای چندرغاز افزایش حقوق باید به مکانیزم خود تنظیمی برسند و صلاحیت دریافت مشوق را احراز کنند؟! عجیب نیست؟!

 
 

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 
 

دیدگاه‌ها  

#1 فرهنگی 1398-06-30 08:56
از شما رسانه های محترم تقاضا دارم این همه شعار های کذب و وعده های پوچ و توخالی مسئولین آموزش و پرورش رو انتشار ندین.آبروی این قشر زحمت کش و مظلوم رو در این شرایط نبرین.
چند بار افزایش حقوق های میلیونی سایر ارگانها و ادارات رو اعلام کردین؟؟؟
ما آرو مندانه داریم زندگی میکنیم .کاری به کارمون نداشته باشین .
نقل قول کردن
#2 الفبا 1398-06-30 13:07
بس باقي كاركنان دولت چي مي شوند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا