یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

«امیرعلی» کودک چهارساله‌ای بود، پاک و معصوم که قربانی سیل خانمان‌سوز امسال شد. سیلی که خانه بسیاری از هم استانی‌های عزیز را ویران کرد و بعضی‌ها هستی و زندگی‌شان به فنا رفت و عده‌ای دیگر هم چون امیرعلی جانش گرفته شد!



کودکی که گرفتار سیل شد در یکی از مناطق حاشیه‌ای «شهر خرم‌آباد» زندگی می‌کرد و هنگامی که در بیرون از خانه با هم سن و سال‌های خود مشغول بازی بود وبی خبر و غافل از قهر طبیعت که او را به کام خود فرو خواهد برد. غوطه‌ور در بازی کودکانه خویش بود که ناگهان حجم آب رودخانه به حدی رسید که کودک معصوم با آن جثه کوچکش طعمه سیل گردید و همچون پر کاهی بر روی آب شناور شد.
 با سر وصدا و فریادهای هم بازی‌هایش، مادر امیرعلی که خبر آب بردن امیرعلی را شنید بی‌اختیار خود را در رودخانه انداخت تا به تصور خود شاید فرزند دلبندش را در آخرین لحظات نجات دهد غافل از آنکه حجم بالای سیل و شدت آن به حدی بود که مادر بینوا امیرعلی را نیز با خود برد و اگر کمک به‌موقع نیروهای خدوم و زحمتکش آتش‌نشانی در محل نبود او نیز قربانی سیل می‌شد و فاجعه‌ای بدتر به وقوع می‌پیوست.
هرچند که عملاً فاجعه سنگین‌تر برای مادر که همان آب بردن فرزند دلبند و پاره تنش امیرعلی است رقم خورده و جسم بی‌جان امیرعلی که دیگر خبری از آن‌همه جوشش و نشاط وزندگی نبود در کنار پل شمشیر آباد پیدا شد و از آب گرفته شد.
واقعیت تلخ در پس پرده این ماجرا و قربانی شدن امیرعلی حکایت از آن دارد که نتوانستیم شرایط و زیست مطلوبی را به لحاظ امنیت در برابر حوادث و بلایای گوناگون برای مردم فراهم آوریم که این‌چنین این کودک بی‌پناه و کودکان دیگر قربانی سیل نگردند.
 مع‌الوصف این حادثه دردناک و غم‌انگیز اتفاق افتاده آن‌هم در شرایطی که اگر همگان به وظایف خود درگذشته عمل می‌کردند قطعاً شاهد این حوادث نبودیم و آنچه که پیرامون این حادثه تلخ مهم است خانواده این کودک می‌باشد که دچار آسیب و مشکل شده‌اند و فرزند نوشکفته و نونهالش خزانی زودهنگام یافته است و فراتر از بحث‌های معمول و چهارچوب‌های موجود در قوانین که البته با تفسیرها و خوانش های متفاوت نیز همراه است و جالب اینجاست که در این‌گونه موارد خاص قانون در اولویت است و در حق مردم عادی لازم و قابل‌اجرا است و متأسفانه خانواده این کودک که از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر می‌باشد جا داشت که از پس از گذشت چندین ماه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسوول حداقل برای کاهش آلام این خانواده اقدام لازم و مقتضی را به لحاظ وضعیت پیش‌آمده انجام می‌دادند و چه خوب بود این نکته محوری و اساسی موردتوجه قرار می‌گرفت که این حادثه در شرایط خاص وبی سابقه و بحران‌زایی اتفاق افتاده که در طول سالیان گذشته شاهد این سیلاب‌های سهمگین نبوده‌ایم و در یک شرایط عادی و طبیعی این حادثه اتفاق نیفتاده! که به دنبال مقصر و بحث‌های کارشناسی در این زمینه باشیم و اگر درگذشته اقدامات مناسب و پیشگیرانه در این قبیل مناطق آسیب‌زا و خطرزا انجام می‌گرفت امروز امیرعلی زنده و در کنار خانواده بود و لذا جا داشت دستگاه‌هایی که در این قبیل حوادث و شرایط و طبق قانون موظف به جبران خسارت می‌باشند از پرداختن به حاشیه و دنبال مقصر فرضی نمی‌رفتند و شانه خالی نمی‌کردند و قانون و جمیع شرایط و خاص بودن این حادثه نادر را معیار و ملائک خود قرار‌می دادند.
 می‌توانست به سرانجام و نتیجه بهتری برسد که هم امری خداپسندانه و انسان دوستانه باشد و هم شاید مرهمی بر این زخم جانکاه باشد که البته جای خالی امیرعلی را هیچ چیز نمی‌تواند برای پدر و مادرش جبران کند.
و امیدواریم که مسئولان امر هرچه سریع‌تر در جهت تسهیل و رسیدگی مناسب در این پرونده و حادثه عنایت و توجه لازم را با توجه به وضعیت این خانواده مدنظر داشته باشند.

 



محسن رستمی/ یافته

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 احمدی 1398-06-28 22:45
خیلی ناراحت کننده اس کع مسعولین اینقدر بی توجه ان:)
نقل قول کردن
#2 بیرانوند 1398-06-29 01:13
دیگه اتفاق بزرگتر از این واقعا مسئولین کی میخان دست بکار شن¿¿¿¿
نقل قول کردن
#3 آرتین 1398-06-29 01:34
وای چع تلخ..تو رو خدا این موضوع رو ساده نگیرین
نقل قول کردن
#4 دانیال 1398-07-07 09:52
:sad: خدا ازشون نگذره باعث وبانی سیلاب
نقل قول کردن
#5 مهری 1398-12-07 21:33
:-? چ تلخ
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا