یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر صنعت ساختمان‌سازی در این استان بسیار بی‌جان و بی‌روح است که باید با تلاش شهرداری‌ها و مجموعه نظام مهندسی فعال شود.

به گزارش روابط عمومي استانداري لرستان‌، مهندس "هوشنگ بازوند" در همایش یک‌روزه شهرداران استان افزود: فعال‌سازی صنعت ساختمان استان علاوه بر زیباسازی چهره شهرها، موجب ایجاد منابع درآمدی مناسب برای شهروندان خواهد شد.

وی تصریح کرد: نمای ساختمان‌ها متعلق به مالکان نیست و شهرداری‌ها باید با انجام اقدامات قانونی در این خصوص نسبت به زیباسازی نمای بیرونی ساختمان‌ها توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: سیمای شهری علاوه بر انضباط اجتماعی، نقش تاثیرگذاری در جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران دارد که برای تحقق این مهم باید مهندسی اجتماعی در شهرهای استان اجرا شود.

بازوند شهرداران را عامل مهمی در راستای تهیه و اجرای مهندسی اجتماعی در استان دانست و اظهار داشت: چنانچه مهندسی اجتماعی در شهرهای استان برقرار شود‌، امنیت به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل جذب سرمایه‌گذار دست‌یافتنی می‌شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ مشارکتی در میان مردم گفت: چنانچه شهرداران بتوانند فرهنگ مشارکتی را در اداره شهر ترویج کنند‌، بسیاری از امور توسط مردم تعیین تکلیف خواهد شد.

استاندار لرستان گفت: شهرداران باید نقش مردم در توسعه و آبادانی شهرها را جدی بگیرند که برای این مهم بایستی با زیباسازی چهره شهر و ارایه خدمات مناسب به شهروندان، با ایجاد رضایت در مردم آنان را نسبت به مشارکت در امور شهری حساس کنند.

بازوند خطاب به شهرداران استان افزود: امروزه علاوه بر این که روش های قدیم درآمدی شما را به مقصد نمی‌رساند‌، کمیسیون ماده 100 نیز نباید به عنوان منبع درآمدی برای شهرداری‌ها تلقی شود بلکه شهرداری‌ها باید به درآمدزایی پایدار روی بیاورند.

وی با تاکید بر این که شهرداران باید به هر نحوی بخش خصوصی را جذب و در اجرای طرح‌های توسعه و زیباسازی شهری به کار گیرند تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار در سال 93 باید رویکرد شهرداری‌ها باشد.

وی با تاکید بر تکریم سرمایه‌گذاران گفت: سرمایه جریان سیالی است که تابع زور و قدرت نبوده بلکه باید با رفع موانع سرمایه‌گذاری و احترام به سرمایه‌گذاران، بخش خصوصی را برای حضور در استان ترغیب کرد.

نماینده عالی دولت در لرستان همچنین با اشاره به حادثه‌خیز بودن این استان افزود: زیباسازی و رعایت کامل اصول مهندسی، باید در ساخت و سازهای استان مد نظر باشد به نحوی که اقدامات خلاف قانون نظام مهندسی در هیچ طرحی صورت نگیرد.

بازوند همچنین با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز و حاشیه‌ای گفت: این نوع ساخت و ساز به دلیل ریشه‌های اقتصادی و فقر استان بوده که چنانچه منترل نشود‌، علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی‌، به معضل بزرگی در بدنه شهرسازی استان تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرداری‌های لرستان موظف هستند حداقل یک کار مطالعاتی در خصوص اجرای طرح‌های شاخص را در دستور کار قرار دهند و این طرح را با رویکرد افزایش درآمد و رفاه شهروندان تا پایان سال جاری به معاونت عمرانی ارایه کنند تا در صورت داشتن توجیه اقتصادی، در سال 93 اجرا شود.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا