یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انتخاب شهردار خرم‌آباد - يافته

تاخیر در معرفی شهردار جدید شهر خرم‌آباد بعد از هشدارهای رئیس کل دادگستری لرستان، صدای استاندار را نیز درآورد تا وی اعلام کند که دیگر تمرین دموکراسی کافی است و زمان آن رسیده که اعضای شورای شهر نسبت به انتخاب شهردار مرکز استان اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به رغم گذشت نزدیک به 3 ماه از آغاز به کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر خرم‌آباد همچنان اعضای این شورا موفق به انتخاب شهردار نشد‌ه‌اند تا این امر واکنش‌های متعددی به دنبال داشته باشد.

در جریان یکی از واکنش‌های صورت گرفته به این روند رئیس کل دادگستری با اعضای شورای شهر اتمام حجت کرد و به آنها هشدار داد که در صورت استمرار تاخیر در معرفی شهردار احتمال انحلال شورای شهر وجود دارد!

جعفر بدری که در جلسه شورای قضایی لرستان سخن می گفت، اداره کل بازرسی استان را مامور رسیدگی به تخلفات اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد از مقررات قانونی و ارائه گزارش آن به مقامات مسئول کرد.

وی در سخنانش به اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد هشدار داد که فقط دوماه فرصت دارند تا با کنار گذاشتن اختلافات نسبت به امور جاری که در شرح وظایف شوراها آمده اقدام کنند در غیر این صورت موضوع در شورای حل اختلاف مطرح و چنانچه شورای حل اختلاف تشخیص دهد اختلاف موجود بین اعضای شورای شهر موجب اختلال در ایفای وظایف قانونی شورای شهر شده به طور قطع حکم به انحلال آن صادر خواهد کرد.

هشدارهای رئیس کل دادگستری لرستان به اعضای شورای شهر خرم آباد در حالیست که براساس قانون "تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی" در خصوص اختلاف در انتخاب شهرداران به منظور رسیدگی به شکایات قانونی مبنی بر تخلفات و اعتراضات شوراهای شهر هیئتهایی به نام هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات در مراکز استان تشکیل می شود.

در این راستا هرگاه شورای اسلامی شهر اقداماتی بر خلاف وظایف مقرر یا مخالف مصالح عمومی انجام دهد موضوع برای انحلال شورای شهر به هیئت حل اختلاف استان ارجاع می شود.

و اما روند انتقادات از تاخیر شورای شهر در معرفی شهردار خرم آباد صدای مدیریت ارشد اجرایی استان را نیز درآورد تا هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی از شورای شهر بخواهد به این روند پایان بدهند.

وی با ابراز گلایه مندی از شورای شهر به خاطر تاخیر در معرفی شهردار خرم آباد گفت: دوستان شورای شهر به اندازه کافی تمرین دموکراسی انجام داده اند و اگر از تمرین کردن خسته شده اند بهتر است زودتر شهردار را انتخاب کنند.

بازوند با بیان این که عملکرد شورای شهر خرم آباد در انتخاب شهردار برازنده مرکز استان نیست، گفت: در حالیکه همه مراکز استان‌های کشور شهردار خود را شناخته اند درست نیست که تنها مرکز استان لرستان شاهد بلاتکلیفی در این زمینه باشد.

وی با بیان این که مردم از وضعیت موجود گلایه‌مند هستند، یادآور شد: مردم توقع دارند که هر چه سریعتر به این روند پایان داده شود.

استاندار لرستان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه عمران شهری خرم آباد عنوان کرد: تا زمانیکه تکلیف مدیریت شهری روشن نشود نمی توان به رفع این مشکلات امیدوار بود.

این سخنان استاندار لرستان در کنار دیگر انتقادات مسئولان استان از روند انتخاب شهردار در حالیست که تاکنون بیش از 17 جلسه برای انتخاب شهردار خرم آباد تشکیل شده که همچنان نتیجه ای به دنبال نداشته است.

در حال حاضر شهرداری خرم‌آباد به عنوان مرکز استان لرستان با سرپرست اداره می شود و مطابق قانون تعیین سرپرست برای شهرداری برای یک دوره سه ماهه مجاز است و بعد از آن باید اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار به توافق برسند.

این وضعیت در حالی است که صندلی شهرداری خرم‌آباد در طول سال‌های گذشته همواره صندلی لرزانی بوده به طوری که عمر مدیران شهری خرم آباد بسیار کوتاه بوده و همین امر برنامه ریزی در حوزه مدیریت شهری را با چالشهای جدی مواجه کرده است.

طی سال‌های اخیر وضعیت ترافیک، پروژه‌های نیمه کاره، معضل آبگرفتگی، وضعیت فضای سبز، وضعیت مبلمان شهری، ساخت و سازهای غیرمجاز، بافتهای فرسوده،عدم جذب سرمایه‌گذاری، بی توجهی به ظرفیتهای گردشگری خرم آباد، عدم اجرای پروژه های عمرانی کارشناسی و بزرگ، معضل حاشیه‌نشینی و ده‌ها معضل شهری دیگر مردم خرم‌آباد را آزار می دهد و همچنان پایه های مدیریت شهری در خرم‌آباد می‌لنگد.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا