یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست شهرداري خرم‌آباد از آغاز طرح جمع آوري از مبدا نخاله‌هاي ساختماني در اين شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شهرداري خرم‌آباد، "يحيي عيدي بيرانوند" گفت‌: اين طرح براي اولين بار در شهر خرم‌آباد اجرا مي‌شود و طي آن نخاله‌هاي ساختماني توليد شده از ساخت و سازهاي سطح شهر از مبدا و در محل كارگاه ساختماني جمع‌آوري و به صورت سازماندهي شده به محل مورد تاييد انتقال مي‌يابد.

وي با اشاره به ابعاد اين طرح افزود: در اجراي اين طرح شهرداري خرم‌آباد با محوريت سازمان مديريت پسماند اين شهرداري با نصب بيش از يك‌صد مخزن چرخ‌دار در محل ساختمان‌سازي‌هاي همشهريان اقدام به جمع‌آوري نخاله‌هاي ساختماني از مبدا مي‌نمايد و با انتقال مستقيم آن به محل دفن نخاله‌هاي ساختماني ، ضمن جلوگيري از دفع غير‌قانوني آنها در حاشيه راه‌ها و انهار‌، از آلودگي محله‌ها و محل‌هاي عمليات ساختمان‌سازي جلوگيري به عمل مي‌آيد.

عيدي خاطرنشان كرد: پيش از اين برخي افراد سودجو و بي‌ملاحظه طي عمليات شبانه براي كاستن از هزينه‌هاي تمام شده نخاله‌هاي ساختماني را توسط خودروهاي غيرمجاز از قبيل تراكتور حمل و در حاشيه خيابان‌ها‌، جاده‌ها‌، رودخانه‌ها و حاشيه شهر تخليه مي‌نمودند.

سرپرست شهرداري افزود: اجراي طرح مذكور از يك سو باعث كاهش اقدامات جبراني توسط شهرداري و پاك‌سازي مداوم حاشيه‌ها و جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه مي‌شود و از سوي ديگر موجب كاهش هزينه‌هاي تمام شده خاك‌برداري و دفع نخاله براي همشهريان و پيمانكاران ساختماني نيز خواهد شد.

وي با اعلام اين كه اين طرح در شهر خرم‌آباد آغاز گرديده است ، تاكيد نمود: در روزهاي نخست اجرايي شدن اين طرح‌، استقبال بي‌نظيري از سوي مردم عزيز صورت گرفته است كه باعث دلگرمي كاركنان و روند شتابان اين طرح خواهد شد.

عيدي اشتغال‌زايي اين طرح را 50 نفر اعلام نمود و افزود: در فازهاي بعدي اين طرح سايت بازيافت نخاله‌هاي ساختماني نيز در خرم‌آباد احداث و راه‌اندازي خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا