یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کل دادگستری لرستان در جلسه هماهنگی افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان لرستان بیان داشت: به موجب برنامه پنجم توسعه‌، دیوان عدالت اداری مکلف شده در راستای تمرکززدایی اداری در قوه قضائیه، دفاتر دیوان عدالت اداری را در مراکز استان‌های کشور راه‌اندازی نماید.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان، "جعفر بدري"گفت: توسعه و بسط دفاتر دیوان عدالت اداری در استان‌ها، هم دست‌رسی آسان مردم به مراکز رسیدگی کننده به شکایات و اختلافات را کوتاه می‌کند و هم از تجمع پرونده‌های قضایی دیوان عدالت اداری در مراکز محدود آن جلوگیری می‌نماید.

وي افزود: در این زمینه تدابیری اندیشیده شده تا امکانات به طور عادلانه در سطح تمامی استان‌های کشور توزیع شود و دیگر مردم از لحاظ وقت و هزینه در تنگنا قرار نگیرند.

رییس شورای قضایی استان لرستان ضمن ابراز امیدواری از فعالیت دفاتر دیوان عدالت اداری در استان‌ها، خاطر‌نشان ساخت: در دنیای پرسرعت امروز، دیگر اطاله‌ي دادرسی معنا و مفهومی ندارد و شکایات بایستی علاوه بر دقت در بررسی از سرعت رسیدگی خوبی برخوردار باشند تا تجمع پرونده‌ها مانع از رسیدگی مطلوب و موثر آن‌ها قلمداد نشود.

بدري بيان داشت: قطعاً تشکیل و افتتاح دفاتر دیوان عدالت اداری در استان‌ها، گام موثر و ماندگاری در خدمات قضایی قوه قضائیه محسوب می‌شود و تاثیرات این اقدام در آینده‌ای نزدیک ثمرات مثبتی را در پی دارد.

وي گفت: اکثریت مراجعه‌کنندگان به دیوان عدالت اداری را مردم کم‌بضاعت تشکیل می دهند، پس ضروری است جهت کاهش هزینه‌ها و تسریع در امر رسیدگی به شکایات بین مردم و دولت، دفاتر دیوان عدالت اداری حداقل در مراکز استان‌ها شروع به کار نمایند.

رييس كل دادگستري لرستان تصريح كرد: البته بهره‌گیری از سیستم اتوماسیون اداری پیشرفته در این دفاتر قطعاً ثمرات مضاعفی را در پی دارد، خدمت رسانی مردم از تاکیدات دین مبین اسلام است و این رویه در دستگاه قضایی کشور به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

بدري در خصوص تعامل دفاتر دیوان عدالت اداری در استان‌ها با دستگاه‌های اجرایی و شرکتها و بانک‌ها بیان داشت: تعامل بین دفاتر دیوان عدالت اداری با نمایندگان حقوقی دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و بانک‌ها و رفع اختلاف پیش از شکایت در اداره متبوع و همچنین رسیدگی کارشناسانه اختلافات و مشکلات مطرح شده در دیوان می‌تواند از تجمع و اطاله دادرسی در دیوان عدالت اداری جلوگیری نماید و رضایت عمومی را موجب شود، ارایه رویه هدفمند در امر رسیدگی به پرونده‌های دیوان عدالت اداری ضروری است و در این خصوص بهره‌گیری از کارشناسان خبره قضایی در دفاتر دیوان و استفاده از نرم افزارهای جامع، دو عامل پیشرفت پایدار دفاتر دیوان عدالت اداری محسوب می‌شود.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا