یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: نرخ نجومی قیمت پیاز، بسیاری از طبقات متوسط و دهک‌های پایین جامعه را نگران کرده است، دولت به طریق اضطراری به این موضوع ورود کند.
به گزارش یافته، "مجید کیان پور" درباره افزایش تصاعدی نرخ پیاز در کشور، گفت: باید مشخص شود به کدام دلیل باید شهروندان پیاز را که نقش مهمی در پخت‌وپز بسیاری از مواد غذایی دارد با این نرخ که هیچ‌گونه تطابقی با قدرت خرید اقتصادی مردم ندارد خریداری کنند.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید با ترسیم راهبردی قانونمند اجازه ندهد بدون حساب و کتاب محصولات غذایی با تغییر نرخ‌های ناگهانی روبرو شود و وزارت کشاورزی برای خرید تضمینی محصولات باید دو اصل خرید به‌موقع و پرداخت در اسرع وقت را مدنظر قرار دهد.
وی افزود: تلخی کام کشاورزان در گرانی پیاز نیز موضوع دیگری است، زیرا تکرار این موضوع که محصولاتی همچون سیب‌زمینی و پیاز در مقاطع مختلف از کشاورزان با بهای مناسب خریداری نمی‌شود، نیازمند واکاوی است، زیرا نخریدن بهینه از کشاورز موجب می‌شود دلالان با ورود به بازار پیاز تعادل این محصول بسیار کاربردی را برهم زنند.
به گزارش خانه ملت، عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس، یادآور شد: گرانی پیاز اشک دهک‌های کم درآمد جامعه را درآورده است و دولت نیزه‌اید با دید نظارتی هرچه سریع‌تر وارد این مقوله شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا