یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران باهدف فرهنگ‌سازی به‌منظور حفاظت از محیط زیست هم‌زمان با سراسر کشور از تاریخ 31 تیرماه الی 6 مردادماه به مدت یک هفته در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یافته، مسئول برگزاری جشنواره فیلم سبز لرستان افزود: با توجه به برگزاری ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در سطح ملی و بین‌المللی و نمایش عمومی آن‌ها به منظور ارتقای آگاهی عمومی و فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست جلسه هم‌اندیشی در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره در استان برگزار شد؛ که در این جلسه بر هماهنگی دستگاه‌ها و ادارات ذی‌ربط جهت اجرای بهتر این جشنواره در استان تأکید شد.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران مهم‌ترین رویداد فرهنگی، هنری و محیط زیستی کشور است که در سال 77 پایه‌گذاری شده و تاکنون 5 دوره از آن برگزارشده است، امسال هم ششمین دوره این جشنواره است که لرستان هم یکی از برگزارکنندگان است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان افزود: همان‌گونه که ما محیط زیست را از گذشتگان به ارث می‌بریم باید امانت‌دار آن باشیم و آن را به آیندگان بسپاریم. پس باید در حفاظت از آن بکوشیم و گام نخست این کوشش چیزی جز ترویج فرهنگ‌سازی و مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست نیست.

 مسئول برگزاری جشنواره فیلم سبز لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست، تشویق، تولید، شناسایی و ترویج آثار و فعالیت‌های هنری فرهنگی ارزشمند باکیفیت و مؤثر در جهت افزایش فرهنگ حفاظت محیط زیست است.

رئیس آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و مسئول ستاد هماهنگی اجرایی جشنواره فیلم سبز هم به موضوع جشنواره اشاره کرد و گفت: موضوع محوری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، اقتصاد سبز با تمرکز بر گردشگری پایدار حمل‌ونقل و انرژی پاک است.

 بهمن بیرانوند افزود: شاخه‌های مختلف هنر و به‌ویژه سینما در روند فرهنگ‌سازی برای حفاظت محیط زیست می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا