یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: 16 درصد محدوده شهری استان بافت‌های نابسامان هستند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حبیب‌الله خجسته پور" در جلسه شورای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که امروز برگزار شد، اظهار کرد: طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و نقاط بحرانی مبدأ، 4 آسیب اجتماعی مهم هستند که درهم‌تنیده شدند و نمی‌توان یکی را علت و مابقی را متأثر از آن دانست.
وی افزود: اگر در نقطه‌‌ای امکانات و تجهیزات لازم وجود نداشته باشد منجر به کوچ افراد در آن نقاط بحرانی مبدأ می‌شود و افراد به مناطق حاشیه شهرها می‌روند.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: تقدم و تأخری در مبارزه با آسیب‌ها نمی‌توانیم در نظر بگیریم چراکه همه این‌ها به هم متصل هستند.
خجسته پور افزود: در حال حاضر مساحت بافت‌های نابسامان در لرستان دو هزار و 25 هکتار معادل 16 درصد محدوده شهری استان است که از این میزان 901 مورد سکونت گاه غیررسمی (حاشیه‌نشینی) در قالب یک هزار و 124 هکتار است.
وی همچنین اضافه کرد: در این 16 درصد محدوده شهری، 370 هزار نفر معادل 35 درصد جمعیت استان ساکن هستند.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: در جلسه ستاد بازآفرینی استان 9 محله برای توانمندسازی و بهسازی مشخص شدند تا شاخص امنیت عمومی آنان ارتقاء یابد.
خجسته پور یادآور شد: با توجه به تعامل، همدلی و هماهنگی خوب بین دستگاه‌های اجرایی، قضایی و ائمه جماعات امروز شاهدیم که لرستان جزو امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و این در حالی است که از نرخ بالای بیکاری و جوانان در معرض آسیب برخوردار است.
وی بیان کرد: در مرکز استان 2 مرکز ماده 16 ویژه زنان و مردان با مبلغ 400 میلیون تومان راه‌اندازی کردیم تا شاهد حضور معتادین متهاجر در سطح شهر نباشیم، همچنین سمن NA نیز در استان راه‌اندازی شده است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا