شهردار خرم‌آباد گفت: ما در پی تشکیل کارگروه حفظ و احیای بافت‌های تاریخی شهر خرم‌آباد با عنوان "شهرداری بافت‌های تاریخی" هستیم.
به گزارش پايگاه خبري يافته، "يحيي عیدی‌بیرانوند" در دیدار با مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، افزود: همه ما در مقابل میراث فرهنگی و بناهایی تاریخی مسئول هستیم، زیرا بخش مهمی از هویت ما هستند.
وی خاطرنشان کرد: خانه‌های قدیمی و بافت‌های تاریخی، امکان بسیار مناسبی برای جذب گردشگر هستند و ما تصمیم داریم از این ظرفیت استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز در ادامه این نشست گفت: مشکل اصلی ادارات و سازمان‌های ما کمبود نیروی انسانی و مدیران فعال و با تجربه است.
رستم کوشکی افزود: باید با آموزش‌های لازم و برنامه‌ریزی، بازدیدهای مکرر از فعالیت‌های سازمان‌های موفق و بزرگ‌، دانش فنی و تجربی مدیران خود را افزایش دهیم.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نيز با اشاره به روند توسعه و تحول سریع شهر تهران در چند سال اخیر گفت: این پیشرفت مرهون ثبات مدیریتی و رویه تصمیم‌گیری شهرداری تهران در 11 سال اخیر است.
"عيسي علی‌زاده" افزود: مدیریت شهرداری و سازمان زیباسازی شهر تهران مدت‌هاست طرح شناسایی، ثبت، به‌سازی و مرمت بناها و بافتنی تاریخی را آغاز کرده و اعتبار قابل توجهی را نیز به این امر اختصاص داده است.
قابل ذكر نشست‌های مشترک شهردار خرم‌آباد با سازمان‌های مختلف شهرداری تهران در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی اقتصادی لرستان و با هدف انتقال تجربیات کارشناسان شهرداری تهران به خرم‌آباد انجام می‌شود.
قابل ذكر است سال گذشته پايگاه خبري يافته موضوع تخريب بافت قديمي مناطق پشت بازار و درب دلاكان خرم‌آباد توسط شهرداري را متذكر شد (كليك كنيد) كه در آن زمان شهرداري نسبت به اين موضوع و تبديل خانه آيت‌الله كمالوند به پاركينگ روي خوش نشان نداد، اما خوشبختانه با پي‌گيري رسانه‌ها و اظهار نظر اساتيدي همچون "سيد فريد قاسمي" در خصوص لزوم حفظ بخش‌هايي از باقت‌هاي تاريخي شهر و تبديل آن‌ها به شهرك‌هاي سينمايي و جاذبه‌هاي گردشگري، بالاخره مسوولان شهرداري خرم‌آباد عمل تخريب بي‌رويه ساختمان‌ها كوي سليورزي‌ها و گرگ‌گيرها را در پشت بازار موقتاً متوقف كردند در حالي كه بخش اعظم آن‌ها با معماري دوره قاجار و پهلوي اول، ظرف سال‌هاي اخير نابود شد.
شهردار خرم‌آْباد بر لزوم حفظ بافت تاريخي شهر تأكيد كرد