یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار خرم‌آباد گفت: برای احداث پارک مینیاتوری با مالکین محدوده "طاق پیل" (پل شاپوری) به توافق رسید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری خرم‌آباد، یحیی عیدی‌بیرانوند افزود: در جلسه‌ای که روز دوشنبه 23 شهریور ماه با حضور مالکین اراضی پل شاپوری در شهرداری خرم‌آباد برگزار شد، توافق نهایی جهت تملک این اراضی جهت اجرای پروژه پارک مینیاتوری در منطقه صورت گرفت.
عیدی بیرانوند اضافه کرد: پس از انتشار خبر احداث پارک مینیاتوری و استقبال شهروندان طی هفته‌های گذشته، شهردار خرم‌آباد روز گذشته در جلسه‌ای که با مالکین در دفتر کار خود برگزار کرد به‌صورت کامل با مالکین به توافق دست یافت.
وی افزود: این پارک که در محوطه پل تاریخی شاپوری ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید دارای دریاچه‌ای زیبا است که از مساحت آن دو برابر دریاچه کیو در نظر گرفته شده است.
شهردار خرم‌آباد به ساخت شهربازی و دیگر فضاهای تفریحی این محدوده اشاره کرد و گفت: شهرداری خرم‌آباد در نظر دارد ضمن احداث دریاچه‌ای بزرگ و زیبا، شهربازی، پیست دوچرخه‌سواری و چند بخش جذاب دیگر جهت استفاده شهروندان همچنین مسافرین در پارک احداث نماید.
 لازم به ذکر است پل شاپوری که در گویش لری به آن " طاق پیل " گفته می‌شود یکی از شاهکارهای معماری دوره ساسانی محسوب می‌شود طول پل 312 متر ارتفاع آن 75/10 متر است.
تصويري از پل شكسته خرم‌آباد در فروردين 1393 - يافته


دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-06-24 16:34
سلام بر روزهای خوش و دل انگیز یگانه پل تمام سنگی جهان پل تاریخی شاپوری خرم آباد...سالها بود که منتظر ساماندهی و بهسازی حریم این اثر ارزشمند باستانی بودیم.از سایت دوست داشتنی یافته که این خبر بسیار دلگرم کننده و خوب را منتشر کرد ممنون و سپاسگزارم.دریاچ ه طبیعی کیو همیشه جای ویژه خودش را در دل خرم آبادیها دارد اما بدون تردید میزان استقبال و توجه گردشگران به پارک و دریاچه بزرگ پل شاپوری خیلی بیشتر خواهد بود.
نقل قول کردن
#2 کیوان 1394-06-24 20:09
افرین بر شهرداری ولی ای کاش به فکر خود پل هم بودن که داره نابود میشه و اداره میراث ما كه هيچ ...
نقل قول کردن
#3 اصغری 1394-06-24 21:39
فقط شعار میدن ..عمل هیچ
نقل قول کردن
#4 رامین 1394-06-25 01:37
یکی از ارزوهای مردم خرم اباد ساماندهی این پل زیبا است امیدوارم هر چه زودتر این پروژه به بهره برداری برسه و همه ی این قول ها که داده شده عملی بشه
نقل قول کردن
#5 سپهر 1394-06-25 11:59
به نقل از کیوان:
افرین بر شهرداری ولی ای کاش به فکر خود پل هم بودن که داره نابود میشه و اداره میراث ما كه هيچ ...

كيوان جان ان شاالله با احداث پارك مينياتوري و ساخت مجتمع تفريحي شامل درياچه-شهربازي و...توجه بيشتري به پل شاپوري صورت خواهد گرفت.اين پل باستاني در فهرست موقت ثبت جهاني قرار دارد و لازم است كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان لرستان اقدامات لازم براي ثبت نهايي ان را اغاز كند.
نقل قول کردن
#6 خرم ابادی 1394-06-25 15:51
مالکین محترم اطراف پل بیایید از بزرگان این شهر که قبلا برای باقیات و صالحات خود به پول امروز میلیارد ها تومان برای احداث پل و مسجد و درمانگاه سالمندان هزینه کرده اند شما هم یه کم با شهرداری را بیایید چه اشکال دارد فلان پارک بنام فلان خیر باشد .
نقل قول کردن
#7 لرستانی 1394-06-26 11:52
یافته سایت دوست داشتنی
نقل قول کردن
#8 کاندیدا 1394-06-28 14:06
لازم به ذکر است?????
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا