یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان نسبت به میزان سرقت‌های کوچک در این استان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش يافته، "حسن شریعت‌نژاد" در نشست خبری که با حضور استاندار و معاونانش در محل استانداری لرستان برگزار شد، بیان داشت: بسیاری از شاخص های امنیتی در استان لرستان در وضعیت قابل قبولی قرار دارند به عنوان نمونه در بحث سرقت‌های مسلحانه و سرقت‌های کلان کاهش داشته‌ایم؛ اما میزان سرقت‌های جزيي نگران‌کننده است و در اين زمينه افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به این که در جلسات متعدد موضوع سرقت‌های جزء در استان را مورد بررسی قرار داده‌ایم، افزود: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در محلات در راستای مقابله با سرقت‌های جزء در استان اجرا شده است و در حال حاضر با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم پیش‌بینی می‌کنیم که میزان سرقت‌های جز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش پیدا کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: با توجه با بررسی‌های صورت گرفته توسط وزارت کشور در سال 91 لرستان در بحث شاخص‌های امنیتی در بسیاری از شاخص‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.

شریعت‌نژاد با اشاره به این که در بحث تامین امنیت انتخابات اقدامات خوبی توسط شورای تامین و ستاد امنیت انتخابات انجام شده و تا کنون در استان مشکلی نداشته‌ایم، تصریح کرد: در تبلیغات کاندیداها و ستادها در استان لرستان تخلفاتی وجود داشته است که در زمینه ریاست جمهوری تخلفات جزئی و اندک بوده؛ اما در مورد شوراها تخلفاتی وجود داشته که هم به نیروی انتظامی و هم به فرمانداران اعلام شده است که در این ارتباط اقدامات پیش‌گیرانه را انجام دهند و تخلفات را جمع کنند.

وی ادامه داد: در برخی موارد اگر تخلفات ادامه پیدا کنند در روزهای آینده ضمن مستند سازی تخلفات هیات‌های اجرایی و نظارت در بررسی‌های بعدی این تخلفات را مدنظر قرار می‌دهند و حتی این تخلفات در ابطال آرای کاندیداها نیز موثر خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان از صدور کارت نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در استان خبر داد و گفت: برآورد ما این است که بیش از 25 هزار نماینده کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در شعب اخذ رای حضور پیدا کنند.

شریعت‌نژاد بیان کرد: حضور نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رای یک فرصت قانونی است که در اختیار نامزدها قرار گرفته است و این نمایندگان در صورتی که تمایل داشته باشند می‌توانند از ابتدای رای‌گیری تا زمان شمارش شعبه‌های اخذ رای حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در هر شعبه اخذ رای به طور متوسط حدود 20 نفر از نمایندگان هیات‌های اجرایی، نظارت، نیروی انتظامی، نماینده فرماندار و نمایندگان نامزدها حاضر هستند که قطعاً با توجه به حضور این تعداد، سلامت انتخابات افزایش می‌یابد.

 

 

احمد تلوري/ يافته

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا