یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: عشایر به عنوان یکی از قشرهای تلاشگر و مولد، نقش مهم و سازنده‌ای در چرخه تولیدات و  رشد و توسعه  اقتصادی کشور دارند.

به گزارش يافته، حبیب‌الله دهمرده در بازدید از اداره کل امور عشایری استان لرستان، افزود: عشایر کشور و استان لرستان علاوه بر فعالیت‌های موثر در عرصه کار و تولید، به واسطه غیرت و تعصبات ملی و مذهبی خود، سهم چشمگیر و قابل تقدیری در عرصه دفاع از کشور و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهار کرد: عشایر غیور لرستان و دیگر نقاط کشور در دوران دفاع مقدس بدون کم‌ترین چشم‌داشت و انتظاری با تمام وجود در برابر دشمن ایستادگی کردند.

استاندار لرستان گفت: جمعیت عشایری کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون به ویژه در دوران دفاع مقدس، حضور حماسی و ارزشمندی در صحنه‌های مختلف دفاع از کشور، ارزش‌های اسلامی و  آرمان‌های والای انقلاب داشته است.

دکتر دهمرده تاکید کرد: بر همین اساس، خدمت رسانی به جمعیت عشایری به عنوان یک اقدام ارزشمند، باید مورد توجه همه مسوولان به ویژه دستگاه‌های متولی امور عشایری باشد.

نماینده عالی دولت در لرستان گفت: برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی متناسب با فعالیت و نیاز عشایر امری مهم و ضروری است که باید به عنوان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند و مفید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر دهمرده با اشاره به فعالیت‌های دام‌پروری، کشاورزی و فرهنگی، هنری عشایر، افزود: ارائه آموزش‌های لازم، موجب افزایش بهره‌وری و کارآمدی عشایر در عرصه کار و تولید خواهد شد.

استاندار لرستان همچنین بر ضرورت احداث محورهای ارتباطی و راه دسترسی مناسب و تامین نیازهای درمانی، خدماتی، بهداشتی و آموزشی برای عشایر استان تاکید کرد.

مدیرکل امور عشایری لرستان نیز دراین دیدار با اشاره به این که جمعیت عشایری لرستان سهم قابل توجهی در تولید و تامین نیازهای مصرفی جامعه دارند، گفت: عشایر لرستان سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز، 29 هزار تن شیر و یک هزار تن پشم تولید و به بازارهای استان روانه می‌کنند.

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا