یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير كارخانجات نساجي بروجرد هم در اين نشست به تاريخچه‌ي احداث اين كارخانه اشاره كرد و گفت: مجموعه‌ي نساجي بروجرد در سال 1362 در زميني به مساحت 50 هكتار و با ظرفيت توليد 5 هزار تن نخر، 20 ميليون متر پارچه‌ي خام و 10 ميليون متر پارچه‌ي رنگرزي و تكميل بنا شد.

به گزارش يافته، وحيد جديدي در نشست مسوولان و فعالان اقتصادي بروجرد با سفير تايلند اظهار داشت: اولين دستاورد صنعتي نظام جمهوري اسلامي ايران در لرستان نساجي بروجرد بوده است.

وي به ركوردهاي مجموعه‌ي نساجي بروجرد اشاره و تصريح كرد: رتبه‌ي دوم نصب ماشين‌آلات بافندگي سولزر در دنيا از آن ماست.

مدير كارخانجات نساجي بروجرد اضافه كرد: استانداردي كه شركت سولزر براي نصب و راه‌اندازي ماشين‌آلات بافندگي تعريف كرده هر يك ماشين، 4 روز است اين در حالي است كه اين آمار  در نساجي بروجرد 1.5روز است و ما در حد آموزش از نيروهاي سویيسي استفاده كرديم و كل كار اجرايي آن توسط نيروهاي بومي صورت مي‌گيرد.

جديدي اين افتخارات را مرهون غيرت، تعصب و هميت مردم منطقه نسبت به توسعه‌ي خود عنوان كرد و بيان داشت: تمام اين چهار‌ديواري كه اسم‌اش لرستان است، تصميم گرفته خود را از اين رتبه‌بندي رفاه اجتماعي تغير دهد و نمود آن نساجي بروجرد است.

وي به مشكلات پيش‌روي كارخانجات نساجي بروجرد اشاره و اضافه كرد: ظرفيت خط توليد رنگرزي اين كارخانه نصف ظرفيت بافندگي است و به همين دليل مجبوريم پارچه‌هاي خود را خام بفروشيم و به علت اين‌كه هيچ كارخانه‌اي از نظر كيفيت توانايي رقابت با ما را ندارد، لذا خريداران پارچه‌جات ما را به كارخانجات بي‌كيفيت سوق مي‌دهند و با رنگ‌هاي هندي و چيني رنگرزي مي‌كنند و به اسم پارچه‌ي بروجرد مي‌فروشند. البته درست است كه پارچه را ما توليد كرده‌ايم اما رنگرزي و تكميل مربوط به كارخانجات نساجي بروجرد نيست و اين موضوع به برند ما آسيب مي‌زند.

مدير كارخانجات نساجي بروجرد اظهار اميدواري كرد بتواند ظرفيت خط توليد رنگرزي را وسعت دهد و ماشين‌آلات اين كارخانه را نوسازي و بازسازي نمايد.

جديدي با بيان اين‌كه در بحراني‌ترين شرايط كارخانه،‌ مديريت را پذيرفتم يادآور شد: لازم است از حمايت همه‌جانبه‌ي امام‌جمعه‌ي بروجرد تقدير و تشكر كنم كه همواره حامي اين صنعت بوده است.

وي در ادامه از فعالان اقتصادي شهرستان خواست با ارائه‌ي طرح و ايده‌هاي جديد مسير رشد و شكوفايي اين كارخانه را هموار كنند.

مدير كارخانجات نساجي بروجرد گفت: در حال حاضر محصولات نساجي بروجرد عمدتاً به ايتاليا صادر مي‌شود و در آينده‌ی نزديك با اجراي طرح دوخت لباس علاوه بر پارچه‌، لباس نيز صادر خواهد شد.

جديدي بيان داشت: امروزه بدون شك نساجي بروجرد يكي از برجسته‌ترين شركت‌ها در صنعت نساجي به شمار مي‌آيد و براي تمام دست‌اندركاران اين صنعت آشنا و محصولات آن در ايران و اروپا از شهرت برخوردار است.

 

رييس ميراث فرهنگي بروجرد: همه‌ امكانات تبادل فرهنگي بين لرستان و تايلند وجود دارد

رييس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بروجرد خطاب به سفير تايلند در تهران گفت: هر آنچه براي ديدن آن لازم است و اگر مي‌خواهيد فضاها و مكان هاي گسترده‌اي را رؤيت كنيد در بروجرد قابل مشاهده است.

يارمحمدي به سابقه‌ي تاريخي بروجرد اشاره كرد و گفت: بروجرد به دليل سابقه‌ي تاريخي داراي آثار، بناها و بافت‌هاي تاريخي ارزشمندي است كه قطعاً در اين مدت كوتاه نمي‌توانيد تمامي آن‌ها را از نزديك ببينيد.

وي صنايع موجود را حاصل صنايع دستي گذشته دانست و بيان داشت:‌ از زمان‌هاي بسيار دور بروجرد شهري قوي و مؤثر بوده و حوزه‌ي خدمات‌رساني آن در صنايع دستي به ويژه صنايع بافندگي، فلز و چوب بسيار گسترده‌تر از چارچوبه‌ي شهر بروجرد بوده؛ به طوري‌كه تا كيلومترها مسافت دست‌سازه‌هاي هنرمندان اين شهر راه داشته است.

رييس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بروجرد اضافه كرد: 40 حرفه‌ي سنتي در بروجرد رواج داشته كه هم‌اكنون نيز بسياري از آن‌ها موجود است.

يارمحمدي در ادامه به طبيعت بروجرد اشاره و تصريح كرد: بروجرد داراي منابع غني آب، خاك حاصل‌خيز  و طبيعت بي‌نظير است به طوري‌كه اختلاف دما در دشت سيلاخور و ارتفاعات آن شرايط مطلوبي را براي اسفتاده از طبيعت و اكوتوريسم ايجاد كرده است.

وي تأكيد كرد‌: همه‌ي ابزار و امكانات تبادل فرهنگي بين لرستان و تايلند وجود دارد و اميدواريم حضور سفير تايلند در بروجرد براي تبادل بيشتر فرهنگي و نزديك شدن ملت‌ها به همديگر فتح بابي باشد.

 

يكي از مديران شركت زاگرس‌خودرو بروجرد: توليدات این شرکت تاكنون به 60 كشور جهان صادر شده است

يكي از مديران جوان شركت زاگرس‌خودروی بروجرد نيز در اين نشست گفت: كيفيت، رضايت‌مندي مشتري و استفاده از نيروي انساني كارآمد هدف اين شركت است.

مهندس صبايي اظهار داشت: شركت زاگرس‌خودرو در سال 1375 توسط بخش خصوصي در شهرستان بروجرد تأسيس شد و با همكاري پروتون مالزي اولين خودروي خود را در مهرماه سال 1380 تحت عنوان پروتون - ويرا كه در اصل همان لانسر ميتسوبيشي است، روانه‌ي بازار كرد.

وي با بيان اين كه توليدات شركت زاگرس خوردو بروجرد تاكنون به 60 كشور جهان صادر و مورد استقبال گسترده قرار گرفته است، اعلام كرد: بزرگ‌ترين مصرف‌كننده‌ی خودروي پروتون پس از مالزي كشور انگلستان است.

اين مدير جوان شركت زاگرس‌خودروی بروجرد با بيان اين‌كه اين شركت از بحران گذر كرده است، ادامه داد: با همكاري مسئولان استان و شهرستان و تدبير مديريت ارشدش در ابتداي سال جاري فعاليت خود را از سر گرفت.

صبايي با اشاره به اين‌كه شركت زاگرس‌خودروی بروجرد در سال 48 هزار دستگاه خودرو توليد مي‌كند، يادآور شد: هم‌اكنون به عنوان بزرگ‌ترين واحد خصوصي خودورسازي كشور مطرح بوده و توانايي توليد 50 هزار دستگاه خودرو در سال را دارد.

وي مساحت اين شركت را دو هزار و 500 متر مربع برشمرد و گفت: طرح توسعه و سرمايه‌گذاري خطوط جديد با هدف توليد 150 هزار دستگاه در سال در دست بررسي است.

دومين شركت ISOTS در سال 2007،‌ رتبه‌ی اول خدمات پس از فروش در سال 2008 در ايران، بهترين پيمانكار گروه صنعتي سايپا در زمينه‌ي رنگ‌آميزي بدنه‌ي پرايد و توليد با كيفيت‌ترين وانت در ايران با اخذ كم‌ترين نمره‌ي منفي از جمله افتخارات شركت زاگرس‌خودرو بروجرد بود كه صبايي به آن اشاره كرد.

مدير شركت حمايت بروجرد نيز در اين نشست به توضيحاتي پيرامون معرفي بروجرد پرداخت و گفت: اين شهرستان به واسطه‌ي اتصال شمال به جنوب كشور از موقعيت ممتاز ارتباطي برخوردار است.

موسوي با بيان اين‌كه بروجرد در غرب ايران و در منطقه‌ي كوهستاني زاگرس قرار دارد، ادامه داد: اين شهرستان با فاصله‌ي چند كيلومتر با چندين استان در ارتباط است و بلندترين نقطه‌ي بروجرد قلّه‌ي بلاش با ارتفاع 2623 متر مي‌باشد.

وي؛ ميزان بارندگي بروجرد را حدود 500 ميلي‌متر اعلام و تصريح كرد: بروجرد از شهرهاي باستاني محسوب مي‌شود؛ به طوري كه قدمت آن در دوره‌ي ساسانيان مسجل است.

مدير شركت حمايت بروجرد از اين شهرستان به عنوان مهد مفاخر ديني، علمي و فرهنگي در سطح كشور ياد كرد.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا