یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با با تأکید بر لزوم سامان‌دهی موتورسیکلت‌ها در کشور، گفت: برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث مترتب بر موتورسیکلت‌‌سواران باید قوانین موجود به شکل قاطع و بدون اغماض از سوی مأموران انتظامی به اجرا گذاشته شود.

به گزارش يافته، عباس قائدرحمت تصریح کرد: در شرایط کنونی اكثر ‌شهر‌های بزرگ کشور دچار مشکلات عدیده در زمینه تردد موتورسیکلت‌ها هستند که باید فکر اساسی برای رفع این نقیصه که موجبات خسارت‌های جانی و مالی فراوانی برای شهروندان را فراهم کرده اندیشیده شود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متأسفانه عبور از محل‌هایی نظیر پیاده‌رو، خطوط ویژه اتوبوس‌رانی و خیابان‌های ورود ممنوع به یک فرهنگ ناصحیح (ضد فرهنگ) بین موتورسیکلت‌رانان تبدیل شده‌ است.

قائدرحمت با یادآوری این که سالانه ۵ هزار موتور‌‌سوار در کشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود: فوت و نقص عضو افراد، بی‌سرپرست شدن بسیاری از خانواده‌ها و زندانی شدن و پرداخت دیه، از جمله پیامد‌های ناگواری است که در نتیجه بی‌توجهی موتورسیکلت‌سواران به قوانین راهنمایی و رانندگی به جامعه تحمیل شده است.

وی افزود: برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث مترتب بر موتورسیکلت‌‌سواران باید قوانین موجود بدون اغماض از سوی مأموران انتظامی اجرا و با متخلفان برخورد قاطعانه شود و در این میان می‌توان راهکار‌هایی نظیر اختصاص خطوط ویژه برای تردد موتورسیکلت‌ها را در برخی نواحی شهر به اجرا گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از قاطع‌ نبودن برخورد مأموران انتظامی با تخلفات راکبان موتورسیکلت، گفت: ما در زمینه مواجه با این تخلفات، برخورد مناسبی نداشته‌ایم و همواره دچار نوعی افراط و تفریط در مواجه با این بی‌قانونی‌ها بوده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: برای کاهش تخلفات موتور‌سیکلت‌رانان فرهنگ‌‌سازی نیز از جمله راه‌کار‌هایی است که باید به آن اهتمام جدی داشت و سازمان‌هایی نظیر صداوسیما نیز در این زمینه وظایف جدی دارند.

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1392-03-01 17:56
اگر آقای قائدرحمت در دوره خود توانست برای دورود کمربندی کنار گذر احداث کند، دعای مردم را بدرقه راه خود کرده است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا