یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انجمن لرستانی‌های مقیم تهران با ارسال نامه‌ای از تلاش‌های دکتر حبیب‌الله دهمرده استاندار لرستان در راستای رشد و توسعه همه‌جانبه این استان تقدیر و تشكر کردند.

به گزارش يافته به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، در متن این نامه آمده است: اجرایی شدن راه‌آهن در دو مسیر بروجرد به ملایر و خرم‌آباد به اندیمشک، آزادراه خرم‌آباد به اراک، چهار خطه کردن همه محورهای شهرستانی منتهی به مرکز استان، آغاز عملیات اجرایی سدهای معشوره و بختیاری و تهیه و تنظیم سند آمایش استان از جمله این خدمات استاندار لرستان است.

به‌رغم فعالیت‌های سخت‌کوشانه و خلاقیت‌های هوشمندانه شما، عده‌ای با نام سیاسی و تفسیرهای گاه نامناسب در صدد وارونه‌سازی حقایق برآمده‌اند که خوشبختانه نه تنها تاثیری بر ادامه کارها نداشته، بلکه شتاب تلاش‌ها را نیز افزایش داده است.

در این نامه افزوده شده: برای رهاسازی حریم قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد و تخریب بناهای حریم این اثر شامل ندامتگاه، مغازه‌های دوازده برجی، سینما، ساختمان سابق دانشکده علوم و ساختمان اداری میراث فرهنگی از دیگر اقدامات تاثیر‌گذار در حوزه برنامه‌های ویژه رشد و تعالی استان از سوی استاندار لرستان است که با تخریب ساختمان اداره کل پست و مغازه‌های پیرامون پل تاریخی صفوی، علاوه بر ثبت جهانی این اثر، پل صفوی نیز از حصار بناهای نامناسب خارج می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: تملک پلاک‌های باغ فیض و افزودن اداره راه به آن از اقدامات موثر در باز کردن چشم‌انداز این بنای تاریخی و گسترش حریم منظره قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد است و این اقدامات زمانی به نتیجه می‌رسد که با ممانعت از هر گونه ساخت و ساز در آن، فضای موجود به پروژه‌هایی همچون باغ ایرانی یا پارک آبی، با عنایت به مجاورت باغ فیض به آب گرداب دارایی تبدیل شود.

در این نامه ایجاد پروژه 14 معصوم(ع) به عنوان یک مجتمع عظیم تحقیقاتی، پژوهشی و تفریحی در راستای هماهنگی با طرح پایلوت توسعه پایدار شهری خرم‌آباد با محوریت گردشگری از سوی برنامه اسکان سازمان ملل متحد را از دیگر اقدامات ارزشمند استاندار لرستان عنوان کرد.

در نامه نوشته شده است: این طرح با پروژه‌هایی چون رصد‌خانه، دانشگاه و محیط زیست، هتل پنج ستاره، موزه تاریخ طبیعی، نهالستان بزرگ و سطوح گسترده‌ای از جنگل‌کاری به این بخش اعتبار جهانی بخشیده است و بستر طبیعی لازم برای طرح‌هایی همچون مرکز تحقیقات کشاورزی، مرکز تحقیقات منابع طبیعی و ایجاد برخی سایت‌های اداری فراهم کرده است.

 

دیدگاه‌ها  

#1 محسن 1392-12-16 10:01
سلام بر دوستانم در یافته نیوز
خدا قوت
قبلا در قالب یه پیام خواهش کرده بودم که خبری از نصب نمادهای مفرغی باغ فیض تهیه کنید ولی احتمال میدم که دستتون نرسیده........ب ازم خواهش میکنم که این کارو بکنین چون قرار بود یک هفته بعد از نصب نماد اول نماد دوم نصب بشه ولی خبری نیست......دست علی به همراتون
____________________
يافته: سلام. كاركنان شهرداري اين روزها سخت مشغول تدارك مراسم استقبال از مسافران نوروزي و آماده كردن شهر هستند.
بهتر است فعلا در اين زمينه عجله نكنيم بلكه مثل مجسمه تختي، كاري صورت نگيرد ...
سپاس از پي‌گيري شما
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا