یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان  گفت: دست‌اندازی‌های سیاسی برای آینده کشور پیامدهای سوئی دارد.

به گزارش يافته، جعفر بدري در اولین جلسه پیش‌گیری از وقوع جرائم انتخاباتی استان لرستان كه با حضور مسوولان قضایی، انتظامی، امنیتی، استانداری، فرمانداری و نمایندگان ارگان‌های مرتبط درسالن اجتماعات دادگستری شهرستان خرّم آباد برگزار گردید با بيان اين مطلب افزود: ارزیابی‌های کلی نشان می‌دهد که در انتخابات پیش رو، بسیاری از نامزدها، ارزش ارتباط با رأی دهندگان و توجیه افکار عمومی را در مقایسه با انتخابات گذشته بهتر درک نموده‌اند. وي در ادامه بيان نمود: از طرفی رسانه‌ها، جراید و سایت‌های خبری در سال جدید رویداد انتخاباتی را با مهارت بیش‌تری پوشش دادند و به طوري كه مشخص است، نامزدهای انتخاباتی افراد کارآزموده را جهت اداره و سازمان‌دهی ستادهای تبلیغاتی خود به کار گرفته‌اند.

رئیس شورای قضایی استان در این جلسه بیان داشت: در این دوره از انتخابات شمار نامزدهایی که داوطلب به دست گرفتن بالاترین سمت اجرایی کشور شده‌اند نسبت به انتخابات قبل افزایش یافته است و بیم آن می‌رود که با تقسیم و خُرد شدن بیش‌تر آرا، نامزدها رآي قابل توجهی به دست نمی‌آورند و ممكن است سرانجام با مشکل جدی مواجهه شوند.

بدري تصريح كرد: با محدود شدن تعداد نامزدهای انتخاباتی، آرا مردم کم‌تر شکسته و خرد خواهد شد، در نتیجه برنده‌ی انتخابات، تعداد آراء بیش‌تری را به دست خواهد آورد تا بتواند به مصداق واقعی، نماینده مردم به شمار آید.

وي در ادامه اضافه كرد: اكنون کشور شرایط حساس و دشواری را تجربه می‌کند و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیازمند فضای آرام به دور از تنش‌های قومی و جناحی است، لذا پرهیز از تنش‌ها یک وظیفه ملی است و دامن زدن به مسائل سیاسی و حاشیه‌ای، کشور را درمعرض آسیب‌های مختلف قرار می‌دهد و در نتیجه تمامی مردم متضرر می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود: اگر چه برای رسیدن به پیش‌رفت‌های مطلوب و توسعه و ترقی کشور، بازبینی و نقد تمامی دیدگاه‌ها و عملکردهای مختلف اجتناب‌ناپذیر است، اما رقابت برای به دست آوردن آرای مردم و جلب رضایت آنان با تخریب رقیب، دست‌اندازی‌های سیاسی و ایجاد جو بدبینی و یأس در بین رأی دهندگان، برای آینده کشور و جامعه پیامدهای سوئی دارد و بر دامنه بحران می‌افزاید.

 

علی سبزواری

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا