یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تاكيد فرماندار خرم‌آباد بر لزوم تسريع در احداث كانال‌هاي آب‌رساني سد ايوشان فرماندار خرم‌آباد در جلسه شوراي اداري بخش زاغه بر لزوم تسريع در احداث كانال‌هاي آب‌رساني سد ايوشان تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان خرم‌آباد، در جلسه شوراي اداري بخش زاغه كه با حضور حبيب‌الله خجسته‌پور فرماندار خرم‌آباد، ابراهيم آقامحمدي نماينده مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران استاني و شهرستاني در بخشداري اين بخش برگزار شد، مشكلات و مسائل مردم بخش زاغه مورد بررسي قرارگرفت.

در ابتداي اين جلسه، بخشدار بخش زاغه از بخش زاغه به عنوان يكي از باقدمت‌ترين بخش‌هاي شهرستان خرم‌آباد ياد نمود و اذعان داشت: بخش راغه با جمعيتي بالغ بر 20 هزار نفر و 3 دهستان داراي 109 روستاي داراي سكنه مي‌باشد كه 22 دهياري مصوب نيز در اين بخش وجود دارد.

آقا‌ميرزا دريكوند در تبيين عمده مشكلات موجود در بخش زاغه به عدم اشتغال مناسب ووجود بيكاري در ميان جوانان اين بخش‌، وجود مشكلات عديده در ناحيه صنعتي پل هرو‌، عدم كيفيت مناسب آسفالت راه‌هاي روستايي‌، وضعيت نامناسب كانال‌هاي آب بر به مزارع و فرسودگي شبكه آب‌رساني اشاره نمود و خواستار رسيدگي مسوولان و پي‌گيري نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در راستاي مرتفع نمودن اين مسائل شد.

در ادامه اين جلسه، فرماندار شهرستان خرم‌آباد نيز از بخش زاغه به عنوان يكي از با سابقه‌ترين بخش‌هاي شهرستان و استان ياد نمود و گفت: با توجه به قرار گرفتن مركز اين بخش در مسير شمال- جنوب كشور از گذشته تا كنون آن گونه كه شايسته مردم شريف و نجيب اين منطقه است امكانات و زير ساختها وارد اين بخش نگرديده كه متاسفانه شاهد محروميت‌هاي زيادي در اين بخش از شهرستان خرم‌آباد هستم‌.

حبيب‌الله خجسته‌پور در بخش ديگر از سخنان خود احداث سد ايوشان را فرصتي مناسب براي توسعه كشاورزي در بخش زاغه ذكر نمود و اظهار داشت: آب‌گيري اين سد آغاز گرديده و در هفته دولت امسال بصورت رسمي افتتاح خواهد شد كه با بهره‌برداري از اين سد شاهد شكوفايي و رونق بخش كشاورزي خواهيم بود‌.

وي از روند كند اجراي كانال‌هاي آبرساني سد ايوشان به زمين‌هاي كشاورزي پايين دست انتقاد نمود و گفت: با توجه به هزينه‌هاي صورت گرفته در ساخت سد و نياز مبرم زمين‌هاي كشاورزي به آب، احداث و تكميل كانال‌هاي آب‌رساني سد ايوشان از ضروريات بوده و دستگاه‌هاي متولي مي‌بايست در اسرع وقت نسبت به اين مهم اقدام نمايند.

در ادامه اين جلسه، نماينده مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس شوراي اسلامي نيز از بخشهاي زاغه‌، پاپي و بيرانوند شهرستان خرم‌آباد به عنوان بخش‌هاي قديمي استان و كشور ياد نمود و گفت: نمايندگان استان و به ويژه شهرستان خرم‌آباد به دنبال ارتقاي اين بخش‌ها به شهرستان هستند كه در همين راستا در مجلس شوراي اسلامي رايزني‌هاي با وزير كشور صورت پذيرفته است وي از فرمانداري شهرستان و استانداري لرستان خواست تا مكاتبه با وزارت كشور در اين خصوص را در دستور كار خود قرار دهند.

ابراهيم آقا‌محمدي در بخش ديگر از سخنان خود توزيع بودجه در كشور به استان لرستان را نامتناسب ذكر نمود و افزود: لرستان با دارا بودن دو و نيم درصد جمعيت كشور معمولا يك و نيم درصد كل بودجه كشور را دريافت نموده كه ما نمايندگان استان با رايزني با معاونت راهبردي رئيس جمهور و تشكيل جلسات متعدد به دنبال ارتقاي بودجه استان هستيم.

در ادامه مديران كل استاني و مديران شهرستاني حاضر در جلسه در خصوص مرتفع نمودن مشكلات و معضلات مطرح شده بخش زاغه به بحث و تبادل نظر پرداختندكه مقرر گرديد در هفته دولت گازرساني به تعداد 9 روستا، اصلاح شبكه برق رساني وروشنايي معابربرخي از روستاها، برق رساني و تجهيز غسالخانه پل هرو‌، تبديل چند كانال آب‌رساني خاكي به بتني‌، به‌سازي و مرمت آسفالت چندين راه روستايي و رسيدگي ويژه به مسائل ناحيه صنعتي پل هرو         در دستور كار قرار گيرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا