یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رای گیری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان برای کسب ۲ کرسی باقیمانده از ساعت 8صبح امروز آغاز شد.




به گزارش یافته، در دور اول که دوازدهم اسفند برگزار شد این نتایج به دست آمده:
نتیجه کلی:
داوطلبانی که راهی مجلس شدند
محمدحسین محمدی با 43 هزار و 445 رأی در حوزۀ انتخابیه سلسله و دلفان
علی امامی‌راد با 33 هزار و 242 رأی در حوزۀ انتخابیه کوهدشت و رومشکان
حمیدرضا گودرزی با 22 هزار و 875 رأی در الیگودرز
روح‌الله لک علی‌آبادی با 18 هزار و 931 رأی در حوزۀ انتخابیه دورود و ازنا
سیدحمیدرضا کاظمی با 23 هزار و 182 رأی در حوزۀ انتخابیه پلدختر و معمولان
عباس گودرزی با 27 هزار و 140 رأی و فاطمه مقصودی با 17 هزار و 643 رأی در حوزۀ انتخابیه بروجرد و اشترینان
 
در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به دور دوم کشیده شد.
محمدرضا ملکشاهی‌راد با 30 هزار و 741 رأی، رضا سپهوند با 22 هزار و 652 رأی، قدرت‌الله ایمانی با 20 هزار و 480 رأی و هادی هاشمی‌نیا با 17 هزار و 805 رأی به‌ترتیب در دوم انتخابات مجلس حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی امروز با هم رقابت می‌کنند.



حضور حداکثری مردم باعث اقتدار نظام می‌شود

استاندار لرستان گفت: حضور حداکثری مردم باعث اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  و اعتماد بین مردم و مسئولین می‌شود.
ابوطالب شفقت در بازدید از حوزه‌های انتخاباتی اخذ رای دومین مرحله از انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خرم‌آباد ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه علیه السلام، و تشکر از حضور خوب مردم در صندوق آرا، اظهار کرد: با تلاش و آمادگی کامل نیروهای اجرایی، ناظرين، امنیتی و تجهیز امکانات و ابزار روند انتخابات بخوبی در سلامت و امنیت کامل در حال برگزاری است.

وی در ادامه با بیان اینکه در اعمال قانون هیچ‌گونه اغماض و اجازه سواستفاده نخواهیم داد، افزود: تعداد ۴۳۰ حوزه انتخاباتی اخذ رأی در شهرستان خرم‌آباد و چگنی وجود دارد که بدون کوچکترین مشکلی در حال پذیرش مردم برای اخذ رای هستند.

استاندار لرستان تصریح کرد: پایان زمان قانونی انتخابات ساعت ۱۸:۰۰ اعلام شده و  لازم است مردم به‌منظور دادن رای فرصت را غنیمت شمرده و در حوزه‌های اخذ رای حضور پیدا کنند تا نیاز به تمدید آن نداشته باشیم.

وی بیان کرد: حضور حداکثری مردم باعث استحکام و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتماد بین مردم و مسئولین را تقویت می‌کند.


 انتخابات در 430 شعبه در امنیت و آرامش در حال برگزاری است

 معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: انتخابات در 430 شعبه اخذ رأی در امنیت و آرامش در حال برگزاری است.
 احسان یاوری بیست و یکم اردیبهشت ماه با حضور در شعبه ی 23 اخذ رأی خرم آباد، عنوان کرد: در این دوره انتخابات به صورت تمام الکترونیک در تمامی شعب در حال برگزاری است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات حوزه ی خرم آباد و چگنی اظهار کرد: در این دوره فرآیند احراز هویت و اخذ رأی هر دو به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان ابراز کرد: مسئولان برگزار کننده انتخابات در این خصوص آموزش های لازم را دیده و رسانه ها قبلا اطلاع رسانی لازم  را برای مردم انجام داده اند.

یاوری عنوان کرد: در سطح روستاها نیز انتخابات به صورت مطلوبی در حال برگزاری است.

وی به تقارن روز برگزاری انتخابات با ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر اشاره کرد و گفت: ضمن تبریک به تمامی دختران ایران زمین و به ویژه استان لرستان، یقین دارم با حضور پرشور مردم در پای صندوق ها امروز افتخاری دیگر در تارک استان لرستان و مردم آن نقش خواهد بست.


پایداری کامل شبکه ارتباطی و شعب اخذ رای در استان لرستان

شبکه ارتباطی و شعب اخذ رای استان لرستان با اقدامات صورت گرفته مخابرات منطقه، کاملا برخط بوده و حدود  ۱۰۰ درصد  شعب اخذ رای استان لرستان به صورت آنلاین با شبکه زیرساختی مخابرات در ارتباط هستند.

به گزارش  روابط عمومی مخابرات منطقه لرستان، با تلاش شبانه روزی مجموعه مدیران و کارکنان حوزه های مختلف مخابرات در سراسر استان، اخذ رای در اکثر شعب  تاکنون بدون هیچ مشکل ارتباطی در حال انجام هست.

تمام مدیران و کارکنان حوزه های فنی و  شبکه نیز  در محل کار حاضر و آماده خدمت رسانی و رفع مشکلات و قطعی های احتمالی شبکه مخابراتی هستند.

همچنین، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان  به همراه نماینده سازمان تنظیم مقررات منطقه جنوب غرب از مرکز مانیتورینگ همراه اول در استان لرستان بازدید کردند  که ضمن قدردانی از تلاش مجموعه مخابرات و تلاش همه همکاران،  پوشش صددرصد شعب اخذ رای را اقدامی مناسب در جهت برگزاری شایسته انتخابات عنوان نمودند.

اطلاعیه ستاد انتخابات درمورد تصویر برداری رای دهندگان

ستاد انتخابات کشور روز جمعه با انتشار اطلاعیه شماره ۱۵ تصویربرداری رای دهندگان به صورت شخصی و خانوادگی با رعایت قانون انتخابات را بلامانع اعلام کرد.

بر اساس اعلام این ستاد: به اطلاع مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، تصویربرداری رای دهندگان بصورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده (۷) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی،  مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، بلامانع است.



  تامين امنيت انتخابات در خرم‌آباد و چگني 

فرمانده انتظامي لرستان گفت: ۲۵۰۰ نيروي پليس کار تامين امنيت انتخابات در خرم‌آباد و چگني را برعهده دارند.

سردار "يحيي الهي" به همراه "ابوطالب مشقت" استاندار لرستان در بازديد از صندوق هاي اخذ راي  در سطح استان بيان داشت: راي گيري در ساعت مقرر در حوزه انتخابيه خرم‌آباد و چگني همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

 وي افزود: در حوزه انتظامي نيز هيچ مشکلي وجود ندارد و همه تمهيدات امنيتي، انتظامي و ترافيکي انديشيده شده است.

 فرمانده انتظامي استان لرستان با بيان اينکه ۲۵۰۰ نيروي پليس کار تامين امنيت انتخابات در خرم‌آباد و چگني را برعهده دارند، گفت: ان شاءالله اين مرحله هم مانند مرحله قبل باشکوه  برگزار خواهد شد.

ساعت 18:

هرگونه ادعا در خصوص نتایج انتخابات تا پایان مهلت قانونی کذب است

احسان یاوری با حضور در ستاد انتخابات استان  گفت: تا زمان پایان مهلت قانونی رای گیری ، امکان دسترسی به نتایج انتخابات به هیچ وجه  وجود ندارد و هر گونه ادعا در خصوص نتایج کذب است و صحت ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اعلام تمدید دوساعته انتخابات در سطح استان گفت: با توجه به اینکه در بیشتر روستاها آمار و جمعیت مشخص است در بیشتر مناطق روستایی فرایند رای گیری بدون هیچ مشکلی به اتمام رسیده است اما با توجه به تمدید مهلت قانونی اگر مراجعه کننده ای تا ساعت ۲۰ به حوزه های رای گیری مراجعه کند،عوامل اجرایی باید نسبت به اخذ رای اقدام کنند.

 احسان یاوری در خصوص اعلام نتایج غیر رسمی توسط برخی از کانال‌های خبری در فضای مجازی گفت: به هیچ وجه امکان دسترسی به نتایج انتخابات تا زمان اتمام مهلت قانونی وجود ندارد و هیچ کسی به نتایج دسترسی ندارد چون دستگاه‌های اخذ رای هیچ گونه ارتباط برخطی ندارند و بعد از رأی‌گیری اطلاعات آنها استخراج شده و ارسال می‌شود، لذا تا پایان مهلت قانونی امکان گرفتن خروجی وجود ندارد و هرگونه ادعا در خصوص نتایج انتخابات تا پایان مهلت قانونی کذب است و صحت ندارد.

 رئیس ستاد انتخابات استان لرستان تصریح کرد: انتشار اخبار و آمار مربوط به نتایج انتخابات بدون در نظر گرفتن مقررات قانونی و بدون لحاظ انتشار از مراجع رسمی،جرم انگاری شده و نتایج انتخابات به صورت رسمی بعد از مهلت قانونی و تایید فرایند انتخابات توسط مراجع ذی صلاح اعلام خواهد شد.

ساعت 22:  پایان فرآیند انتخابات در خرم آباد و چگنی/ فردا هیچ مدرسه ای تعطیل نیست

  رئیس ستاد انتخابات استان لرستان خبر داد: فرآیند انتخابات در خرم آباد و چگنی در ساعت ۲۲ به پایان رسید.

احسان یاوری عنوان کرد: با پایان ساعت اعلام شده برای تمدید انتخابات، تمدید مجدد ساعت انتخابات به استانداری ها واگذار شد و با بررسی جمیع جهات پایان انتخابات در خرم آباد و چگنی اعلام می شود.

وی در خصوص گمانه زنی های موجود در فضای مجازی مبنی بر نتایج انتخابات در خرم آباد و چگنی، تصریح کرد: هر گونه اعلام نتیجه در فضای مجازی قابل استناد نبوده و نتیجه ی قطعی پس از شمارش و با تایید هیات نظارت به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در مورد تعطیلی مدارسی که شعبه اخذ رای بوده اند تاکید کرد: فردا هیچ مدرسه ای که شعبه اخذ رای بوده تعطیل نخواهد بود اما آموزش و پرورش می تواند در مورد تاخیر در شروع بکار این مدارس تصمیم گیری کند.

یاوری همچنین در خصوص امنیت انتخابات امروز ابراز کرد: خوشبختانه انتخابات در فضایی کاملا سالم و در امنیت مناسب برگزار شد و مورد خاصی گزارش نشده است.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1403-02-21 18:20
انشالا در خرم‌آباد افراد جوان و با انگیزه رای بیاورند که تازه نفس هستند
نقل قول کردن
#2 احمد 1403-02-22 00:11
تبریک به اقای هاشمی و دکتر سپهوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا