یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: مشکل تامین منابع مالی پروژه ریلی دورود به خرم آباد مرتفع شده است.
گزارش یافته، به محسن منصوری هجدهم اردیبهشت در حاشیه ی بازدید از روند اجرای پروژه راه آهن دورود به خرم آباد عنوان کرد: پروژه راه آهن دورود - خرم آباد ضمن انتفاع مردم لرستان اهمیت منطقه ای داشته و جزو کریدورهای اصلی است که دسترسی به مسیرهای ریلی را تسهیل می کند.
وی افزود: تکمیل این پروژه با جدیت در حال پیگیری است و هم اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه بخش زیادی از کالاهای مورد نیاز کشور در شرایط کنونی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می شود اظهار کرد: بیش از ۶۰ میلیون تن انواع کالا از منطقه باید جابجا شود که نیازمند زیرساخت بوده و با توسعه شبکه ریلی میزان این ظرفیت افزایش می یابد.
منصوری تاکید کرد: ریاست جمهوری بر تکمیل این پروژه تاکید داشته و جزو مصوبات سفر نیز قرار گرفت ، طی حدود یکسال گذشته روند کار سرعت گرفت ولی در اسفند پارسال به دلیل محدودیت منابع دچار افت و پس از آن در اجرای پروژه تاخیر ایجاد شد.
وی اضافه کرد: راه آهن دورود - خرم آباد از پروژه های سنگین و هزینه بر است و منابع مالی بسیاری نیاز دارد که با تزریق ۱.۲ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی تایید شده از سوی مقام معظم رهبری و پیگیری رییس جمهور از محل تهاتر نفت امیدواریم شاهد سرعت بخشی در اجرای آن باشیم.
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پنجشنبه گذشته جلسه ای با نظر رییس جمهور در سطح ملی برگزار و مقرر شد در اسرع وقت محموله مناسب نفت برای تامین منبع مالی این طرح در نظر گرفته و تحویل پیمانکار شود که این فرآیند آغاز شده و بزودی در تامین منایع تسهیل و نمی گذاریم روند پروژه بدلیل تامین منابع مالی تعطیل شود.
منصوری افزود: اعتبار مورد نیاز به روز شده تکمیل پروژه افزون بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد می شود بنابراین تامین منابع ارزی آن ضروری است.
وی ادامه داد: فرآیند عملیات تهاتر نفت آغاز شده است چراکه منابع بودجه عمومی را به دلیل زمان بر بودن نمی توانیم وارد این پروژه کنیم، ولی با این حجم کار و تجهیز کارگاهی که صورت گرفته با تلاش شبانه روزی باید اختصاص منابع متناسب با اجرای پروژه باشد.
معاون اجرایی رئیس جمهور یادآور شد: راه آهن لرستان پروژه ای ملی و بین المللی است و کریدور شمال به حنوب را تکمیل و رییس جمهور بر سرعت بخشی در اجرای آن تاکید دارند.
منصوری تاکید کرد: مجموعه وزارت راه پنج پروژه ریلی را در دستور کار دارد که لرستان یکی از آنهاست و موضوع تامین منابع حل شده و همه جدی هستیم کار را تکمیل کنیم.
وی اظهار داشت: با پیگیری استاندار و وزارت راه پای کار هستیم و پس از سفر نیز جلسات عملیاتی را برگزار می کنیم تا تهاتر نفت با ورود اعتبار از محل استیجازه رهبری و تخصیص ارز صورت بگیرد.
 عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن دورود _ خرم‌آباد سال ۱۳۹۲ شروع تا سال ۱۳۹۷ فعال بود که پس از آن با حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی تا سال ۱۴۰۱ متوقف ماند.
 
پروژه راه‌آهن دورود _ خرم‌آباد که حدود چهار سال تعطیل بود، بعد از پیگیری‌های انجام شده با وجود اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه کمتر از ۵۰ درصد بود اما با پیگیری های مدیریت ارشد استان جزو مصوبات سفر رئیس جمهور گنجانده شد.
برای شروع مجدد این پروژه ۲ چالش اصلی به روزرسانی قرارداد و تامین منابع مالی وجود داشت که برطرف و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۱ مجدد از سر گرفته شد.
 پیشرفت فیزیکی پروژه هم اکنون ۵۱ درصد است و از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ با کارکرد ۱۲ هزار میلیارد ریال ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


 
 

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1403-02-18 14:46
۱۵ ساله از ۱۳۸۹ تا الان دارند همین رو میگن
ولی هنوز درگیر تامین مالی طرح هستند
نقل قول کردن
#2 شهروند 1403-02-18 14:47
کارگاه راه‌آهن را که تعطیل کردند
نقل قول کردن
#3 امیری 1403-02-18 17:03
عمر ما داره تمام میشه ولی این پروژه هنوز تمام نشد.
لطفا این پروژه رو سریع تر به اتمام و به مرحله بهره برداری برسانید

با تشکر از زحمت کشان واقعی
نقل قول کردن
#4 رسول 1403-02-18 20:36
بچه بودم از سال ۱۳۷۶ تا الان هنوز هتل پارک صخره‌ای و کارخانه سیمان جنوب خرم‌آباد و سد معشوره و راه‌آهن و خیلی از طرح‌های دیگه درست نشدند که نشدند
نقل قول کردن
#5 کیانوش 1403-02-18 21:41
راه آهن خرم اباد داستان هزار یک شب شده،۴ سال پیش گفتن ۵۱ درصد پیشرفت داشته،الان میگن ۵۰ درصد،اگه رهبری دستور داده چرا اجرا نمیشه
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1403-02-19 11:26
مثل اینکه حضرات امار را اشتباه اعلام می کنند اولا پیشرفت این راه اهن از 15 سال پیش تاکنون فقط از دورود تا خرم اباد 50 درصد بوده نه تا اندیمشک.
دوم اینکه هر سال بودجه خیلی کمی به ان تعلق میگیرد که پیش بینی خیلی از افراده اگاه این است که اگر به صورت فعلی برای ان اعتبار در نظر بگیرند بیشتر از 15 سال ساخت ان به درازا میکشد.
نقل قول کردن
#7 Shhram 1403-02-19 12:40
مگه خرم اباد یه شهر صنعتیه.... که راه اهن می خوا....
نقل قول کردن
#8 لرستانی 1403-02-19 16:45
به نقل از Shhram:
مگه خرم اباد یه شهر عتیه.... که راه اهن می خوا....

لابد زاهدان و سنندج و همدان صنعتی بودن دارن
تنگ نظری تا کجا
همه مراکز استان کشور باید از طریق خطوط ریلی در ارتباط باشند تا حمل و نقل و جابجایی نفر و کالا راحت تر شود حالا شما تنگ نظر هستید بحث دیگریست
نقل قول کردن
#9 موسوی 1403-02-19 20:43
به نقل از Shhram:
مگه خرم اباد یه شهر صنعتیه.... که راه اهن می خوا....

تنگ نظری را کنار بگذارید
مگر ازنا و دورود و ملایر و اندیمشک و کرمانشاه و سنندج و نصف شهرهای ایران صنعتی هستند؟؟؟ از طرفی مگر بودجه را شما میدهی؟ خرم‌آباد پرجمعیت‌ترین شهر استان و بیش‌ترین مالیات استان را می‌دهد
نقل قول کردن
#10 اکبر-ظ 1403-02-20 06:47
به نقل از Shhram:
مگه خرم اباد یه شهر صنعتیه.... که راه اهن می خوا....

[quote name="Shhram"]م گه خرم اباد یه شهر صنعتیه.... که راه اهن می خوا....[/
همین تنگ نظریهاست که لرستان رشدی نداشته.یکی از نمایندهای اسبق خرم اباد می گفت اوایل انقلاب هم بحث پیگیری طرح راه اهن درود -خرم اباد-اندیمشک که از رژیم قبل بجا مانده بود مطرح شد اما با مخالفت نمایندگان دو شهر لرستان این طرح از گردونه خارج شد.اگر این راه اهن همان زمان ساخته میشد کل لرستان رشد میکرد و ادامه همین راه اهن را به سایر شهرها عملیاتی میکردند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا