یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارش‌های اخیر در این استان ۶.۷ میلیمتر ثبت شده است.
به گزارش یافته از روابط عمومی هواشناسی لرستان بهروز مرادپور ظهر روز دوشنبه بیان کرد: تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز در الیگودرز ۱.۱ میلیمتربارش ثبت نشده و بیشترین میزان بارش در الشتر با ۱۷.۸ میلیمتر ثبت شده است.
وی اظهار داشت: خرم آباد ۴.۴ میلیمتر، بروجرد ۹.۹ میلیمتر، کوهدشت ۴.۳، پلدختر ۴.۴، دورو ۴.۹، الشتر ۱۷.۸، نورآباد ۱۴.۲ میلیمتر بارندگی به ثبت رسید.
مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: همچنین در ازنا ۲.۱، رومشکان ۱۴.۱، سراب دوره ۴.۱، ‌ایمان آباد ۱.۸، سیلاخور ۴.۱، سپیددشت ۳.۳، ریمله ۱۲.۶ و شول آباد ۳.۸ میلیمتر بارندگی ثبت شد.


تحلیل شرایط جوی استان لرستان مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۷:

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی امروز با توجه به فعالیت سامانه بارشی در همه نقاط استان علاوه بر پوشش ابر، با شدت و ضعف رگبار باران، رعد و برق، در برخی نقاط رگبار تگرگ، احتمال وقوع صاعقه و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و کاهش دما را شاهد خواهیم بود. برای روز سه شنبه نیز در اغلب نقاط و در بعضی ساعات بارش‌هایی پراکنده و گاهی رگباری پیش‌بینی می‌شود.
پیرو هشدار‌های صادره وقوع مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به برخی سازه‌ها و تأسیسات و... انتظار می‌رود.
لذا توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی در دستور کار قرار گیرد. طی امروز و فردا با توجه به جهت غرب سوی باد‌ها در برخی نقاط احتمال خیزش گردوغبار و کاهش میدان دید افقی وجود دارد. از چهارشنبه تا پایان هفته جوی آرام و پایدار را خواهیم داشت.


دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1403-02-17 17:01
چه سودی برای ما داره
تمام بارندگی ها به علت نبود سد و شیب تند فقط خاک رو میشوره و میبره پایین دست
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1403-02-17 18:32
سالانه چهارده میلیارد مترمکعب آب از لرستان خارج می‌شود و استان لرستان فقط ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب را ذخیره می‌کند و الباقی به سرعت از استان خارج می‌شود چون ما سد بزرگ نداریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا