یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 رئيس پليس فتاي لرستان نسبت به افزايش احتمالي کلاهبرداري در ايام عيد سعيد فطر به بهانه جمع آوري فطريه، کفاره و نذورات در فضاي آنلاين هشدار داد.
به گزارش یافته، سرگرد حسين سپه وند گفت: در اين ايام و با فرا رسيدن عيد سعيد فطر، افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از احساسات پاک و معنوي مردم روزه‌دار و ايجاد صفحاتي در شبکه‌هاي اجتماعي با عناوين فريبنده و حتي در قالب سازمان‌ها و ارگان‌هاي مرتبط ديني، سعي در ترغيب و کلاهبرداري از کاربران را دارند.
وي افزود: اين مجرمان معمولا از صفحات درگاه بانکي جعلي براي فريب کاربران استفاده مي کنند تا اطلاعات کارت آن ها را بدست بياورند و سپس اقدام به خالي کردن حساب آن ها نمايند.
سرگرد سپه وند ضمن تاکيد به نزديکي ايام عيد سعيد فطر اظهار کرد: مجرمان سايبري از هر فرصتي براي سوء‌استفاده و کلاهبرداري از مردم بهره مي‌برند، لذا آگاهي مردم عامل مهمي در ناکام گذاشتن اين افراد است و مي تواند ياري دهنده پليس در مقابله با اين افراد سودجو باشد.
وي با اشاره به اينکه شهروندان به هيچ عنوان نبايد براي پرداخت فطريه و کفاره به سايت ها و صفحات اجتماعي ناشناس اعتماد کنند، گفت: شهروندان مي بايست فطريه، کفاره و نذورات مدنظر خود را از طريق راه هاي مطمئن مانند سپردن آن به مساجد محل و يا پرداخت نقدي آن به صورت مستقيم به نيازمندان اقدام کنند، اما در صورتي که قصد پرداخت از طريق فضاي آنلاين را دارند، حتما از طريق سازمان ها و يا سايت هايي که به صورت رسمي در رسانه هاي ملي اطلاع رساني شده است اقدام کنند تا هم اطلاعات کارت بانکي آن ها در امان باشد و هم مبالغ پرداختي به دست نيازمندان واقعي برسد.
رئيس پليس فتاي لرستان خاطر نشان کرد: ممکن است افراد سودجو با ارسال لينک هاي آلوده از طريق پيامک به اطلاعات شخصي و محرمانه تلفن همراه شما دسترسي پيدا کنند، لذا به شهروندان توصيه مي کنيم که به هيچ عنوان بر روي لينک هاي ارسالي از سرشماره هاي شخصي کليک نکنند تا مورد سوءاستفاده مجرمان سايبري قرار نگيرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و نياز به مشاوره با تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در پليس فتا در ارتباط باشند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا