یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با اخبار انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری






8صبح: آغاز فرآیند رای گیری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی

فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور ساعت ۸ صبح امروز(جمعه ۱۱ اسفند) برای ۲۹۰ کرسی خانه ملت و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان آغاز شد و متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل از آن می توانند در این انتخابات شرکت کنند.
 به گزارش یافته از ستاد انتخابات وزارت کشور، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر شامل ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.
در این دوره از انتخابات و برخلاف ادوار گذشته، شناسنامه تنها مدرک هویتی انتخابات نیست و شخص واجد شرایط می تواند فقط یک بار با ارائه‌ یکی از پنج مدارک هویتی خود شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و پایان خدمت در رای گیری شرکت کند.


رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداخت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز جمعه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند

 

 

رای گیری در ۱۶۵۴ شعبه  مستقر در ۷ حوزه ی انتخابیه استان آغاز شد

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: فرآیند دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در لرستان آغاز شد

 احسان یاوری رئیس ستاد انتخابات لرستان افزود: رای گیری در ۱۶۵۴ شعبه  مستقر در ۷ حوزه ی انتخابیه استان بدون هیچ گونه مسئله ای آغاز شده است

وی بیان داشت: تعداد ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی  و نظارتی در فرآیند انتخابات حضور دارند

یاوری ادامه داد: شهروندان لرستانی از بین ۲۵۸ نامزد انتخابات مجلس ۹ نفر را برای ۷ حوزه ی انتخابیه، انتخاب خواهند کرد

وی تاکید کرد: تعرفه های رای گیری در این دوره به منظور تسریع در روند انتخابات تجمیع شده اند و هر رای دهنده برای هر دو رای خود مربوط به مجلس و خبرگان رهبری تنها یک بار احراز هویت می شود

وی گفت: تعداد ۷۴۱۶۹ نفر نیز به عنوان رای اولی برای نخستین بار در انتخابات این دوره حضور خواهند داشت.

 

کار مجلس ریل‌گذاری برای حرکت دولت است

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه کار مجلس ریل‌گذاری برای حرکت دولت است، گفت: در این راستا شایسته‌ترین و داناترین افراد را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی با حضور در حوزه انتخابیه مدرسه «توحید» خرم‌آباد، اظهار داشت: پایه‌گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس انتخابات بوده و نهادهای اصلی و قانونی آن هم با انتخاب و انتخابات شکل‌گرفته است، استمرار آنها هم با انتخابات و انتخاب مردم است.

وی عنوان کرد: دو مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از جایگاه رفیعی برخوردار هستند، مجلس شورای اسلامی که در عالی‌ترین تراز باشد و بتواند بهترین قوانین را تهیه و نظارت کند و در مسائل بین‌المللی حضور فعال داشته باشد، در پیشرفت نظام جمهوری اسلامی، ارتقای فرهنگی، حل مشکلات اساسی مردم می‌تواند مفید و ارزشمند باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی یکی از سه رکن قوه در نظام جمهوری اسلامی است، کارش، ریل‌گذاری برای حرکت دولت و قوه مجریه و همکاری با قوه قضائیه است، قطار بدون ریل حرکت نمی‌کند، دولت بدون مجلس نمی‌تواند حرکت کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خداوند وجود مقام معظم رهبری را تا ظهور امام عصر (عج) حفظ کند، مجلس خبرگان رهبری هم کارش این است که بتواند شایسته‌ترین رهبر را در صورت لزوم انتخاب کند و بر کار رهبری نظارت کند، گفت: این مجلس نیز جایگاه رفیعی دارد.

وی با تأکید بر اینکه طبیعتاً مجلس شورای اسلامی نیازمند شایسته‌ترین، داناترین، تواناترین و کاردان‌ترین افراد است تا بتواند تقنین، قانون‌گذاری، نظارت و حل مشکلات حوزه انتخابیه را داشته باشد و باید شرایط لازم را در بالاترین حد داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: از همه مردم استان متدین و انقلابی لرستان و به‌خصوص مردم شهر خرم‌آباد تقاضا می‌کنم در حوزه‌های انتخابیه حضور پیدا کنند، در مجلس خبرگان رهبری به دو نفر و در مجلس شورای اسلامی به دو نفر رأی بدهند و با انتخاب شایسته‌ترین افراد در تغییر همراه با تحول و تحول همراه با جهش برای استان رقم بخورد.



استاندار لرستان رای خود را به صندوق انداخت
استاندار لرستان در نخستین ساعات شروع فرآیند انتخابات با حضور در شعبه شماره ۱۶۰ اخذ رأی در دبیرستان شکوه خرم‌آباد رأی خود را به صندوق انداخت.
فرهاد زیویار صبح جمعه همزمان با آغاز رای‌گیری در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در شعبه ۱۶۰ اخذ رای در دبیرستان شکوه خرم‌آباد، رای خود را به صندوق انداخت.
 

انتخابات در لرستان در آرامش و امنيت کامل

فرمانده انتظامي استان گفت: پليس با بيش از 8 هزار نيرو، با اقتدار در حال انجام وظيفه خطير خود در راستاي تامين امنيت انتخابات است .

 سردار “يحيي الهي” در محل ستاد انتخابات استان اظهار داشت: به حول وقوه الهي مردم فهيم، مومن و ولايي استان لرستان از دقايق ابتدايي شروع راي گيري پاي صندوق هاي اخذ راي حاضر شدند.

 وي با بيان اينکه پليس با همکاري دستگاه هاي امنيتي در حال برقراري نظم و امنيت انتخابات است تصريح کرد: با همکاري و همراهي خوب مردم و متوليان امر، انتخابات در سطح استان با آرامش و امنيت در حال برگزاري است.

 فرمانده انتظامي استان لرستان با اشاره بکارگيري بيش از ۸ هزار نيرو در تامين امنيت انتخابات، امنيت و انتظام بخشي انتخابات در سطح استان بصورت لحظه اي رصد و پايش مي شود خاطرنشان کرد: پليس به عنوان خدمتگزار مردم از ماه ها قبل کليه تمهيدات و تدابير لازم در راستاي امنيت اين امرمهم و خطير را انديشيده است.

 

حضور اصحاب رسانه لرستان در انتخابات
اعظم روانشاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و جمعی از اصحاب رسانه امروز با حضور در یکی از شعبات خرم آباد رای خود را در صندوق انداختند.

 مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات لرستان گفت: نمایندگان و فعالان ۷۰ رسانه از ساعات ابتدایی شروع فرآیند اخذ رای در محل ستاد انتخابات استان حضور دارند و اخبار مربوط را پوشش می دهند.  


پایداری شبکه ارتباطی شعب اخذ رای لرستان
۹۹ درصد  شعب اخذ رای استان لرستان برخط و آنلاین هستند.
با تلاش کارکنان حوزه های مختلف مخابرات در سراسر استان، اخذ رای در اکثر شعب اخذ رأی  بدون هیچ مشکل ارتباطی در حال انجام است.
تمام کارکنان حوزه های فنی و  شبکه شهرستان های استان در محل کار حاضر و آماده خدمت رسانی و رفع مشکلات و قطعی های احتمالی شبکه مخابراتی هستند.


لرستانی‌ها برگ زرینی در تاریخ ایران رقم زدند

سردار نعمت‌الله باقری فرمانده سپاه استان لرستان ظهر امروز در یکی از شعب اخذ رای خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مردم لرستان با بصیرت هستند و علیرغم همه فرافکنی‌هایی که دشمنان انقلاب اسلامی داشتند، حضور پررنگی در شعب اخذ رای دارند.

وی افزود: مردم ما به‌ویژه لرستانی‌ها که به ولایتمداری و انقلابی‌گری معروف بوده و پای ارزش‌ها و نظام اسلامی هستند؛ همانگونه که در ۲۲ بهمن امسال یک حماسه خوبی آفریدند امروز هم در حوزه‌های اخذ رای حضور پرشوری دارند.

فرمانده سپاه استان لرستان عنوان کرد: آماری که از شعب اخذ رای گرفتیم، حضور مردم در ساعات ابتدایی رای‌گیری تعجب برانگیز بود، امروز در همه شهرستان‌ها مردم حضور پرقدرتی در پای صندوق‌های رای داشته و یک برگ پیروزی به همت مردم لرستان رقم می‌خورد.

 

 برای هر ۱۵ شعبه اخذ رای لرستان ۱۱ بازرس سیار پیش بینی شده است

احمدرضا دالوند رییس بازرسی ستاد انتخابات لرستان گفت: به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رای در استان ۱۱ بازرس سیار پیش بینی شده که بر روند صحیح انتخابات نظارت می کنند.

 

تصویربرداری رأی‌دهندگان با رعایت مواد قانونی بلامانع است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۰ خود اعلام کرد: تصویربرداری رأی‌دهندگان به‌صورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده ۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مبنی بر مخفی بودن آرای رأی‌دهندگان، بلامانع است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات کشور آمده است:

«به اطلاع مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، تصویربرداری رأی‌دهندگان به‌صورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده ۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مبنی بر مخفی بودن آرای رأی‌دهندگان، بلامانع است.»




ساعت 16: آمار اولیه از مشارکت در انتخابات/ لرستان در جمع پیشتازان

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور، آمار اولیه از نسبت های مشارکت رای دهندگان و حضور پای صندوق های رای ارائه کرد.

محسن اسلامی گفت: بر اساس آمار به دست آمده از سامانه جامع انتخابات ۴۷ درصد از رای دهندگان را خانم ها و ۵۳ درصد را آقایان تشکیل می دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: بر اساس استعلام صورت گرفته از مدارک هویتی ۸۶ درصد از رای دهندگان با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه و ۳ درصد رای دهندگان با گواهینامه رای داده اند.

اسلامی تصریح کرد: برخی از استان های پیشرو در میزان مشارکت بر اساس آمار سامانه جامع انتخابات عبارتند از؛ کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، قم، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان.




ساعت17:45- اخذ رای دو ساعت تمدید شد

ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل با انتشار اطلاعیه شماره ۳۱ از تمدید زمان اخذ رای به مدت دو ساعت و تاساعت ۲۰ امشب (جمعه شب) در سراسر کشور خبر داد.

 

تکمیلی ساعت 20: طبق اعلام وزارت کشور رای‌گیری درشعب سراسرکشور تا ساعت ۲۲ تمدید شد


ساعت 20💬رئیس ستاد انتخابات لرستان:

تعجیل در بیان آمار غیررسمی و گمانه‌زنی سبب آشفته شدم فضای روانی مردم می‌شود.

 طبق قانون شمارش آرا باید بعد از زمان پایان انتخابات انجام شود.

 اوایل روز آینده یا تا قبل از ظهر نتایج اعلام می‌شود.

 

تعطیلی مدارس و تاخیر در شروع بکار ادارات دولتی

 اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان اعلام کرد: فردا شنبه  ۱۲ اسفندماه فعالیت آموزشی کلیه مدارس استان در مقاطع مختلف تحصیلی(در دو نوبت صبح و عصر )تعطیل اعلام می شود و  نیز ساعت شروع بکار  ادارات دولتی با یک و نیم ساعت تاخیر، راس ساعت ۹ صبح اعلام میگردد.

تمدید زمان رای گیری تا ساعت ۲۴ امشب
سخنگوی ستاد انتخابات کشور از تمدید مهلت رای گیری تا ساعت ۲۴ امشب خبر داد.
محسن اسلامی گفت با توجه به استقبال گسترده مردم، با موافقت وزیر کشور و تائید شورای نگهبان، مهلت زمان رای گیری­ تا ساعت ۲۴­ تمدید شد.


اعلام پیروزی پیش از موعد بر اساس قانون انتخابات جرم و ممنوع است

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: اعلام پیروزی پیش از موعد جرم انتخابانی است و آمارهای غیر رسمی مورد تایید نیستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: اعلام پیروزی پیش از موعد جرم انتخابانی است و آمارهای غیر رسمی مورد تایید نیستند.

 احسان یاوری با بیان این که تمام شعب رای‌گیری در سراسر استان تا ساعت ۲۴  موظفند آراء مردمی را اخذ کنن، افزود: تا کنون گزارش نگران‌کننده امنیتی در استان نداشته‌ایم و در بحث تاسیسات و زیرساخت خوشبختانه برای ارتباط برخط مشکلی وجود نداشته است.

وی ادامه تصریح کرد: براساس اعلام وزارت کشور رتبه مشارکت استان تاکنون چهارم است و انتظار می رود در همین رده بماند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: در شهرستان معمولان ۲۴ شعبه داریم که در ۱۰ شعبه آن درخواست تعرفه اضافه داشتیم و تعرفه‌های مورد نیاز تامین شد و تا این لحظه در تمام نقاط استان متقاضی رای نداریم که بدون دلیل نبود تعرفه امکان رای‌گیری برایش وجود نداشته باشد.

یاوری تاکید کرد: اعلام پیروزی پیش از موعد بر اساس قانون انتخابات جرم و ممنوع است و گزارش‌های لازم به منظور بررسی به دستگاه‌های قضائی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به این که آمارهای غیر رسمی اعلامی در فضای مجازی تایید نمی‌شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۳ تا ۴ ساعت پس از پایان زمان رای‌گیری و شمارش آراء، نتایج رسمی اعلام شود.

 رئیس ستاد انتخابات لرستان اعلام کرد: مواردی از خرید و فروش آراء در استان شناسایی شد که بر اساس قانون با افراد متخلف برخورد خواهد شد.


نتایج انتخابات اوایل صبح فردا اعلام می‌شود

 رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: با توجه به تمدید مهلت اخذ رای تا ساعت ۲۴، نتایج انتخابات اوایل صبح فردا اعلام می‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات لرستان احسان یاوری در جمع خبرنگاران ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه روز شنبه مدارس استان در صبح و عصر تعطیل بوده و در بستر شاد برگزار می‌شود، افزود: زمان شروع فعالیت ادارات استان ساعت ۹ است.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای دریافتی، مشارکت در استان عدد خوبی است، افزود: در شهرستان‌های کوچک که مراجعه‌کننده ندارند، اعلام پایان انتخابات به اختیار فرمانداران سپرده شده است.

وی با بیان اینکه در شهرهایی مانند مرکز استان و بروجرد همچنان فرآیند اخذ رای ادامه دارد و نتایج در اوایل صبح فردا اعلام می‌شود.

یاوری با اشاره به اینکه تا به حال نیز مسئله خاصی در استان نداشتیم، ادامه داد: اعلام شده که فرآیند اتمام انتخابات در روستاها را کلید زده شود و شمارش آرا آغاز شود

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1402-12-11 11:28
داوطلبان گرامی لطفا از تبلیغات جدید مثل چاپ و نصب بنر استفاده کنید خواهش‌میکنم با پیف‌پاف و رنگ، روی دیوار منازل مردم ننویسید و چهره شهر را زشت‌تر نکنید. الان ابزار تبلیغاتی جدید آمده و دیگه مثل قدیم نیست. با تشکر از درک و فهم بالای شما عزیزان.
نقل قول کردن
#2 دلسوز 1402-12-11 11:38
مردم از کاندیداها سوال کنند و دانش و تخصص آنها را محک بزنند
ازشان سوال کنید شما چه طرح و ایده و برنامه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری صنعتی در حوزه‌تان دارید؟
سوال کنید نرخ ارز چیه یا چه راهکاری برای مهار تورم دارید؟
از کاندیدا بپرسید اگر بروی مجلس با توجه به مدرک و سوادت، قراره تو کدوم کمیسیون مجلس عضو بشی؟
سوال کنید و جواب بخواهید تا کاندیدا بفهمد و بداند که مردم پیگیر سابقه مدیریتی و کارهای او هستند.
نقل قول کردن
#3 اقتصاددان 1402-12-11 14:26
چندین سال بود که معلم‌ها وارد مجلس میشدند باز جای شکرش باقی است که مردم مطلع شدند که معلم که کارش آموزش است نباید در سیاست دخالت کند خوشحالم
نقل قول کردن
#4 اسد 1402-12-12 09:18
درودبرمردم لرستان که باحضورخودمشت محکمی بردشمنان ایران زدن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا