یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری استان لرستانبا اشاره به اینکه در ملاقات های الکترونیک اخیر با زندان، ۱۱ نفر از زندان آزاد شده‌اند، بیان کرد: دادرسی الکترونیک و ملاقات الکترونیک یک ظرفیت بسیار خوب و مناسب است که از آسیب‌های مختلفی جلوگیری می‌کند و بایستی در دستور کار همه مدیران قضایی استان باشد.
به گزارش یافته؛ حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در جلسه شورای معاونین دادگستری استان ضمن تاکید بر این مسئله که هر یک از ما وقتی مسئولیتی را در قالب مدیریت یا معاونت قبول کرده‌ایم به معنای پذیرش کار مضاعف چند برابر و جهادی است، بیان کرد: تمام برنامه‌ریزی مدیران قضایی استان بایستی بر مبنای انجام به موقع و درست کارها و امورات باشد.
وی با اشاره به اینکه مسئله آمار عملکرد برای ما بسیار مهم است چرا که ارزیابی ما نیز بر اساس همین آمار انجام می‌شود، ابراز داشت: زمان در پرونده‌ها بسیار مهم است و نفس تعیین تکلیف پرونده حق الناس است که بایستی به آن توجه ویژه داشت و در موعد مقرر به آن رسیدگی نمود.
شهواری با تاکید بر اینکه نگاه به آمار عملکردی باید با هدف رضایت خداوند و حل مشکل مردم باشد، اظهار داشت: شاخص‌های ۲۵گانه ارزیابی به همه حوزه‌های قضایی استان ابلاغ شده و همه بایستی تلاش نمایند تا عملکرد در راستای این شاخص‌ها را ارتقا داده و هدف گذاری انجام شده را محقق نمایند.
رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر پرونده‌های مسن و معوق، ابراز داشت: بایستی تا پایان سال جاری با یک کار جهادی و تلاش مضاعف شعب نامتعارف به متعارف تبدیل شوند.
وی آموزش قضات و کارکنان را لازم و ضروری دانست و افزود: بایستی ضعف‌ها و عیوب بخش‌های مختلف شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق و اجرایی انجام داد.
شهواری با تاکید بر اینکه شعب بایستی به سمت پرونده‌های بدون کاغذ حرکت کنند، خاطرنشان کرد: بایستی بر قرارهای منتهی به بازداشت نظارت دقیق و جدی صورت گرفته و شخص دادستان ها بر این قرارها نظارت مستمر داشته باشند.
نماینده عالی دستگاه قضا در استان با اشاره به اینکه در ملاقات های الکترونیک اخیر با زندان، ۱۱ نفر از زندان آزاد شده‌اند، بیان کرد: دادرسی الکترونیک و ملاقات الکترونیک یک ظرفیت بسیار خوب و مناسب است که از آسیب‌های مختلفی جلوگیری می‌کند و بایستی در دستور کار همه مدیران قضایی استان باشد.
وی با تاکید بر اینکه دفاتر خدمات قضایی بایستی در رابطه با اموراتی که انجام می‌دهند آموزش‌های لازم را ببینند، گفت: در روندهای مختلف دادگستری موارد خاصی پیش می‌آید که بایستی این موارد در کمیسیون رهنمون مطرح شده و پس از بررسی و نتیجه گیری، مصوبات آن به همه مدیران حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها ابلاغ شود.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا