یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از تصویب طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری استان خبر داد و گفت: ۹۷ منطقه گردشگری لرستان اولویت‌بندی شدند.
به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ، عطا حسن‌پور گفت: این طرح با هدف سازمان فضایی تاسیسات گردشگری و در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان به تصویب رسیده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: در این طرح تعداد ۹۷ منطقه گردشگری (شامل پهنه‌ها، نقاط و خطوط) شناسایی و بر اساس شاخص‌های تعیین شده توسط کارشناسان و خبرگان گردشگری اولویت‌بندی شدند.
او تصریح کرد: از ۹۷ منطقه گردشگری شناسایی شده، تعداد ۴۵منطقه به عنوان منطقه درجه ۱ و ۵۲ منطقه به عنوان منطقه درجه ۲ شناسایی شد.
حسن‌پور افزود: در این طرح تاکید شده است که به منظور توسعه متوازن گردشگری و امکان ارائه خدمات اقامتی، پذیرایی و تفریحی، تاسیسات و موسسات گردشگری متناسب با ظرفیت های هر منطقه و براساس اولویت تعیین شده ایجاد شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: با توجه به وضعیت موجود گردشگری و روندهای مثبت افزایش تعداد و ماندگاری گردشگران در استان و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان گردشگری، تعداد ۱۲۰۷ واحد انواع تاسیسات گردشگری برای ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران در استان مورد نیاز است.
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا