یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: هم اکنون ۲۴ درصد از حجم مخازن سد‌های استان پر است که نسبت به سال آبی گذشته در همین تاریخ ۳۲درصد افزایش نشان می‌دهد.
به گزارش روز یکشنبه یافته، داریوش حسن‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجم کل مخازن سد‌های مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان ۲۰۸.۷۱میلیون متر مکعب است که در این مقایسه سد هاله با ۶۷درصد افزایش و سدایوشان با ۵۲درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالاترین درصد افزایش حجم آب را داشته‌اند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۴ درصد از مخازن سد‌های لرستان پر است، ادامه داد: حجم آب موجود در پشت سد‌های استان ۴۹.۷۴ میلیون متر مکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲درصد افزایش را نشان می‌دهد.
حسن نژاد افزود: در حال حاضر مجموع آب ورودی شش سد استان ۰.۱۷ متر مکعب بر ثانیه و آب خروجی ۱.۰۵ متر مکعب بر ثانیه می‌باشد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: کاهش و شکل بارش در سال آبی جاری نسبت به دوره آماری (بلند مدت) باعث شده است که منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های استان همچنان با کاهش مواجه گردند، بطوریکه متوسط دبی رودخانه‌های استان در شهریور ماه سال آبی جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۲۱ درصد افزایش و نسبت به متوسط شهریور ماه طول دوره آماری حدود ۲۹ درصد کاهش داشته باشند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در استان تأکید کرد: با مشارکت همگانی و حس مسئولیت‌پذیری در مدیریت مصرف بهینه، می‌توان نقش مؤثری را درحفاظت از منابع آبی استان ایفا کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1402-08-07 13:27
حجم تمام سدهای استان لرستان به ۴۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسد درصورتیکه حجم سد کرخه به تنهایی ۷ میلیارد مترمکعب است
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1402-08-07 17:12
شرکت آب منطقه ای لرستان حداقل سدهای کوچک مخملکوه و زیبامحمد و سراب تلخ و چول هول را احداث کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا