یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری شکارچی متخلف سابقه‌دار در ارتفاعات سفیدکوه خرم‌آباد با یک رأس شکار و همچنین مصدومیت محیط‌بان یگان حفاظت محیط زیست استان در حین تعقیب و گریز شبانه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان؛ *محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد با همکاری یگان اجرایی اداره کل و محیط‌بانان شهرستان سلسله، موفق شدند در ارتفاعات این منطقه یک نفر شکارچی متخلف به همراه یک لاشه یک رأس بز کوهی دستگیر کنند. *
علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ابن باره گفت؛ بنابر گزارشات واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد، بلافاصله محیط‌بانان این منطقه با همکاری یگان حفاظت اداره کل و محیط‌بانان شهرستان سلسله به محل مورد نظر عزیمت نموند که پس از ساعت‌ها گشت و پایش و تعقیب و گریز شبانه منطقه موفق به دستگیری شکارچیان متخلف به همراه لاشه یک رأس بز کوهی شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان افزود؛ از  ین شکارچیان متخلف و سابقه‌دار، یک لاشه بز کوهی شکار شده به همراه یک قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار، کشف و ضبط شد.
سالاروند افزود: در حین تعقیب و گریز شبانه یکی از محیط‌بان منطقه دچار آسیب از ناحیه کتف شد که بعد از حدود دو ساعت پیاده روی با کتف آسیب دیده و تحمل درد شدید، در اولین پاسگاه محیط‌بانی این محیط‌بان خدوم توسط نیرو‌های زحمتکش اورژانس به بیمارستان منتقل شد و خوشبختانه با زحمت کادر پزشکی و درمان اولیه از بیمارستان مرخص گردید.
چنگیز نیازی مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد در خصوص پرونده قضایی متخلفین گفت؛ برای متخلفین پرونده قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردیده است.
وی از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.


دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1402-08-06 23:52
نسل جانوران را منقرض کردند
باید دستگیر و مجازات شوند
نقل قول کردن
#2 هم استانی 1402-08-07 08:10
تا زمانیکه این بازار توزیع سهمیه مهمات دولتی به سلاحهای مجاز و دور تکراری دستگیری شکارچیان مجاز و آزادی متخلفان برقراره ، امنیتی برای حیات وحش باقی نخواهد ماند ...
نقل قول کردن
#3 علی 1402-08-07 14:12
دوستانی که برای کوهنوردی به ارتفاعات سفید کوه خرم آباد میروند میگویند هر روز صدای شلیک گلوله در کوه شنیده میشه ...واقعا جای تأسف است که اینچنین یک عده ارازل و اوباش به جان حیوانات وحشی شامل گراز و کل و بز و کبک و صد البته تشی یا همان چوله افتادند
نقل قول کردن
#4 رسول 1402-08-08 11:19
طبیعت با حیواناتش قشنگه چرا شکارچیان راحت و آزادانه شکار می‌کنند و نسل تمام حیوانات را منقرض کردند
نقل قول کردن
#5 طبیعت دوست 1402-08-09 08:51
قوانین مجازات شکارچیان اونهم در مناطق حفاظت شده باید مورد بازبینی جدی قرار گیرد. غیر از مجازات زندان ، محرومیت های متناسب با جرم ، قابل اجرا برای متخلفان وجود داره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا