یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان بر تسریع روند اجرای سد‌های در دست اجرا با اولویت سد‌های بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تأکید نمود.
به گزارش روز دوشنبه یافته، مظفر جمالی‌نژاد، در بازدید از برخی از سد‌های لرستان، اظهار داشت: اولویت‌بندی طرح‌های مهار آب این استان متناسب با اعتبارات تخصیص‌یافته در کارایی منابع و بهره‌برداری سریع‌تر سد‌ها مؤثر است.
وی با بیان اینکه دیوان محاسبات پیگیر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام لرستان به‌ویژه پروژه‌های حوزه آب است، افزود: رصد و کنترل طرح‌های نیمه‌تمام و مدت‌دار با هدف تحقق شفافیت و انضباط مالی، در دستور کار دیوان محاسبات قرار دارد.
مدیرکل دیوان محاسبات لرستان عنوان کرد: بازدید از برخی از سد‌های این استان با هدف تحرک‌بخشی و کمک به دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود و این همکاری و تعامل علاوه بر افزایش اعتماد عمومی، رشد تولید، اشتغال و جریان خدمات‌رسانی به مردم را بهبود می‌بخشد.
وی بیان کرد: عدم بهره‌برداری به‌موقع از طرح‌های عمرانی ناشی از نبود مطالعات دقیق اولیه و یا تملک‌نشدن به‌موقع اراضی، فرسایشی‌شدن و افزایش قیمت تمام‌شده این طرح‌هاست.
گفتنی است سد آبسرده با هدف تأمین آب شرب و اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد و سد کمندان جهت تأمین آب کشاورزی شهرستان ازنا در دست اجرا و تکمیل می‌باشد و تاکنون ۳۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دورود با تکمیل سد مروک سیراب گردیده که با اتمام شبکه‌های آبیاری، این میزان به ۴۲۰۰ هکتار می‌رسد.
در این بازدید جمالی نژاد به همراه گروه حسابرسی به اتفاق مدیرعامل و معاونین شرکت آب منطقه‌ای استان از سد‌های مخزنی آبسرده، مرّوک و کمندان در شهرستان‌های بروجرد، دورود و ازنا بازدید کردند.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1402-08-01 16:04
سدهای کوچک مخملکوه و زیبامحمد و سراب تلخ و چولهول را درست کنند
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1402-08-01 17:37
یا خدا یعنی آبسرده و مروک و کمندان بعداز ۱۵ سالهنوز درست نشدن؟ پس چطور خوزستان با آب مناطق بالادست این‌همه سد بزرگ تند تند میسازد؟
نقل قول کردن
#3 خرم‌آبادی 1402-08-01 17:41
پیگیر سد بختیاری در الیگودرز لرستان باشید این سد بزرگترین و مرتفع ترین سد دنیاست و ۵ میلیارد مترمکعب آب پشتش جمع میشه، راه دست‌رسی از سمت لرستان ساخته بشه و با ساخت تونل و لوله گذاری آب رو به شهرهای لرستان مثل الیگودرز و خرم‌آباد بیارند چون آب این شهرها از طریق قنات و چاه و چشمه تامین میشه و منبع آب پایدار ندارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا