یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در پی بارش نزولات جوی در سال جاری، هم اکنون ۴۷ درصد از مخازن سد‌های لرستان پُر است.
به گزارش روز یک‌شنبه یافته، داریوش حسن نژاد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی بارش نزولات جوی در سال جاری، هم اکنون ۴۷ درصد از مخازن سد‌های لرستان پُر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت مخازن سد‌های لرستان، اظهار کرد: حجم کل مخزن سد‌های «مروک»، «ایوشان»، «تنگ هاله»، «خان‌آباد»، «کزنار» و «حوضیان» ۲۰۸. ۷۱ میلیون متر مکعب است که در این مقایسه سد‌های «ایوشان» با ۹۶ درصد افزایش و «کزنار» الیگودرز با ۶۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالاترین درصد افزایش حجم آب را داشته‌اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۷ درصد از مخازن سد‌های لرستان پر است، ادامه داد: حجم آب موجود در پشت سد‌های استان ۹۷ میلیون متر مکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
حسن نژاد، افزود: بر اساس آماربرداری سراسری دوره سوم، ۴۰۷ میلیون متر مکعب از مجموع مصارف آب سطحی دو حوضه کرخه و کارون در بخش کشاورزی، ۴. ۲ میلیون متر مکعب در بخش صنعت و ۵۴. ۳ میلیون مترمکعب در بخش شرب استفاده می‌شود.
وی تأکید کرد: با توجه به مصارف بالای آب سطحی در کشاورزی، لزوم همکاری کشاورزان در رعایت الگوی کشت و مدیریت مصرف منابع آبی ضرورت دارد.


دیدگاه‌ها  

#1 چاغروند خرم‌آبادی 1402-02-24 17:15
لرستان سد نداره بیشتر استخر آب و بشکه هستند
نقل قول کردن
#2 گیلورانی 1402-02-24 17:16
حداقل سدهای کوچک زیبا محمد و چول هول و مخملکوه و سراب تلخ را در لرستان بسازند کشاورزان لرستان اکثر زمین‌های کشاورزیشان دیم است و تابستان کمبود آب دارند
نقل قول کردن
#3 میلاد ترابی 1402-02-25 12:55
به نقل از گیلورانی:
حداقل سدهای کوچک زیبا محمد و چول هول و مخملکوه و سراب تلخ را در لرستان بسازند کشاورزان لرستان اکثر زمین‌های کشاورزیشان دیم است و تابستان کمبود آب دارند
بیست ساله میگن می‌خواهیم سد مخملکوه که کوچک هم هست را بسازیم ولی بعد از ۲۰ سال هنوز کاری نکردند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا