یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير كشور- يافتهوزير كشور گفت: وزارت کشور مسوول صدور مجوز برای برگزاری مراسم‌ها است و اگر اتفاق خاصی بیفتد، تحلیل آن با توجه به ارجحیت مصالح عمومی جامعه برعهده وزارت کشور خواهد بود.

به گزارش يافته به نقل از انتخاب، "عبدالرضا رحمانی‌فضلی" در حاشیه گردهمایی مدیران ثبت احوال درباره نتیجه بررسی‌های هیات پی‌گیری علل لغو همایش ملی تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی‌(ره) در بروجرد اظهار داشت: فرماندار بروجرد ضمن پذیرش قصور خود استعفا داد. استعفایی که ایشان داده است، از طرف استاندار پذیرفته شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: فرماندار مربوطه اذعان کرده است که در شرایط خاص و به صورت بسیار ناپخته‌ای تصمیم‌گیری کرده است.

رحمانی‌فضلی اظهارداشت: تشخیص ما قصور و انفعال در کار است که از سوی گروه یا جناح خاصی صورت نگرفته است.

رحماني‌فضلي یادآور شد: متاسفانه به‌رغم مجوز قبلی مبتنی بر تشکیل جلسه‌ای در دانشگاه بروجرد با حضور افراد شاخصی همچون آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، آیت‌الله محلاتی و حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌حسن خمینی تشکیل شود که سخن‌رانی دیگری از سوی برخی افراد به دلایل سلیقه‌ای و یا سیاسی هم‌زمان در آن محل ترتیب داده شده بود که مسوولان محلی از آن مطلع نبودند.

وي ادامه داد: پس از تشکیل نشدن جلسه یاد شده، شورای تامین تشکیل شد تا موضوع مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وزير كشور با بیان این که قبل از صدور هر مجوزی برای برگزاری مراسم‌ها همه ابعاد مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مصلحت بود، مجوز صادر می‌شود، تاکید کرد: افرادی که موجب قصور در کار شده بودند به برخورد منفعلانه خود معترف شدند و قصور را پذیرفتند.

همایش ملی تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی‌(ره) قرار بود 16 و 17 اردی‌بهشت در دانشگاه دولتی آیت‌الله بروجردی‌(ره) با حضور حجت الاسلام و المسلمین«سید حسن خمینی» ، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» و حجت الاسلام و المسلمین «سیدهاشم رسولی‌محلاتی» برگزار شود که به دلیل اصرار برخی بر حذف سخن‌رانی سید‌حسن خمینی، این همایش لغو شد.

دانشگاه دولتی آیت‌الله بروجردی‌(ره) روز دوشنبه 15 اردی‌بهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با کمال تاسف به سبب افراط‌گری افراط‌گرایان و تهدیدهای تشنج‌آفرین آن‌ها و با نهایت شگفتی، برخی مسوولان و تاثیرگذاران این شهر اصرار بر برگزاری همایش با حذف یکی از سخن‌رانان همایش‌(سید‌حسن خمینی) را داشتند.

در این بیانیه آمده است: دانشگاه آیت‌الله بروجردی با در نظر گرفتن تمامی جوانب و با توجه به این که حرمت مومن از حرمت خانه کعبه بالاتر است و برگزاری همایش با حذف یکی از سخن‌رانان که سبب شکستن حرمت مهمان همایش می‌شد، کل همایش را لغو کرد.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا