یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از ارایه پیشنهادی مبنی بر پرداخت حق عائله مندی کارمندان زن بخش دولتی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: کمیته زنان و خانواده در شورای عالی آمار مصوب شد بنابراین می‌توان به طور دقیق آمار زنان در بخش‌های مختلف را جمع‌آوری کنیم و به عنوان مرجع رسمی، عهده دار این آمار باشیم.
وی افزود: دریافت حق عائله‌مندی برای کارکنان خانم بخش دولتی را مطرح کرده‌ایم، ولی باید مصوب شود. گفته شده چون تامین هزینه خانواده بر عهده مرد است، پس حق عائله‌مندی باید مربوط به مردان باشد.
خزعلی درباره دورکاری بانوان شاغل هم اضافه کرد: دورکاری با مشکلاتی از جمله اینکه مدیران همکاری لازم را ندارند، مواجه است که باید قانون دورکاری تعدیل شود تا همکاری بیشتر مدیران را در پی داشته باشد.
وی درباره میزان اجرا شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تصریح کرد: اجرای این قانون بر عهده ستاد ملی جمعیت است، اما در زمینه بخش‌هایی که مرتبط با ما بوده تلاش کرده‌ایم. کار ما اجرا نیست بلکه سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر دستگاه‌ه است.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1401-09-06 07:39
بااین اوضاع مالی کار بسیار پسندیده ایست..مضاف اینکه زن هم یه کارمند پس نباید بامردها متفاوت باشه
نقل قول کردن
#2 توکلی 1401-09-06 08:03
فقط ایده و شعار بدون ذره ای پشتوانه عملی اگر می‌خواهید پرداخت کنید بسم الله اگر فقط در حد حرف هست چه نیازی به این همه اعلام بی فایده.قطعا رد می‌شود و طبق معمول می‌گویید فقط برای زنان مطلقه یا همسرفوت کرده و سرپرست خانوار در حالیکه زن شوهردار میشناسم که کارمند است هزینه زندگی و فرزندان هم با ایشان است و همسرکارمندش در مخارج همراهی نمی‌کند و عائله مندی و یارانه و ..را هم برای مادر خودش خرج می‌کند خب با چنین وضعیتی بهتر نیست هزینه عائله مندی را به خود این خانم می‌دادند نه همسر ایشان.
متاسفانه با توجه به بافت خانوادگی مخصوصا در استان ما حق زنان شاغل متاهل تضییع می‌شود چون هم در منزل هم در محیط کار مضاعف زحمت میکشند و بار سنگین زندگی روی دوش نحیف آنهاست.
نقل قول کردن
#3 معين 1401-09-06 16:15
زنان شاغل حقوق و مزایا میگیرن . اگه قراره فقط به فکر زنان شاغل باشند. باید فکری بحال زنان خانه دارهم بکنن که اکثرا با مدرک لیسانس و بالاتر ولی حقوقی دریافت نمیکنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا