یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کارگروه کشوری گندم، آرد و نان به صورت وبیناری و با حضور معاون توسعه اقتصادی وزیر کشور و معاونین هماهنگی امور اقتصادی استانداری های سراسر کشور ظهر روز یک شنبه هشتم آبان ماه برگزار شد.
به گزارش یافته، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در این کارگروه گفت: اصلاح قیمت آرد و تک نرخی کردن آن باعث شفافیت فروش نان در نانواییها و جلوگیری از سواستفاده از آرد یارانه ای می شود.
سیروس ابراهیمی عنوان کرد: اگر قیمت آرد تک نرخی شود و مابه التفاوت آن نسبت به قیمت آزاد را دولت به نانوا پرداخت کند، دست افراد متخلف در سواستفاده از قیمت آرد یارانه ای کوتاه می شود.
وی ادامه داد: براین اساس تمام آرد خبازی ها به نان تبدیل شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به الزامی نبودن استفاده از دستگاه های کارتخوان ویژه ی خبازی ها به عنوان عامل مهمی دیگر در سواستفاده از آرد یارانه ای، اظهار کرد: الزامی کردن استفاده از دستگاه های کارتخوان ویژه ی خبازی ها می تواند کمک شایانی در شفافیت تبدیل آرد به نان و عرضه به مردم باشد.
ابراهیمی گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد خبازی های استان لرستان از دستگاه کارتخوان ویژه ی خبازی ها برخوردارند.
وی ادامه داد: آن تعداد معدود که حدود 70 خبازی هستند نیز به دلیل مشکلات وراثتی هنوز موفق به دریافت دستگاه نشده اند که به زودی مشکل این تعداد نیز مرتفع خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: علیرغم این که در اکثر استان های کشور از زمان یارانه سازی آرد با کمبود آرد یارانه ای مواجه شده اند، در استان لرستان توانستیم با برنامه ریزی مناسب بیش از 320 تن آرد را صرفه جویی کنیم.
ابراهیمی ابراز کرد: خوشبختانه ما از زمان یارانه سازی آرد تا کنون هیچ گونه مشکلی در عرضه ی آرد یارانه ای به خبازی ها نداشتیم.
گفتنی است صفوف طولانی عرضه ی آرد یارانه ای به خبازی ها در برخی استان های کشور و پروتکل عرضه ی سبوس های دپو شده و کمیت و کیفیت عرضه ی نان از مهم ترین مباحث مطرح شده در این کارگروه وبیناری بودند.
 
خبر: وحبد کاظمی ذهابی
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا