یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون بهداشت مجلس فشار کاری و دریافتی پایین را دو عامل مؤثر بی‌رغبتی پزشکان برای تحصیل در برخی تخصص‌ها دانست و بر ضرورت اصلاح تعرفه‌ها تأکید کرد.
یحیی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد بی‌رغبتی برخی پزشکان برای تحصیل در برخی تخصص‌ها، گفت: اختلاف درآمدی بالایی میان برخی تخصص‌های پزشکی با برخی مشاغل وجود دارد و بی‌توجهی دولت و وزارت بهداشت نسبت به تقویت و افزایش درآمد در کنار فشار کاری و روحی بالا باعث شده پزشکان دیگر رغبتی برای ورود به برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی نداشته باشند.
وی افزود: برخی رشته‌های تخصصی مانند داخلی، اطفال و بیهوشی رشته‌های پایه هستند و میزان پرداختی کارانه و دریافتی آن‌ها باید متفاوت باشد اما به این مهم توجهی نشده است.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم ادامه داد: چرا باید کارانه یک فوق تخصص گوارش آن هم به صورت تمام وقت ۱۵ میلیون تومان باشد.
ابراهیمی یادآور شد: پیشنهاد کردیم در مورد مباحثی مانند مالیات، سطح‌بندی و رتبه‌بندی پلکانی درآمدی برای پزشکان در شورای عالی دستمزد اصلاحات و تغییراتی انجام شود تا بتوان به ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کمک کرد و همچنین شکاف موجود بین درآمد برخی تخصص‌ها و رشته‌ها رفع شود در واقع کار زیاد و درآمد پایین دو عامل مؤثر در بی‌رغبتی پزشکان برای تحصیل در برخی تخصص‌ها است.

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1401-06-14 05:43
در مورد زنان کار نطق بکن آقای ابراهیمی، در مورد جوانان تحصیل کرده دلفانی که همه آواره تهران و کرج شده اند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا