یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از کشف پنج قلم شیء قدیمی در شهرستان الیگودرز خبر داد.
به‌گزارش یافته به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، سرهنگ محمدرضا مرادیان امروز  شنبه ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ ضمن بیان خبر فوق، تشریح کرد: «‌برابر با گزارش پایگاه یگان‌حفاظت شهرستان الیگودرز در حین عملیات خاکبرداری در محل سدسازی در روستای عالی محمود از توابع بخش مرکزی شهرستان الیگودرز، تعداد پنج قلم شیء تاریخی شامل یک عدد سفال، یک عدد کاسه پایه‌دار مفرغی، یک عدد تیغه فلزی، یک عدد میله فلزی و یک عدد فلز دایره‌ای شبیه دستبند کشف شد.»
او عنوان کرد: «‌بررسی قدمت و ارزیابی شاخص تاریخی این پنج قلم شیء مکشوفه توسط کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی در حال انجام است.»

دیدگاه‌ها  

#1 ک.ت 1401-06-05 12:36
[بور] نام شهری در کشور صربستان در اروپا است . bor در زبان صربستان به معنی درخت کاج است و به کاج میگویند بور . [بور] نام شهر دیگری در ترکیه است . بور نام یکی از طوایف ایل بیرانوند و ( بور ) و (بوری ) و (بور بور ) نام طوایفی در بین ایلات بختیاری هستند . (بور بور) طایفه ای عرب در خوزستان و طایفه بزرگی در کرمانشاه و نام چند روستا در منطقه (کاکاوند) شهرستان دلفان لرستان و نام روستایی در کردستان است .بور بور طایفه بزرگ ترک زبان در ارومیه و نیز در کشور (جمهوری آذربایجان ) است . طوایف بور بور در ورامین و خراسان شمالی کرد هستند .طوایف بور بور در استان کرمان و استان فارس هم هستند . طوایف (بور) و (بوری) و (بور بور ) در ایران و ترکیه و جمهوری آذربایجان اصالتا اروپایی و مردم کشور صربستان بوده که همراه سپاه اسکندر مقدونی آمده اند . و شهر (سرو آباد ) در جنوب غرب کردستان و شهر (سروستان) در استان فارس و مناطق و روستاهای زیادی در سراسر ایران وجود دارند که نامشان سرو است و کلمه (سرو) آنها در واقع (صرب) بوده و حرف (ب) به حرف(و) تغییر تلفظ داده است که در موارد زیادی حروف فوق به هم تغییر تلفظ می دهند .
نقل قول کردن
#2 محسنی 1401-06-05 16:39
داداش زبان مادری رو هیچ وقت نمیشه عوض کرد نداریم همچین چیزی بزرگوار
نقل قول کردن
#3 کشوری 1401-06-05 20:07
چرا الیگودرز موزه باستانی ندارد؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا