یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سخنگوی دولت گفت: حضور مسئولین در شهرستان‌ها از نگاه مردمی دولت سیزدهم و تلاش برای کیفی‌سازی خدمات حکایت دارد و در این سفر‌ها تلاش شده تا مسئولین شنونده سخنان مردم و انعکاس دهنده آن باشند.
به گزارش خبرگزاری یافته، علی بهادری جهرمی پیش از ظهر جمعه چهارم شهریورماه در جلسه مشترک شورای اداری لرستان و شورای اطلاع‌رسانی لرستان، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و تبریک روز کارمند، اظهار کرد: دولت پس از برگزاری ۳۱ سفر استانی یک رکوردشکنی داشت، به‌گونه‌ای که تمامی دولتمردان امروز در سراسر کشور می‌همان استان‌ها هستند و شنونده مطالبات مردم و انتقال‌دهنده گزارش عملکرد دولت به مردم هستند.
جهرمی با بیان این که تمرکز دشمن ما برای ضربه زدن به مردم و کشور در حوزه اقتصاد است، افزود: این حجم فشار در ۱۰ سال اخیر تشدید شد. آن‌ها دلسوز مردم ایران نیستند که اگر بودند تحریم نمی‌کردند.
سخنگوی دولت گفت افزود: وقتی نتوانستند با تحریم‌های اقتصادی ایران را زمین گیر کنند یک جنگ رسانه‌ای راه انداختند تا فشار روانی بیشتری بر مردم وارد کنند.
وی بیان داشت: پاسخ، دفاع و اقدام ما باید در اقدام جهادی در حل مسائل اقتصادی و جهاد تبیین باشد و هیچ یک از این ۲ بدون یکدیگر مثمرثمر نخواهد بود.
او ا طرح این سؤال که مسأله این است که دولت سیزدهم چه راهبردی برای پیشبرد این دو حوزه (اقدام جهادی در عرصه عمل و جهاد تبیین متناسب با عملیات روانی دشمن) داشت، افزود: راهبرد دولت برای حل مشکلات، گفتمان مردم سالاری و مردم گرایی است و راهبرد اصلی حل همه مشکلات، مردمی بودن دولت است.
وی با اشاره به این که دو نگاه و کاربرد کلان برای حل مشکلات کشور وجود دارد، ادامه داد: یک نگاه کلان درمان مشکلات کشور را در خارج مرز‌های کشور جستجو می‌کند.
وی افزود: نگاه کلان دوم، درون‌زا نگر است، باید به دارایی‌های کشور تکیه کرد.
او ادامه داد: در چنین نگاهی، مردم ابزار دولت برای حل مشکل می‌شوند.
بهادری جهرمی تأکید کرد: حاکمیت مکلف به حمایت از رسانه‌ها است و نقش رسانه‌ها در انعکاس خدمات و دستاورد‌ها و همچنین جهاد تبیین بسیار مهم بوده و عمل به این رسالت موجب اعتماد‌سازی و‌امید بخشی در جامعه می‌شود.
وی بیان داشت: با تلاش رسانه‌ها در انعکاس اطلاعات به مردم، جهاد تبیین به عنوان وظیفه عمومی پویا‌تر خواهد شد و با تشریح عملکرد‌های مثبت مسئولین و خادمین نظام می‌توان زمینه فائق آمدن بر مشکلات را فراهم کرد.
او گفت: در کارخانه فولاد دیدیم که چگونه برخی رسانه‌ها مشکلات مردم را پیگیری کردند.
 
آغاز عملیات احداث سد معشوره تا قبل از فصل بارندگی مطالبه مردم است/ ما به مردم بدهکاریم
استاندار لرستان گفت: دو ابر پروژه راه آهن استان و سد معشوره در سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده که مشکلات زیادی در زمینه حقوقی دارد.
فرهاد زیویار هم در این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: در خط مقدم خدمت برای مردم و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکردند و در نهایت جان خود را تقدیم انقلاب کردند.
زیویار با بیان این که ما به مردم بدهکاریم، اضافه کرد: مردمی‌سازی یارانه‌ها کاری بود که دولت‌های مختلف از اجرای آن‌شانه خالی کرده بودند، اما دولت سیزدهم با جسارت و شجاعتی که داشت آن را عملیاتی کرد.
وی ادامه داد: این کار دولت موجب شد که مقداری از سفره‌های دهک‌های مرفه به اقشار محروم اختصاص یابد.
استاندار لرستان با بیان اینکه در مردمی‌سازی یارانه‌ها به جهت راهبرد تأمین کالا‌های اساسی برای مردم، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تُن مرغ ذخیره کردیم، افزود: در زمینه دیگر کالا‌ها نیز اقدامات خوب و مؤثری صورت گرفت.
او اظهار کرد: زمین دولتی در اختیار برخی واحد‌های تولیدی هست که باید تعیین و تکلیف شوند.
او گفت: ۱۲۰درصد تولید گندم در لرستان افزایش داشته است.
زیویار افزود: ۲۵۰۰تن مرغ ذخیره شده داریم تا توزیع این کالای اصلی با تلاطم مواجه نشود.
وی ادامه داد: ۱۷۵مصوبه حاصل سفر رئیس جمهور به لرستان در حوزه تکمیل پروژه‌های نیمه کاره، احیا صنعت تعطیل شده، تخصیص آبی و…است.
وی با بیان اینکه ۲ ابرپروژه استان یعنی سد معشوره و راه‌آهن لرستان مشکلات مختلف حقوقی، قراردادی و تأمین منابع داشتند، افزود: کار‌های حقوقی راه‌آهن لرستان انجام شده و از نظر تأمین منابع مالی نیز مورد توجه دولت و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
او ادامه داد: راه آهن استان که عدد و رقم زیادی برای تکمیلش در نظر گرفته شده است یکی از این آب پروژه هاست که کار‌های حقوقی آن انجام شده است و آن از جمله پروژه‌هایی است که مورد توجه رهبری قرار گرفته است.
استاندار لرستان افزود: ابر پروژه دوم استان که بسیار مهم است که زندگی حدود ۱۳۰۰نفر به آن وابسته است سد معشوره است که به این پروژه توجه خاصی است.
او ادامه داد: سد معشوره ۵درصد ساخته شده است که با ساخت فرازبند آن، درصد ساخت و ساز آن تا قبل از بارندگی به ۳۰درصد خواهد رسید.
زیوار ادامه داد: شروع عملیات اجرایی این مهم تا قبل از فصل بارندگی از مطالبات مهم مردم استان است.
 

خبر: فاطمه دارابی/ یافته
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مازیار 1401-06-05 02:58
آقای استاندارکجا به مردم تریبون دادیدکه مشکلاتشان را مطرح نمایند
نقل قول کردن
#2 دلسوز 1401-06-05 08:37
تو یه روز وزار 31 استان باشن رکورد محسوب میشه :zzz :zzz :zzz اگه تونستید مشکل مردم رو تو یکسال حل کنید رکورده
نقل قول کردن
#3 صارمی 1401-06-05 20:18
سال ۱۳۱۶ لرستان راه آهن داشته و سال ۱۳۰۴ خرم آباد فرودگاه داشته زمانیکه خیلی از استانها هیچی نداشتن اما بعد از ۹۰ سال هنوز مرکز لرستان به راه آهن وصل نیست و پله هواپیما از فرودگاه کرمانشاه قرض میگیرند این یعنی هم مردم و هم مسئولان استان مطالبه گری نکردند
نقل قول کردن
#4 اسدی 1401-06-05 20:19
از سال ۱۳۸۹ تا الان راه آهن از دورود به خرم آباد نرسیده و بعد از ۲۰ سال هنوز کتابخانه یک طبقه مرکزی خرم آباد افتتاح نشده است
نقل قول کردن
#5 چگنی 1401-06-06 00:16
دو ساله خرم آباد منطقه ویژه اقتصادی شده ولی ولی تو این دو سال مدیران چکار کردن؟ دولت مجوز تاسیس پژوهشکده سنگ و معدن و مجوز ساخت دانشکده معدن را به استان داده ولی دانشگاه لرستان هیچ توجهی نشان نمیدهد چرا؟
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1401-06-06 17:49
دوستان عزیز بد نیست بدانید طرح راه اهن دورود-خرم اباد - اندیمشک در زمان رژیم گذشته پیگیری و نقشه برداری شد و قرار شد تا سال 1363 ترن برقی دو خطه از اراک به دورود و خرم اباد به اندیمشک و اهواز متصل شود.قرار بود یک پایگاه هوایی در دامنه سفید کوه چگنی احداث شود.قرار بود فرودگاه خرم اباد و اکثر فرودگاههای کشور بین المللی شوند.لرستان از چند دهه قبل تاکنون پیشرفتی که نداشته هیچ بلکه در خیلی امور مثل اشتغال -سدسازی-حمل ونقل پس رفت هم داشته ایم.فقر و محرومیت و بیکاری نصیب لرستان شده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا