یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیته طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس معتقد است با ساماندهی استخدام کارکنان دولت تمام نیروهای مورد نیاز صرفا از طریق انتشار و آگهی عمومی، برگزاری آزمون و مصاحبه و طی مراحل گزینش در قالب قرارداد کار معین جذب خواهند شد و این روش جلوی رانت‌ها و پارتی بازی‌ها و .... را خواهد گرفت.
حسین گودرزی در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص طرح ساماندهی نیروهای طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، به بیان نکاتی پرداخت و گفت: چند نکته مهم و کلیدی در این زمینه وجود دارد که بر اساس مطالعه آسیب‌های موجود نظام استخدامی و وضعیت حاکم بر بکارگیری نیروهای کارگری و چند سال بررسی این روند بدست آمده اند. نکته اول آنکه بعد از اجرایی شدن این قانون تمام نیروهای مورد نیاز سازمان‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم صرفا از طریق انتشار و آگهی عمومی، برگزاری آزمون و مصاحبه و طی مراحل گزینش بصورت متمرکز در کل کشور در قالب قرارداد کار معین جذب خواهند شد.
نماینده دورود و ازنا، در ادامه اظهار کرد: این روش جلوی رانت‌ها و پارتی بازی‌ها و .... را خواهد گرفت و شفافیت لازم را در جذب و پرداخت‌ها و حجم نیروی موجود سازمان‌ها ایجاد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: موضوع دوم نیروهای جذب شده فعلی هستند که این طرح سازمان اداری استخدامی کشور را موظف می‌کند که با کل نیروهای جذب شده در قالب طرح‌های عمرانی، حجمی، شرکتی و سایر عناوین مشابه که طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری موجود هستند و حداقل دو سال سابقه خدمت دارند در صورت داشتن شرایط پذیرش، قرارداد کار معین منعقد نماید.
گودرزی یادآور شد: در عین حال با تصویب دو شوری بودن این طرح که کلیات آن تصویب شده، امکان بررسی جامعتر و بررسی دیدگاه کارشناسان مختلف و نکته نظرات جامعه کارگری فراهم شده است و کمیسیون اجتماعی از نظر کارشناسی و نکته نظرات همه، دلسوزانه استفاده خواهد کرد و نتیجه جمع بندی کمیسیون اجتماعی در صحن مجلس به رأی و نظر نمایندگان ملت خواهد رسید. لذا امکان اصلاح و تکمیل مواد و تبصره های این طرح وجود دارد.

دیدگاه‌ها  

#1 زمان 1401-04-08 02:49
این قانون دیرانجام شده چون خیلی ها براساس رابطه بازی جذب دستگاها شده اند .
نقل قول کردن
#2 فرزاد 1401-04-08 02:51
نفرین برکسانیکه درحق مردم وجوانان خیانت میکنند به صرف اینکه بند پ ندارند
نقل قول کردن
#3 دلسوز 1401-04-08 10:12
حالا که چی. گیرم تبدیل وضعیت شدن با این حقوقهای ناچیز کدوم کارگر یا کارمند میتونه زندگی کنه :zzz :zzz
نقل قول کردن
#4 خرم 1401-04-08 11:15
حالا که ادارات از افراد پارتی دار غیر متخصص پر شده و حق ده ها هزار نفر فارغ التحصیل بیکار ضایع شده به فکر جلوگیری از این فساد افتادیدن؟!!!!!! !!
نقل قول کردن
#5 علی 1401-04-08 12:19
باز عدالت نیست کسی با پارتی اومده و حق کسایی که شایستگی داشتن گرفتن استخدام رسمی بشن در حد پیمانکاری بمونن چون پارو حق دیگری رو زرنگی می دونن
نقل قول کردن
#6 کلاهی مراد 1401-04-08 12:51
درود
این سخن وطرح خوبی است ولی محال وغیرممکن است.
نقل قول کردن
#7 چگنی 1401-04-08 16:18
احسنت. آزمون استخدامی همیشه برگزار کنند. بدون آزمون کسی را استخدام نکنند. فقط خواهش ما اینه که چرا امتیاز بومی بودن اجرا نمیشه؟ من الان در شهر خودم آزمون دادم ولی امتیاز بومی بودن را به ما ندادن بعد از شهرهای دیگه چون متاهل بودند اونا قبول شدن. والا بخدا ما هر جا میریم سراغ کار میگن اولویت استخدام با بومی هاست.
نقل قول کردن
#8 راضیه ماسوری 1401-04-08 16:20
من فوق‌لیسانس مدیریت دولتی از دانشگاه دولتی دارم با معدل الف بعد چون مدیران و پرسنل ادارات خرم‌آباد در سالهای قبل برحسب بند پ استخدام شدن متاسفانه فضای فامیلی حاکمه و از دولت میخواهیم که بر حسب آزمون استخدام کنه. هر کسی در شهر خودش در اولویت باشه. کسانیکه متاهل هستند و فرزند دارند در اولویت هستند پس ببخشید باقی مردم و جوانان شایسته چکار کنند؟ مایی که بجز خدا و تلاش خودمون کسی رو نداریم چکار کنیم؟
نقل قول کردن
#9 بهروز شرفی 1401-04-08 16:22
میری تهران یا اصفهان یا کرج موقع مصاحبه میگن: کار داریم اما برای بومی! بعد تو ادارات خرم‌آباد عده‌ای برحسب سفارش و فامیلی و یا برحسب قبیله انتخاب میشوند. انصافا یک کار دولت خوب بود اونم برگزاری سالیانه این آزمونها به شرطی که امتیاز بومی بودن هر فرد در شهر خودش لحاظ بشه
نقل قول کردن
#10 سپهوند 1401-04-08 16:24
من معلم هستم بخدا قسم خیلی از همکاران من در آموزش پرورش بالای 30 یا 32 سال سابقه دارند بعد هنوز که هنوزه بازنشسته نمیشن چندبار هم به سایت یافته پیام دادم ولی کسی پیگیری نکرده. خدارو خوش نمیاد این همه جوان تحصیلکرده بیکار داریم بعد برخی از معلمها با بیش از 30 سال سابقه هنوز میان سرکار. خب اینارو بازنشسته کنید و با آزمون نیروی باسواد جدید بگیرید
نقل قول کردن
#11 احمد شهبازی 1401-04-08 16:28
من با مدرک ارشد حسابداری تو سلفچگان قم دارم کارگری میکنم نمیگذرم از کسانیکه با سفارش و رابطه و پارتی در شهر من استخدام شدن. گناه ما جوانان خرم‌آبادی که آواره غربت شدیم گردن اونهاست که اولویت استخدام را به جوانان همون شهر نمیدن. حضرت عباسی آزمون برگزار کنند و به بومی و متولد هر شهری امتیاز بدن تا حق به حقدارش برسه
نقل قول کردن
#12 رضا 1401-04-09 06:54
این قانون خیلی خوبه اما یک کارمند مستاجر با حقوق 5 تومن چطوری زندگیشو بچرخونه؟!!!!
نقل قول کردن
#13 رشنو 1401-04-09 23:16
به نقل از سپهوند:
من معلم هستم بخدا قسم خیلی از همکاران من در آموزش پرورش بالای 30 یا 32 سال سابقه دارند بعد هنوز که هنوزه بازنشسته نمیشن چندبار هم به سایت یافته پیام دادم ولی کسی پیگیری نکرده. خدارو خوش نمیاد این همه جوان تحصیلکرده بیکار داریم بعد برخی از معلمها با بیش از 30 سال سابقه هنوز میان سرکار. خب اینارو بازنشسته کنید و با آزمون نیروی باسواد جدید بگیرید

احسنت. معلمهای بالای 30 سال بازنشسته شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا