یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل زندان‌های لرستان گفت: مددکاران به عنوان یک گروه معتمد و تلاشگر، می‌توانند در حل بسیاری از مشکلات زندانیان نقش محوری داشته باشند.

به گزارش يافته‌ به نقل از روابط عمومي سازمان زندان‌هاي لرستان، محمدعلی محمدی در نشست مسوولان ستادی اداره کل زندان‌هاي استان ضمن تشریح برنامه‌های جدید سازمان توجه به نحوه اجرای مسائل مطروحه از سوی ریاست سازمان که در جلسات ویدئو کنفرانس مطرح شده را در اداره صحیح و مطلوب زندان بسیار اثرگذار عنوان کرد.

وی در همین رابطه گفت: مطالعه دقیق و بدون نگاه خاص عملکرد اجزای مختلف ستادی و زندان‌ها و بررسی شکل فعالیت آنها می‌تواند نتایجی را ارائه کند که توجه به آن در پیش‌برد امور مؤثر واقع خواهد شد.

محمدی افزود: همان‌گونه که بارها تأکید شده، موقعیت‌سنجی، وظیفه‌شناسی، تعصب و تعهد، علاقه، عمل دقیق به آئین‌نامه و دستورالعمل‌ها و رعایت سلسله مراتب اداری از جمله موارد مهمی هستند که می‌توانند زندان را به یک مرکز بازپروری کارآمد تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: زندانی در چنین فضایی یعنی جایی که در آن همه اجزا کار خود را به خوبی انجام دهند می‌تواند با الگوبرداری از این شیوه کار یک گام دیگر به هدف سازمان که همانا اصلاح رفتار است نزدیک شود.

مدیر کل زندان‌های لرستان در ادامه ضمن مهم دانستن مددکاری در زندان‌ها اظهار داشت: آن‌چه مسلم است در زندان‌ها برخی واحدها و افراد نقش پررنگ‌تری را عهده دار هستند که در این بین مددکاران به عنوان یک گروه خاص می‌توانند نقشی کلیدی را ایفا کنند.

این مقام مسوول توجه به حوزه مددکاری را از اولویت‌های مهم دانست و خاطرنشان کرد: رویکردی که به موازات سیاست‌های سازمانی در لرستان طراحی شده و در حال اجراست فضای قابل قبولی را در اختیار مددکاران قرار می‌دهد تا از این طریق بتوانند خدمت بیش‌تری به زندانیان و خانواده‌های آنها ارائه کنند.

وی افزود: ماهیت کار مددکاری به گونه‌ای است که همیشه تأکید شده کسانی باید به این فضا وارد شوند که عشق و علاقه را چاشنی کار خود قرار دهند چرا که افراد دارای این ویژگی در کنار بهره‌گیری از تخصص‌ها و تکنیک‌های مربوطه می‌توانند به شکلی مطلوب‌تر به وظایف خود عمل کنند .

محمدی ضمن قابل قبول دانستن عملکرد مددکاری زندان‌های استان بیان داشت: تحول خوبی در این حوزه به وجود آمده که به موجب آن و از طریق فعالیت‌های مددکاری در 9 ماهه سال جاری، 881 نفر از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا