یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کارخانه شیرخشک بروجرد وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی روز یکشنبه با حضور حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح و بهره‌برداری شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا فاز اول کارخانه شیر خشک بروجرد با تولید سالانه ۶ هزار تن شیر خشک با حضور وزیر تعاون به بهره برداری رسید.
همچنین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیات اجرایی فاز دوم از زنجیره تولیدی محصولات لبنی از جمله روغن، کره، لاکتوز و دیگر محصولات لبنباتی آغاز شد.
فاز اول کارخانه شیرخشک از زنجیره تولید محصولات لبنی توسط شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی کشور احداث شده است.
عملیات اجرایی احداث کارخانه شیرخشک بروجرد در سال ۱۳۹۸ در مساحت ۱۵ هکتار آغاز شده که حجم سرمایه گذاری فاز اول آن حدود یک هزارو ۹۱۰ میلیارد ریال است و برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم در فاز اول فرصت شغلی ایجاد می شود.
ظرفیت دریافتی شیر خام در فاز اول این واحد تولیدی روزانه حدود ۲۰۰ تن و روزانه ۱۶ تن شیرخشک و  ۱۵ خامه در این واحد صنعتی تولید می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان، نماینده مردم بروجرد در مجلس، سرپرست فرمانداری بروجرد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در این آیین همراهی می‌کنند.

 

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی از طرح‌های شهرستان بروجرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در خصوص برنامه سفر امروز به بروجرد گفت: در این بازدید که با حضور عباس گودرزی نماینده مردم شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی، مهندس جناب مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال، مدیرکل صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همراه بود، از نزدیک مشکلات طرح فروسیلیس شرکت پتروپالایش هدف واقع در شهرک صنعتی ۲ بروجرد، واحد تولیدی سیم لاکی و همچنین واحد تولید و چاپ یاقوت مورد بررسی قرار گرفت.

ابراهیمی اظهار داشت: در برنامه سفر به بروجرد، مشکلات پروژه‌های اقتصادی بازدید شده با حضور سرمایه‌گذاران طرح‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که عمده آن‌ها در زمینه نیاز‌های زیرساختی و تأمین منابع مالی مورد نیاز خلاصه می‌شد.

وی تصریح کرد: فروسیلیس از پروژه‌های اقتصادی مهم شهرستان بروجرد است که عملیات اجرایی آن با سرمایه‌گذاری شرکت پتروپالایش هدف در محل اراضی شهرک صنعتی(۲) شهرستان بروجرد( اشترینان) آغاز شده است.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری پروژه مذکور حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان و اشتغال آن حدود ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم است و اجرای این طرح بواسطه پتانسیل معدنی منطقه نقش بسزایی در توسعه اقتصادی شهرستان خواهد داشت.

ابراهیمی افزود: شرکت سیم لاکی بروجرد دیگر پروژه بازدید شده در برنامه امروز بود که از واحد‌های اقتصادی فعال و از برند‌های تولیدی مطرح استان در سطح ملی به شمار می‌رود که درصورت تأمین سرمایه در گردش، ارتقا ظرفیت تولید این مجموعه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه فیلم و چاپ یاقوت سبز بروجرد نیز در برنامه امروز مورد بازدید قرار گرفت که از واحد‌های مدرن چاپ استان است و موضوع تسهیلات مورد نیاز آن با حضور سرمایه‌گذار طرح و سایر مسئولین ذیربط مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات آن اتخاذ شد.




دیدگاه‌ها  

#1 هادی 1400-12-29 17:09
با سلام‌
برای بروجرد خوشحال هستیم اما تاسف خود را از کم کاری نمایندگان خرم آباد بابت اینکه فقط دنبال حاشیه هستند و هیچ وقت دنبال زیر ساختهای بزرگ نرفتن و فقط و فقط دنبال حاشیه هستند البته عدم پیشرفت خرم آباد بخاطر این است که متاسفانه افراد بومی شهر خرم آباد در مستند قدرت نیستند و بجایش افرادی که با شهر خرم آباد مشکل دارند همین
نقل قول کردن
#2 بختیاری 1400-12-29 23:57
چرا 70% صنعت لرستان فقط در بروجرد است؟ پس الیگودرز به عنوان پهناورترین شهرستان استان چرا صنعت ندارد؟ بیشترین فاصله با مرکز استان را الیگودرز دارد و باید فرمانداری ویژه در الیگودرز تاسیس شود
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1401-01-01 10:05
حتی عرضه نداشتیم کارخانه های پارسیلون و چرم پوست که فعال بودن رو نگه داریم ..کسی حاضر نیست در منطقه خرم آباد سرمایه گذاری کنه .چونکه فقط ضرریم .
نقل قول کردن
#4 علی 1401-01-01 20:50
نماینده خرم اباد درگیر طرح صیانت و قلاده و سگ ... نامیدن مردم هستند
نقل قول کردن
#5 سربندی 1401-01-02 01:51
[quote name="بختیاری"] چرا 70% صنعت لرستان فقط در بروجرد است؟

با عرض معذرت
30% صنایع لرستان در بروجرد است. و بخش اعظم این صنایع سرمایه گذاری بخش خصوصی است. چرا در هیچکدام از شهرهای لرستان صنایع بزرگ وجود ندارد؟! بیکاری و مهاجران و اعتیاد در بروجرد غوغا می کند. و احداث کارخانه ای با 50 کارگر درد بی درمان شهرم را درمان نمی کند
نقل قول کردن
#6 اکبری 1401-01-03 16:50
باعث بسی ناخرسندی است که در جوانع توسعه نیافتا بجای گفتن اینکه به مسولان بگوییم بروجرد رادر حوزه صنعت ارتقا داده اید پس بعنوان یک خرم ابادی از شما ممنون هستیم و خواهان ارتقای خرم اباد هم بدین صورت هستیم بگونه ای صحبت میشود که نا احتی ما ارتقا بروجرد است نه عقب ماندن خرم اباد و الیگودرز و ... و این طرز تفکر عامل اصلیعقب ماندگی جوامع عقب مانده می باشد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا