یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه وضعیت استان ما یک وضعیت خاص است و وزارت کشور اطلاع کامل از چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی دارد، لذا اشراف به مسائل استان دارد؛ افزود: ان شاالله این مصوبات سفر اجرایی شود و موانع برطرف شود و خود را در زندگی مردم نشان دهد.
به گزارش یافته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی شامگاه دوشنبه در دیدار با وزیر کشور با اشاره به اینکه تشکیل دولت سیزدهم فرصتی است برای جبهه انقلاب و برای مردم لرستان که آرزوها و مطالبات دست‌یافتنی دارند، اظهار داشت: بعد از نهاد ریاست جمهوری، وزارت کشور کانونی‌ترین مرکز در میان وزارت خانه‌ها است و از جهت جایگاه حقوقی و جایگاه حقیقی که شخص آقای وحیدی دارند بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه مردم لرستان، نخبگان، فرهیختگان، برجستگان و ایثارگران و جانبازان، بعد از رئیس جمهور نگاهشان به وزارت کشور و شخص وزیر است، تصریح کرد: باید این ارتقای فرهنگی رقم بخورد و پیشرفت اقتصادی حاصل شود و مصوبات سفر رئیس جمهور با یک سرعت و با یک آهنگ قابل قبولی به سمت اجرایی برود و موانع از جلوی آن‌ها برداشته شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه وضعیت استان ما یک وضعیت خاص است و وزارت کشور اطلاع کامل از چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی دارد، لذا اشراف به مسائل استان دارد؛ افزود: ان شاالله این مصوبات سفر اجرایی شود و موانع برطرف شود و خود را در زندگی مردم نشان دهد.
حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه در شورای اداری با حضور رئیس‌جمهور هم گفتیم که اجرای سدهای در حال احداث یا در حال تکمیل و سدهایی که مطالعات آن‌ها انجام‌شده خصوصاً سد معشوره با ظرفیت بیش از یک میلیارد متر مکعب و ارتفاع ۱۷۰ متر که مورد انتظار مردم است تا جنبه آب موردنیاز مسائل کشاورزی مردم را تأمین کند و در تولید برق هم مورداستفاده باشد، گفت: این موارد باید مورد ملاحظه قرار بگیرد و کارهای اجرایی سرعت یابد؛ جذب نیروهای این پروژه‌ها هم باید از میان نیروهای بومی باشد؛ در احداث و جذب نیرو و پیمانکاری سدها این مسئله باید مدنظر قرار بگیرد؛ همچنین سد بختیاری و دیگر سدها نیز موردتوجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ایجاد شبکه‌های آبیاری سدها نیز باید مورد توجه باشد، امروز یکی از مشکلات ما نبود شبکه آبیاری سدهای موجود است گرچه تخصیص آب و ظرفیت نگهداری آن‌ها هم مسئله است ولی این شبکه‌ها به زمین‌های کشاورزی باید شکل بگیرد؛ کشاورزان لرستان در مجاورت دو رودخانه سیمره و کشکان برداشت محصول خوبی ندارند و باید اعتبارات ویژه‌ای به شبکه‌های آبیاری اختصاص داد و اعتبارات قطره‌چکانی همین وضعیت موجود را باعث شده است که سبب شده تا وضعیت معیشتی مردم دچار آسیب شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد: مجموعه محصولاتی که در بخش‌های مختلف دامی، لبنی، باغی و… داریم سالانه ۱۴ هزار میلیارد درآمد سالانه دارند، پس از محاسبه و بررسی توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز مشخص شد اگر اراضی کشاورزی استان آبی شوند این میزان درآمد به ۲۱ هزار میلیارد می‌رسد و اگر صنایع تبدیلی ایجاد شود به‌خصوص در حوزه انجیر و انار و…، میزان درآمدها به ۲۸ هزار میلیارد می‌رسد.
حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: بدون اینکه بار مالی ایجاد شود غیر از سرمایه‌گذاری اولیه، این ۱۴ هزار میلیارد درآمد به ۲۸ هزار میلیارد می‌رسد و زندگی مردم متحول می‌شود؛ لذا توسعه شبکه آبیاری و صنایع تبدیلی در لرستان مهم است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به بیکاری فرزندان جانبازان و ایثارگران گفت: می‌توان از ۳۰ هزار تن انجیر و انار و سایر محصولات تولیدشده، با ایجاد صنایع تبدیلی ایجاد اشتغال کرد و وزارت کشور که مادر همه وزارتخانه‌هاست در این جهت می‌تواند گام‌های اساسی بردارد و نگاهی که می‌تواند منجر به تحول همراه با جهش باشد را محقق کند، تصریح کرد: مردم ما از وزارت کشور در دوره‌های سابق گلایه دارند، مردم هم از تشکیلات وزارت کشور و هم وزرای سابق، علی‌رغم اینکه هر یک در دوره‌های خود نقاط قوتی هم داشتند، گلایه‌مند هستند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم با حضور آقای وحیدی با توجه به جایگاه حقیقی و حقوقی که دارند، ان شاالله این گلایه‌ها نه‌تنها پاک شود بلکه جای آن را تعریف و تمجید بگیرد.
حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان وجود دارد و تا چه زمانی مردم باید بشنوند پارسیلون، ماشین‌سازی، سیمان خرم‌آباد، چرم و پوست و عظیم خودرو و فولاد ازنا و صنایع دیگر تعطیل هستند، اظهار داشت: این صنایع آماده هستند و نوعاً هم با ارز و ریال از بیت‌المال کشور وام گرفته‌اند و صدها هکتار زمین را به خود اختصاص داده‌اند و چهره اقتصادی استان ما را مخدوش کرده‌اند.
شاهرخی با اشاره به سیل پل‌دختر اظهار داشت: از خسارت ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی سیل این شهرستان با لحاظ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌شد جلوگیری کرد و هنوز خسارت سیل در این منطقه جبران نشده است.
وی با بیان اینکه این صنایع باید از این وضعیت خارج شوند، تصریح کرد: برخی از این واحدها پرونده قضایی دارند و مسئولین استانی هر آنچه توانسته‌اند از نامه‌نگاری، پیگیری و ملاقات‌ها را پیگیری کرده‌اند؛ لذا مسئولان کشوری باید وارد میدان شوند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی امروز استان را می‌شود با فوریت در فعال کردن پروژه‌های تولیدی و اقتصادی، حل کرد؛ افزود: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تسریع در کار شود، هم در اجرای سدهای استان و هم در ارتباط با صنایع تبدیلی و شبکه آبیاری و واحدهای صنعتی راکد.
حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه تحول به‌تنهایی استان را به نقطه مطلوب نمی‌رساند و این امر تحول همراه با جهش را می‌خواهد، گفت: البته تحقق این امر نیروی دانا، توانا، پرکار و با نشاط و کار شبانه‌روزی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه تاخیر در انتصابات یک مسئله کلی و دغدغه جریان انقلابی شده است، تصریح کرد: استان ما از یک موضوع دیگری هم رنج تاریخی می‌برد که باز به شکلی منشا آن مقداری وزارت کشور و برخی وزرا بودند، این مسئله هم بحث تبعیض، انتصابات سفارشی، عزل و نصب‌های فراقانونی و جذب نیروی بدون ضابطه است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه مجموعه این امور وضعیت استان را در شرایط تبعیض نگه‌داشته است، افزود: جذب نیروی بدون ضابطه و به‌عنوان شرکتی، حجمی، قراردادی و… که بعداً به بدنه دولت اضافه کرده‌اند را در استان داشته‌ایم که این ریشه‌ها در دولت انقلابی باید خشک شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: امروز فهرستی از بستگان فلان شخص که در ادارات این استان جذب شده‌اند به دست من رسید که در صورت راستی آزمایی باید با عوامل این به‌کارگیری‌ها به‌صورت لازم و قانونی برخورد شود.
حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه الحمدلله گفتمان عدالت و شایسته‌سالاری و ارتقای فرهنگی شکل گرفته است، تصریح کرد: جوانان انقلابی و رویش‌های انقلاب دنبال این موضوع هستند و از مجموعه وزرا هم انتظار داریم این گفتمان را و بستری که فراهم شده است را دنبال کنند.


حضور وزیر کشور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان

نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان با محوریت بررسی مسائل توسعه‌ای و زيربنايي استان با حضور وزیر کشور برگزار شد

احمد وحیدی که از صبح دوشنبه با هدف پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهوری و ارزیابی صنایع دچار مشکل به استان لرستان سفر کرده است با حضور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، از نزدیک در جریان دغدغه‌ها و موانع سرعت توسعه استان قرار گرفت.

در این نشست تلاش برای فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی و کشاورزی استان و حل مشکلات و چالش‌ها در این حوزه و همچنین اختصاص اعتبارات لازم و ضروری برای تحرک‌بخش‌های صنعتی و عمرانی، موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

بیان ظرفیت‌های بومی استان و پیشنهادهای چگونگی تأمین منابع طرح‌ها و برنامه‌های پیش رو، دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.



دیدگاه‌ها  

#1 سیدمحمدحسن 1400-12-17 10:43
سلام ریشه تمام استخدام های بی ضابطه در دوره نمایندگان ادوار پیشین درمجلس وشوراهای شهر وتوسط مدیران ادارات کل دودهه گذشته بی عدالتی های زیادی انجام دادند واینک در دولت عدالتجوی جناب رییسی سهم خواهی می کنند وبه استاندار محبوب فشار می اورند که مجدد به اریکه قدرت برسند ....یه بررسی اجمالی توسط دستگاه های امنیتی از نحوه استخدام بی ضابطه ونامشروع اقوام درجه یک مدیران اسبق این واقعیت را روشن میکند...مدیرانی ی که به ظاهر مسلمان ولی در باطن حق الناس رارعایت نکردند نباید مجدد به قدرت برسند....
نقل قول کردن
#2 سیدمحمدحسن 1400-12-17 10:46
سلام ودرود بر امام جمعه محبوب که درد لرستان رافنی وکارشناسی شده بیان نمودند..
نقل قول کردن
#3 علی 1400-12-17 13:12
ر۹۰درصد نیروهای ادارات بدون ضابطه استخدام شدنن
نقل قول کردن
#4 سیدمحمدحسن 1400-12-18 07:58
به نقل از علی:
ر۹۰درصد نیروهای ادارات بدون ضابطه استخدام شدنن

احسنت خصوصا شهرداری وگاز وبرق ومالیات و اموزش وپرورش و...
نقل قول کردن
#5 برزو بازگیر 1401-08-13 21:55
همه جا اولویت استخدام با بومی هاست بجز خرم‌آباد که بیشترین بیکار را دارد و اداره آموزش پرورش بدون مجوز تند تند نهضتی استخدام میکند و همچنین اداره برق و شهرداری
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا