یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر کشور که برای پیگیری اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری، به استان لرستان سفر کرده است، گفت ظرفیت تولید آبزیان از سد سیمره به ۲ هزار تن افزایش می‌یابد.
به گزارش یافته، احمد وحیدی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در سد سیمره چند موضوع مطرح است که یکی از آن‌ها، سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه شیلات است.
وی ادامه داد: قرار اولیه‌ای با ظرفیت تولید هزار تن آبزیان، پیش‌بینی شده است که در صحبت با مسئولان اتکا، قرار شد این سرمایه‌گذاری را به ۲ هزار تن افزایش دهند.
وزیر کشور به مطالبه کشاورزان برای پمپاژ آب به زمین‌های مزروعی هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه با وزارت نیرو گفت‌وگو خواهیم کرد تا مشخص شود چه میزان سهمیه را می‌توانند اختصاص دهند.
دکتر وحیدی افزود: موضوع سوم، افزایش ظرفیت آب‌گیری سد است که می‌تواند یک میلیارد متر مکعب بیشتر تا ارتفاع ۷۲۳ متر، آب‌گیری کند. لازمه این کار، آن است که اراضی بعضی از عزیزان ما در روستای اطراف، خریداری شود که باید درباره تأمین منابع آن بحث کنیم.
وزیر کشور در ادامه این گفت‌وگو به ظرفیت انارستان این منطقه هم اشاره و اظهار کرد: ظرفیت بزرگی در حوزه تولید انار وجود دارد که نزدیک به ۱۲۰۰ هکتار زیر کشت این میوه قرار دارد اما متأسفانه صنایع تبدیلی کافی وجود ندارد. این یک فرصت برای منطقه است که باید استفاده شود.
وحیدی به روند ساخت بیمارستان پلدختر هم اشاره کرد و گفت: قرار بود این بیمارستان، ۲۰۰ تختخوابی باشد که ظرفیت آن به ۲۵۰ تخت افزایش یافته است. در حال حاضر ۲۵ درصد پیشرفت دارد که ناشی از مقداری رکود است اما پس از سفر ماه گذشته رئیس جمهوری به این استان، فعالیت ساخت این بیمارستان دوباره شروع شده و قرار بر این است که ان شاءالله ۲ ساله تحویل دهند.
وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهوری برای این پروژه ۲۰۰ملیلیارد مصوب شده و مابقی هم با استفاده از ماده ۵۶ قانون از محل کمک بانک‌ها تأمین می‌شود که سرعت بیشتری به ساخت آن خواهد داد.
وزیر کشور درباره سد معشوره هم اظهار کرد: این سد که تاکنون حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشته برای وزارت نیرو به عنوان یک پروژه جدی مطرح است که البته به منابع مالی قابل توجهی نیاز دارد.
وحیدی تصریح کرد: این یک پروژه جدی و در دستور کار دولت است و وزارت نیرو هم حساسیت لازم را دارد که‌امیدواریم راهی برای تأمین منابع آن بیابند.


دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1400-12-17 13:05
سد سیمره تو استان ایلامه چه ربطی به ما دارد؟ از راه اهن خرم اباد و کارخانه لا ستیک سازی چه خبر؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا