یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر کشور بر پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان لرستان تأکید کرد و گفت: یک هزار میلیارد تومان بعد از سفر ریاست محترم جمهوری به این استان برای موضوعات عمرانی واگذار شده است.
به گزارش یافته، احمد وحیدی که به‌منظور بررسی مسائل توسعه‌ای و عمرانی به استان لرستان سفر کرده است؛ در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به دنبال پیگیری اجرای مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری کشور به استان لرستان هستیم.
وی اضافه کرد: در سفر رئیس‌جمهوری محترم به این استان، حدود ۶ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی تصمیم‌گیری شده بود که از این میزان حدود یک هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد و در حال سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف عمرانی است.
وزیر کشور همچنین با تأکید بر سرعت بخشی به تکمیل سایر طرح‌های عمرانی در استان لرستان هم گفت: مشکلات اجرای طرح‌ها بررسی و صنایعی که دچار رکود شده‌اند؛ ارزیابی می‌شوند.
دکتر وحیدی اضافه کرد: زمینه‌های توسعه و پیشرفت استان را برای سال ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با مقامات استانی در شورای اداری استان و دیگر شوراها صحبت می‌کنیم.
وزیر کشور همچنین اظهار کرد: از برخی مناطق حاشیه‌ای هم بازدید خواهم داشت تا در صورت لزوم درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.



اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده خرم‌آباد - پل‌دختر
صبح امروز دکتر وحیدی وزیر کشور در بازدید از پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام استان از روند ساخت تونل‌های در دست احداث جاده خرم‌آباد به پل‌دختر بازدید کرد.
وزیر کشور در بازدید امروز از اختصاص اعتباری بالغ‌بر ۳۳۰ میلیارد تومان جهت تکمیل این پروژه خبر داد.
عملیات اجرایی مسیر جدید احداثی این جاده از شهریورماه سال ۱۳۹۸ با تأمین اعتبار از منابع مالی ردیف اعتبارات چهار خطه منتهی به استان شامل حدود ۶ پروژه آغاز شده، اما این اعتبارات محدود بوده و کافی نیست و با تخصیص اعتبار جدید بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.
جاده جدید پل‌دختر- خرم‌آباد بیش از ۴۱ کیلومتر مسیر احداثی، حدود ۹ کیلومتر احداث تونل و ۱۰ دستگاه پل خاص دارد و همچنین نسبت به مسیر قدیمی ۹ کیلومتر کوتاه‌تر است.

ادامه ساخت دیواره ساحلی پلدختر
وحیدی وزیر کشور در بازدید از دیواره ساحلی شهر پلدختر گفت: برای تسریع در اختصاص 180 میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور برای  ادامه ساخت دیواره ساحلی این شهر پیگیری می کنم
در سفر رئیس جمهور به لرستان 180 میلیارد تومان برای تکمیل دیواره ساحلی شهر پلدختر مصوب شده که تا کنون این اعتبار اختصاص پیدا نکرده است
تا کنون 2 هزار و 580 متر از دیواره ساحلی پلدختر با 330 میلیارد تومان تکمیل شده و برای تکمیل هزار و 800 متر باقی مانده 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اختصاص میلیارد تومان برای تکمیل پل روستای «برگلان سوخته» پلدختر
احمد وحیدی ، در جریان بازدید از پل روستای «برگلان سوخته» بخش معمولان پلدختر، اظهار داشت: پل «برگلان سوخته» که در جریان سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تخریب شده، امروز پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی دارد و ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پل روستای «برگلان سوخته» شهرستان پلدختر اختصاص یافته است.

دستور ساماندهی گلزار شهدای "معمولان"
وحیدی پس از بازدید از گلزار شهدای معمولان به استاندار لرستان دستور داد کار ساماندهی این گلزار که در معرض تخریب قرار دارد، آغاز و کار تزریق بتن به دیواره های گلزار و استحکام سازی آن باید در سریع ترین زمان آغاز شود تا منابع مالی مورد نیاز نیز تامین گردد.

"ارتقاء معمولان" به شهرستان
با موافقت وزارت کشور و مصوبه هیئت دولت شهر معمولان به‌زودی به عنوان شهرستان اعلام می‌شود که هدف از این امر ارتقای شاخص‌های این شهرستان در راستای محرومیت‌زدایی از آن است.

رویکرد دولت در انتصابات، شایسته‌سالاری است
وزیر کشور خدمت به «مردم عزیز ایران اسلامی» را وظیفه همگانی دانست که «باید با تمام ظرفیت برای جلب رضایتمندی آنها» تلاش کرد و گفت بر این اساس، رویکرد دولت مردمی در انتصابات، شایسته‌سالاری است.

احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در این استان، این مطلب را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه مردم، اصلی‌ترین سرمایه کشور هستند، افزود: خدمت رضایت بخش به مردم عزیز کشور وظیفه همه است و در این مسیر باید کوشا و فعال باشیم.

وزیر کشور با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و تصویب طرح‌های مهم عمرانی و توسعه‌ای در استان لرستان، ادامه داد: با همه ظرفیت‌ها به دنبال تحقق و اجرایی شدن مصوبات و پیشرفت همه جانبه طرح های مصوب هستیم.

دکتر وحیدی طبیعت بکر و ارزشمند را ظرفیت مهم استان لرستان برشمرد و اضافه کرد: این استان در حوزه کشاورزی به ویژه در دو بخش انجیر و انار و همچنین شیلات، ظرفیت بالایی دارد و بایستی سرمایه‌گذاری جدی‌تری در این زمینه‌ها انجام شود.

وزیر کشور همچنین بر ضرورت کار جهادی برای توسعه همه جانبه تاکید کرد و گفت: کارآفرینان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، بیشترین مسئولیت اجتماعی را در تقویت فرهنگ کار در کشور دارند و باید جنبش تحرک مردمی به منظور شکوفاسازی همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به الگوی پیشرفت بومی هر منطقه تحقق یابد.

دکتر وحیدی به رویکرد شایسته سالاری در دولت مردمی و انقلابی هم اشاره کرد و گفت: انتصابات بر مبنای شایسته سالاری است و تلاش دولت در این راستا است.

دیدگاه‌ها  

#1 احمد 1400-12-16 15:24
سلام نزدیک به بیش از ده سال میشه که سپیددشت به شهرستان تبدیل بشه ولی هنوز هیچ خبری نیست و نزدیک به انتخابات که میشه شعار تبلیغاتی کاندیدها محترم میباشد ولی در عمل هیچ...قدیمی ترین بخش استان در حال حاضر و بزرگترین بخش استان میباشد وبا توجه به گستردگی و تعداد روستا دهستان ها فاصله تا مرکز استان شاخص های لازم را جهت ارتقا به شهرستان را دارا میباشد ...
نقل قول کردن
#2 محسن رضا 1400-12-16 23:55
آقای وحیدی وزیر محترم کشور لطفا دستور دهید هتل صخره ای خرم آباد که سی سال است اصلا افتتاح نشده وتبدیل به نماد عدم توسعه نیافتگی استان لرستان وشهر خرم آباد شده است ونمای شهر خرم آباد را کامل کامل خراب کرده است دستور دهید زودتر تکمیل وافتتاح شود این سه سال است اصلا پیشرفت فیزیکی نداشته است که این اصلا مناسب نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا