یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: آموزش در شهرهای قرمز مجازی، مدارس کم‌جمعیت روستا‌یی و عشایری حضوری، شهر‌های نارنجی ترکیبی خواهد بود.
به گزارش یافته، سید عیسی سهرابی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت چگونگی فعالیت مداری در لرستان پرداخت و گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونا استان و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری تا پایان هفته جاری فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس شهری استان که وضعیت کرونایی آن‌ها قرمز است در بستر شبکه شاد و به صورت مجازی برگزار می‌شود و در شهر‌های نارنجی مراکز پیش‌دبستانی و مدارس دوره ابتدایی به‌صورت مجازی و مدارس دوره متوسطه اول و دوم هم به‌صورت ترکیبی برگزار خواهد شد.
سهرابی به وضعیت آموزش در روستا‌ها هم اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان از زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و یا وسایل الکترونیکی برخوردار نیستند که این تعداد بیشتر در مناطق روستا‌یی، عشایری و حاشیه شهر‌ها حضور دارند و با این احتساب فعالیت مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰ نفر در این مناطق به‌صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان، آموزش و سلامت را دو عنصر اساسی در جامعه دانست و گفت: دغدغه مسئولان ستاد کرونا این است که هم آموزش تداوم داشته باشد و هم سلامت جامعه تأمین شود.
وی در مورد رنگ‌بندی وضعیت کرونا در استان هم گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان شهر‌ستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز، سلسله و دلفان، پل‌دختر، ازنا و چگنی قرمز و شهر‌ستان‌های کوهدشت و رومشکان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
شایان ذکر است صبح امروز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه در جلسه ستاد کرونای استان نحوه فعالیت مدارس به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت بر این اساس علاوه بر موارد بالا کلاس‌های دروس مهارتی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز در کلیه شهر‌ها و مناطق استان به‌صورت حضوری برگزار خواهند شد.

تنظیم: امین آقامیرزایی


دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1400-11-24 11:18
با سلام و عرض ادب
سرپرست محترم اداره کل، تمامی دروس کارگاهی هنرستان‌های استان را بصورت حضوری اعلام نمودند، یعنی با نظر وی کرونایی کلاسهای کارگاهی را تهدید نمی کند ، به نظر ایشان کارگاه‌ها محلی امن برای حفظ سلامتی دانش آموزان هستند. لذا بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع کرونا در دنیاست.
نقل قول کردن
#2 مریم 1400-11-24 12:32
خدا پدرتان را بیامرزه که با جان بچه‌ها ی مردم بازی نمیکنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا